گفتگوی تابناک با رئیس دانشکده آمریکایی؛

نتانیاهو با کشتن «یحیی سنوار» جسورتر شد/هدف انضمام نوار غزه به اسرائیل است

پروفسور نادر انتصار معتقد است کشتن رهبر حماس توسط اسرائیل باعث جسورتر شدن نتانیاهو می شود نه اینکه او را به آتش بس سوق دهد.
کد خبر: ۱۲۶۶۵۲۰
|
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰ 19 October 2024
|
2675 بازدید
|
۱

نتانیاهو با کشتن «یحیی سنوار» جسورتر شد/ هدف انضمام نوار غزه به اسرائیل است

رژیم صهیونیستی اعلام کرد در یک عملیات در غزه یحیی سنوار رهبر حماس را به شهادت رسانده است.

به گزارش سرویس بین الملل تابناک، رژیم صهیونیستی اعلام کرد در جریان عملیات ارتش اسرائیل در نوار غزه، سه نیروی حماس کشته شدند که یکی از آنها یحیی سنوار رهبر حماس بوده است.

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرده است که درگیری با السنوار در تل السلطان در رفح رخ داد و او به همراه یکی دیگر از فرماندهان میدانی لباس نظامی به تن داشته است. یحیی سنوار بعد از شهادت اسماعیل هنیه، رهبری حماس را در اختیار داشت.

در خصوص این موضوع خبرنگار تابناک گفت‌وگویی با پروفسور نادر انتصار، رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آلاباما آمریکا انجام داده که در ادامه می آید.

کتاب «سیاست کردها در خاورمیانه» از جمله آثار شناخته شده انتصار است که ابعاد سیاسی و اجتماعی ادغام کردها در جریان اصلی زندگی سیاسی-اجتماعی در ایران، عراق و ترکیه را تحلیل می کند.

*اسرائیل اعلام کرد که یحیی سنوار رهبر حماس را در عملیاتی به شهادت رسانده است. شهادت او چه تأثیری بر آینده حماس دارد؟ آیا حماس به افراد متکی است؟

سازمان‌هایی مانند حماس از نظر سلسله مراتبی مانند یک واحد یا سازمان نظامی متعارف نیستند و بنابراین به اندازه یک نیروی نظامی سنتی به رهبران فردی تکیه نمی‌کنند.

البته تردیدی هم وجود ندارد که کشتارهای پی در پی رهبران حماس در کوتاه مدت تأثیر خواهد داشت.

*پس از شهادت سنوار، بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که این ماموریت ادامه خواهد داشت. در همین حال، بایدن اعلام کرده است که با نتانیاهو گفتگو خواهد کرد تا بحث تبادل اسرا و آتش بس در غزه در دستور کار قرار گیرد. آیا نتانیاهو حضور خواهد داشت؟

نتانیاهو بایدن را بین یک سنگ و یک مکان سخت گرفتار کرده است. همچنین، بایدن ناتوانی یا عدم تمایل خود را برای تغییر سیاست های اسرائیل در جنگ غزه نشان داده است. در هر صورت، بایدن با گشودن دریچه اسلحه و پول، به نتانیاهو چراغ سبز لازم را نشان داد تا در غزه و فراتر از آن هر کاری که می خواهد انجام دهد.

*کامالا هریس نامزد ریاست جمهوری از حزب دموکرات نیز اعلام کرد با مرگ سنوار زمان آتش بس فرا رسیده است. خانواده های اسرای اسرائیلی نیز خواهان تبادل اسرا هستند. به نظر می رسد موضوع شهادت سنوار فشار بر نتانیاهو را برای توقف جنگ غزه افزایش داده، نظر شما چیست؟

من اینطور فکر نمی کنم. من فکر می کنم کشتن یحیی سنوار، نتانیاهو را جسورتر می کند تا در غزه فشار بیشتری وارد کند، زیرا او و کابینه جنگی اش فکر می کنند که کشتن سنوار آنها را به خواست یکجانبه آنها نزدیک می کند که نابودی حماس و ضمیمه کردن کل سرزمین فلسطین و حتی فراتر از آن است.

*شهادت سنوار چه تاثیری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد داشت؟ آیا موقعیت دموکرات ها را بهبود می بخشد؟

تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حدود سه هفته دیگر باقی مانده است و نه دموکرات ها و نه جمهوری خواهان نمی توانند به طور واقع بینانه تلاش کنند تا این اواخر بازی امتیازات معناداری را به دست آورند. علاوه بر این، هریس و ترامپ هر دو مواضع جنگ طلبانه مشابهی در قبال فلسطین دارند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
234
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
افرادی مانند آقای سلیمانی و هنیه و سنوار و سید حسن نصرالله را که به سادگی از دست رفتند را نمی شود جایگزینی برایشان درنظر گرفت. این چهره ها کاریزماتیک بودند. دیدید که جای آقای سلیمانی را نشد با چهره ای دیگر پر کرد. برای سید حسن نصرالله هیچ جایگزینی نیست
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات