اینترنت گیگابیتی استارلینک به‌زودی از راه می‌رسد

هر ترمینال استارلینک در آینده می‌تواند به‌تنهایی سرعت یک گیگابیتی ارائه دهد.
کد خبر: ۱۲۶۵۸۴۸
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰ 15 October 2024
|
2235 بازدید

اینترنت گیگابیتی استارلینک به‌زودی از راه می‌رسد

به گزارش «تابناک» به نقل از دیجیاتو؛ زمزمه‌های عرضه اینترنت ماهواره‌ای با سرعت گیگابیتی توسط استارلینک از سال ۲۰۱۶ شنیده می‌شود. به‌ نظر می‌رسد این شرکت به‌زودی این سرویس را در دسترس کاربران خود قرار خواهد داد. ایلان ماسک نیز تأیید کرده ترمینال‌های آینده استارلینک می‌توانند سرعت یک گیگابیتی ارائه دهند.

اسپیس‌ایکس یکشنبه توانست فضاپیمای استارشیپ خود را در پروازی آزمایشی با موفقیت پرتاب، حتی بوستر آن را نیز بازیابی کند. البته استارشیپ هنوز باید برای مأموریت‌های پیچیده‌تر آزمایش‌های بیشتری پشت سر بگذارد اما موفقیت این پرتاب و آزمایش‌های آن باعث شده یکی از مدیران استارلینک درباره تأثیر استفاده از راکت استارشیپ روی سرویس اینترنت این شرکت توضیحاتی بدهد.

اینترنت گیگابیتی استارلینک به‌زودی از راه می‌رسد

اینترنت گیگابیتی استارلینک به‌زودی از راه می‌رسد

«مایکل نیکولز»، معاون مهندسی استارلینک، یکشنبه در پستی در ایکس گفت: «نسل بعدی ماهواره استارلینک با استارشیپ پرتاب خواهد شد و در هر نقطه از جهان اتصال گیگابیتی ارائه می‌کند. ما امروز با پرواز آزمایشی پنجم یک قدم به این واقعیت نزدیک‌تر شدیم.»

در واکنش به این اظهارنظر، ایلان ماسک شخصاً در پستی اعلام کرد کاربران استارلینک هم‌اکنون می‌توانند با تجمیع ۳ یا ۴ ترمینال به‌سرعت گیگابیتی دست یابند. او همچنین خاطرنشان کرد نسل بعدی ترمینال‌های استارلینک به‌تنهایی می‌تواند سرعت یک گیگابیتی ارائه بدهد.

استارلینک سال ۲۰۱۶ برنامه‌هایش برای عرضه اینترنت گیگابیتی را اعلام کرد و حتی گفت قصد دارد اینترنتی با سرعت ۱۰ گیگابیت به مشتریانش ارائه کند. درحال‌حاضر سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، بسته به موقعیت شما، می‌تواند از ۵۰ تا ۲۵۰ مگابیت متغیر باشد.

استارلینک پیشتر گفته بود برای بهبود این سرعت لازم است استارشیپ بتواند نسل بعدی ماهواره‌های V3 این شرکت را در مدار قرار دهد. هدف این است که استارشیپ بتواند با هر پرواز ۵۰ الی ۱۰۰ ماهواره را با خود حمل کند.

اسپیس ایکس پیش‌ازاین به FCC اطلاع داده بود قصد دارد برخی تغییرات کوچک را در شبکه نسل دوم خود ایجاد کند. براساس گفته استارلینک، این تغییرات شبکه نسل دوم را قادر می‌سازد تا اینترنت گیگابیتی و پهنای باند با تأخیر بسیار کم و قابلیت اتصال تلفن به ماهواره را به مردم آمریکا و سراسر جهان ارائه دهد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟