دولت در اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اهتمام ورزد

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اهتمام دولت در اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۶۷۸۰۹
|
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰ 25 October 2024
|
752 بازدید
|
۱

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اهتمام دولت در اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول تاکید کرد. 

به گزارش تابناک به نقل از برنا؛ در دیدار محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور و حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر لزوم همکاری دستگاه‌های ذیربط در اجرای کامل قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول تاکید شد.

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این دیدار که در محل دفتر معاونت اول رئیس جمهور انجام شد ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرای قانون حدنگاری اراضی و قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول گفت: حدنگاری اراضی در همه پهنه‌ها با جدیت در حال اجراست و در برخی از استان‌های کشور در تدارک برگزاری جشن پایان حدنگاری هستیم و در سایر استان‌ها نیز در کمترین حالت حدود ۷۰ درصد اراضی حدنگاری شده‌اند.

وی با اشاره به برخی موانع موجود در اجرای قانون حدنگاری اظهار داشت: در تمامی استان‌های کشور همکاران ثبت اسناد و املاک به صورت جهادی مشغول خدمت رسانی به مردم با اجرای قانون حدنگاری و ارائه اسناد تک برگ حدنگاری به آنان هستند و انتظار ما از دولت و نهادهای مرتبط این است که با هم‌افزایی و برگزاری کارگروه‌های مشترک نسبت به رفع موانع و حل مشکلات حدنگاری به نفع مردم و مالکان اقدام کنند.

بابایی ظرفیت شوراهای حفظ حقوق بیت المال در استان‌ها را یکی از راهکارهای رفع موانع و توسعه همکاری‌ها عنوان کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول نیز عنوان کرد: اجرای این قانون از سوم تیرماه سال‌جاری آغاز شده و علیرغم اینکه چهار ماه از شروع اجرای این قانون می‌گذرد با همکاری بخش.‌های مختلف دست‌اندرکار در این قانون توفیقات بسیاری به دست آورده‌ایم.

وی افزود: این قانون به واسطه ظرفیت‌ها، پیچیدگی‌های فنی و حقوقی و جامع بودن دارای ۱۴ آیین نامه پیوستی است که تهیه و تدوین ۶ آیین نامه به عهده قوه قضاییه و ۸ آیین نامه دیگر به عهده دولت است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: در اجرای این قانون و تدوین آیین نامه‌ها ۶ وزارتخانه؛ راه و شهرسازی، صمت، اقتصاد و دارایی، جهادکشاورزی، دادگستری و کشور و همچنین ۴ دستگاه شامل؛ تامین اجتماعی، بنیادمسکن، ثبت احوال و بیمه مرکزی تکالیف قانونی دارند و امیدواریم همزمان با قوه قضاییه، این ارگان‌ها نیز در موعود مقرر نسبت به انجام تکالیف خود اهتمام لازم را داشته باشند.

عارف معاون اول رئیس جمهور در این دیدار با ابراز قدردانی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دلیل اجرای این دو قانون جامع که موجب توسعه پایدار کشور در حوزه‌های اقتصادی، امنیت و اجتماعی است گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند تا همکاری لازم را در اجرای این قوانین داشته باشند.

وی با اشاره به حمایت رئیس جمهور از اجرای قانون حدنگاری و قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول ابراز داشت: دولت اهتمام لازم را بر این کار دارد و همه دستگاه‌های دولتی آیین‌نامه‌های مربوط به قانون الزام را تهیه و در معاونت حقوقی به صورت ویژه و خارج از نوبت مورد بررسی و تدوین قرار خواهد گرفت.

عارف افزود: برای تسریع در روند تهیه این آیین نامه‌ها پیشنهاد می‌کنم معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در کمیسیون‌های دولت حضور داشته باشد.

براساس این گزارش، در این دیدار مقرر شد معاون اول رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از زیرساخت‌های فناوری و توسعه هوش مصنوعی در اجرای فرآیندهای ثبتی بازدید کنند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۴
سلام در باره کسانی که از قبل از تارخ برج ۳ یکزارو چهارصدوسه قولنامه دارند لطفا در رسانه ملی مکرر توضیح دهید که تکلیفشان روشن شود ویا درمراکز ثبت واسناد قسمتی را برای اطلاع دادن به این چنین اشخاص بگذارید
البته جسارتا افراد مطلع را که مردم را گمراه نکنندبا تشکر
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات