چرا لس‌آنجلس تایمز از کامالا هریس حمایت نکرد!

بعد از خودداری روزنامه آمریکایی طرفدار دموکرات‌ها از حمایت از نامزدی کامالا هریس در انتخابات ریاست جمهوری، دختر مالک روزنامه توضیح داد این تصمیم در واکنش به پشتیبانی هریس از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گرفته شده است.
کد خبر: ۱۲۶۸۱۵۵
|
۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷ 27 October 2024
|
865 بازدید
|
۱

 «نیکا سون شیونگ»، فعال ۳۱ ساله آمریکایی حوزه حقوق بشر و دختر مالک روزنامه «لس آنجلس تایمز» آمریکا، از روزنامه‌های طرفدار حزب دموکرات در این کشور در یک مصاحبه گفت به همراه پدرش تصمیم به حمایت نکردن از «کامالا هریس»، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات‌ در انتخابات ۲۰۲۴ گرفته است.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ او در حالیکه با روزنامه «نیویورک تایمز»، از دیگر روزنامه‌های طرفدار حزب دموکرات، درباره این تصمیم مصاحبه می‌کرد، گفت: «خانواده ما مشترکا این تصمیم را گرفتند که از هیچ نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نکنند. این نخستین و تنها دفعه بود که من هم در این فرآیند مشارکت کردم. ما شهروندان کشوری هستیم که علنا در حال تامین مالی این نسل‌کشی است و خانواده‌ای هستیم که آپارتاید در آفریقای جنوبی را تجربه کرده‌ایم و با حمایت نکردن از هیچ نامزدی از فرصت استفاده کردیم تا توجیهات مربوط به هدف گرفتن گسترده روزنامه نگاران و تداوم جنگ کنونی علیه کودکان در غزه را باطل سازیم.»

«پاتریک سون شیونگ» پدر نیکا سون شیونگ یک پزشک و میلیاردر است که سال ۲۰۱۸ روزنامه لس آنجلس تایمز را به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خرید. پاتریک اما در اظهاراتی صحبت‌های دخترش درباره اینکه او در تصمیم این روزنامه برای حمایت نکردن از کامالا هریس نقش داشته را رد کرد.

او در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان گفت: «نیکا نظر شخصی خود را مطرح کرده و همچون هر عضو دیگر جامعه حق مطرح کردن نظر شخصی خود را دارد. او نه نقشی در روزنامه لس آنجلس تایمز دارد و نه هیچ مشارکتی در هیچ یک از تصمیمات و بحث‌های هیات تحریریه روزنامه ایفا کرده و این مساله به دفعات شفاف سازی شده است.»

چند روز پیش پاتریک سون شیونگ، مالک روزنامه لس آنجلس تایمز در یک تصمیم ناگهانی تصمیم به حمایت نکردن از کامالا هریس، نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ گرفت که به نوشته سی‌ان‌ان، در بین کارمندان این روزنامه طرفدار حزب دموکرات جنجال به پا کرده است. این روزنامه از زمانی که در سال ۲۰۰۸ از نامزدی «باراک اوباما»، نامزد وقت حزب دموکرات آمریکا حمایت کرد تا کنون همواره از نامزدهای ریاست جمهوری این حزب در هر انتخاباتی حمایت کرده است.

سه تن از اعضای هیات تحریریه لس آنجلس تایمز در واکنش به این تصمیم مالک روزنامه استعفا کردند.

نیکا سون شیونگ یک روز قبل از آن هم در پستی در رسانه‌های اجتماعی نوشت: «نسل کشی یک خط قرمز است. تصمیم ما به معنی رای دادن به دونالد ترامپ نیست بلکه خودداری کردن از حمایت از نامزدی است که ناظر بر جنگی علیه کودکان است. من به این تصمیم لس آنجلس تایمز برای حمایت نکردن از هریس افتخار می‌کنم چون مطمئن هستم چیزی تحت عنوان کودکان تاریکی و حیوانات انسان‌نما نداریم.»

روز جمعه همچنین روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا، یک روزنامه دیگر طرفدار حزب دموکرات نیز در یک تصمیم مشابه اعلام کرد از هیچ نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده و هر انتخابات ریاست جمهوری دیگر در آینده حمایت نمی‌کند. این روزنامه گزارش داد این تصمیم را «جف بزوس»، میلیاردر سرشناس آمریکایی و مالک واشنگتن پست و شرکت آمازون اتخاذ کرده است.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
او هم مثل سایر نامزدها و حاکمان کاخ سفید «کاملاً حریص» برای رسیدن به قدرت و حفظ آن به هر قیمتی ولو به قیمت پایمال شدن خون هزاران بیگناه فلسطینی و غیر آن است
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # قیمت طلا # مهاجران افغان # یارانه # حمله اسرائیل به ایران # خودرو
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟