تابناک گزارش می دهد:

پرداخت هزینه های عاشقی به روش آنلاین؛ مریم «قصاب خوک» بود!

این روایتی است از قصه بهروزهایی که همه چیزشان بر باد رفته است؛ آن هم به خاطر اعتماد به معشوقه ای نادیده در فضای مجازی. آری، این روزها هزینه عشق های هوس آلود را، دیجیتالی پرداخت می کنیم.
کد خبر: ۱۲۶۶۰۰۰
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲ 16 October 2024
|
1460 بازدید
|
۲

تابناک گزارش می دهد/ پرداخت دیجیتالی هزینه های یک عشق؛ مریم «قصاب خوک» بود!

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی تابناک، کلاهبرداران اینترنتی از هر روشی برای سودجویی و رسیدن به امیال شوم خود استفاده می‌کنند و رسانه‌ها در کنار پلیس  همواره از روش‌های جدید کلاهبرداران اینترنتی پرده برداشته اند.

کلاهبرداران حالا دست به یک اقدام نسبتا جدید برای سودجویی زدند و قصد دارند تا با ایجاد اعتماد و سو استفاده از احساسات شهروندان، به پول‌های کلان برسند، در این روش پولی که جا به جا میشود، ریال یا دلار نیست، آنها حساب اینترنتی شما را نیز هک نمی‌کنند، کلاهبرداران شما را وارد جریانی می‌کنند تا خودتان پولتان را دو دستی تقدیمشان کنید و جیبشان را پر از پول کنید، نام این کلاهبرداران «قصابان خوک» است.

بهروز در حال تماشای تلویزیون بود که ناگهان صدای اعلان موبایل، توجهش را جلب می‌کند و پس از مراجعه به موبایلش، متوجه یک پیام از یک دختر خانم ناشناس می‌شود.  

متن پیام از طرف دختر جوان این است: سلام، شما را در فلان جا دیدم و به یک روشی راه ارتباطی با شما را پیدا کردم؛ می‌خواهم با شما بیشتر آشنا شوم.

بهروز که جذب دختر جوان شده بود، مدت‌ها ارتباط مجازی خودش را با دختر ادامه می‌دهد، او حتی چند باری قصد داشت با  مریم، دختر جوان ملاقات کند، اما مریم هر بار با یک بهانه، درخواست او را رد می‌کرد، اما باز ارتباط مجازی خود را با بهروز حفظ می‌کرد.

روزی مریم به بهروز پیشنهاد می‌دهد تا مبلغ ۲۰۰ تتر (یک ارز دیجیتال) را به کیف پول مجازیش واریز کند تا برایش معاملات پرسود انجام دهد، به زبان ساده مریم وعده داد ۲۰۰ تتر بهروز را دو برابر می‌کند و مبلغ ۴۰۰ تتر را به او برگرداند.

مریم برای مهر نهایی پیشنهادش، حساب شخصی خودش را به بهروز نشان می‌دهد و به او می‌گوید که در مدت یک هفته مبلغ سرمایه گذاری من ۳ برابر شده است!

بهروز که چند ماهی می‌شد با مریم دوست شده بود و این دختر در دلش جای باز کرده بود، به مریم اعتماد می‌کند و مبلغ هنگفتی ارز دیجیتال را به حساب مریم واریز می‌کند.

مدتی می‌گذرد و مریم به بهروز پیام می‌دهد که سود خوبی تا به اینجا کسب کرده است، اما نیاز است بهروز پول بیشتری واریز کند تا فلان مشکل را حل کند و در نهایت سود بیشتری به بهروز برگرداند. در نهایت پسر این بار مخالفت می‌کند و در کمال ناباوری متوجه می‌شود که مریم او را بلاک کرده است.

داستان بالا بر اساس یک داستان واقعی است، اما تنها اسامی آن تغییر پیدا کرده است. در این داستان نه مریمی وجود داشت نه عکس مریم واقعی بود  نه عکس‌های معاملاتی که کلاهبردار پنهان شده پشت اکانت مریم انجام داده بود.

«قصابان خوک» با گذاشتن زمانی طولانی با اکانت‌های قلابی منتسب به یک دختر جوان و زیبارو قصد دارند تا مردان ثروتمند را هدف بگیرند و با ایجاد یک رابطه دوستی و حس اعتماد از آن‌ها سودجویی کنند.

هنگامی که کلاهبرداران مطمئن می‌شوند که ارتباط لازم با قربانی خودشان را بر قرار کردند، پیشنهاد می‌کنند تا طرف مقابلشان مبلغی را برای آن‌ها واریز کند تا در یک معامله سرمایه گذاری و در نهایت سود خوبی به جیب بزنند، اما در واقع از سیر تا پیاز این داستان، حقه است و تنها هدف یک چیز است، سودجویی.

همواره به مردم توصیه شده است تا در فضای مجازی به افراد اعتماد نکنند و به هیج عنوان مبلغی رابرای آن‌ها جا به جا نکنند.

 تابناک گزارش می دهد/ پرداخت دیجیتالی هزینه های یک عشق؛ مریم «قصاب خوک» بود!

توصیه های پلیس

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ تاکید کرد: با رعایت چند نکته کلیدی می‌توان از گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری جلوگیری کرد. زمانی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، باید سواد رسانه‌ای و فرهنگ مناسب آن را داشته باشید. در صورت عدم فعال‌سازی فرایند رمز دو مرحله‌ای، مجرمان سایبری به راحتی می‌توانند به حساب‌های شما دسترسی پیدا کنند. اما در صورت فعال‌سازی این فرایند، احتمال نفوذ مجرمان بسیار کاهش می‌یابد.

وی در پایان گفت: باید این فرهنگ را ترویج دهیم که در فضای مجازی هرگونه درخواست، مانند درخواست پول یا تصاویر، ممکن است از جانب فردی باشد که تلفن یا حسابش هک شده است و در اختیار مجرمان سایبری قرار گرفته باشد.

  کلاهبرداران برای سودجویی و دزدی از مال مردم از هیچ روشی دریغ نمی کنند و شهروندان تنها با یک سلاح می توانند برابر آنا از خود دفاع کنند؛ آگاهی.

 

ریشه قصابان خوک ها

هرچند می گویند زادگاه این جریان اروپاست اما چندی پیش وال استریت ژورنال گزارش داد که در واقع  نقطه مرکزی این ها در چین است. در این گزارش آمده بود: کلاهبرداران از روش‌های مخفیانه و دیستوپیایی استفاده می‌کنند. بسیاری از آنان توسط فراری‌های چینی اداره می‌شوند که از کشور خود به مکان‌هایی فرار کردند که در آنجا نادیده گرفتن قانون آسان‌تر بود. آنان سالانه میلیارد‌ها دلار از شهروندان چینی و هم چنین قربانیانی در سراسر جهان از طریق فریب دادن افراد کلاهبرداری می‌کنند. وزارت خزانه داری ایالات متحده در ماه سپتامبر به آمریکایی‌ها در مورد این نوع از کلاهبرداری هشدار داد. علاوه بر مناطق دورافتاده در میانمار این نوع از مناطق تحت حفاظت شدید در مراکز قمار مانند سیهانوکویل و پویپت در کامبوج نیز یافت می‌شوند.

خبرنگار؛ عرفان بیوک نژاد

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
ظاهرا مردان هوسباز را همه جوره میشه سرشون کلاه گذاشت!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
همه رو با یه چوب نزن بعضیا دچار خلا عاطفی هستن و از این بابت در تله میوفتن
البته این خلا عاطفی فقط برای آقایان نیست
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟