ضوابط رگولاتوری برای مقابله با تماس‌های مزاحم تبلیغاتی

پیام‌ و تماسهای تبلیغاتی مزاحم ارتباطی به یکی از چالش‌های جدی کاربران تبدیل است، موضوعی که با گلایه مردم و تلاش رگولاتوری برای مقابله با آن همراه است.
کد خبر: ۱۲۷۶۷۸۲
|
۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲ 09 December 2024
|
1075 بازدید
|
۱

ضوابط رگولاتوری برای مقابله با تماس‌های مزاحم تبلیغاتی

به گزارش تابناک به نقل از مهر، پیامک‌ها و تماس‌های تبلیغاتی در سال‌های اخیر به یکی از معضلات جدی کاربران تلفن همراه در کشور تبدیل شده است. این پیام‌ها که گاه به صورت تماس‌های تلفنی و گاه به صورت پیامک‌های ناخواسته ارسال می‌شوند، نه تنها وقت و آرامش کاربران را مختل می‌کنند، بلکه حریم خصوصی افراد را نیز با خطر مواجه خواهند کرد.

اگرچه با تدابیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای مقابله با پیامک‌های انبوه تبلیغاتی کاربران می‌توانند با وارد کرد شماره لغو در لحظه ارسال پیام از شر این پیامک‌ها خلاص شوند، اما همچنان با این پیامک‌ها مواجهیم و به جز آن تماس‌های تبلیغاتی مزاحم نیز این معضل را دو چندان کرده است.

اقدامات رگولاتوری برای مقابله با مزاحمت‌های ارتباطی

حمید فتاحی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفتگو با خبرنگار مهر در همین خصوص به اقدامات این سازمان برای مقابله با این مشکل اشاره کرد و گفت: ضوابط لازم برای پیشگیری از این مزاحمت‌ها تدوین و به اپراتور‌ها ابلاغ شده است. همچنین ابزار‌های شناسایی و برخورد با افرادی که از شبکه‌های ارتباطی سوءاستفاده می‌کنند، در دستور کار قرار دارد.

فتاحی تأکید کرد که این سازمان با جدیت به دنبال ارتقای کیفیت شبکه و دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت است.

وی افزود: برنامه‌هایی در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، از جمله توسعه شبکه فیبر نوری و مقابله با پیام‌ها و مزاحمت‌های ارتباطی در حال اجرا است و نتایج این اقدامات به زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.

حمید فتاحی پیش از این نیز با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ممنوعیت تماس‌های صوتی تبلیغاتی گفت: به منظور حفاظت از حقوق کاربران در حوزه ICT، مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوای صوتی ارزش‌افزوده تبلیغاتی تصویب شده که براساس آن تماس‌های تبلیغاتی صوتی ممنوع است.

وی با تاکید بر برخورد با متخلفان از سوی رگولاتوری افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن همراه موظف شده اند سامانه تشخیص تماس‌های صوتی تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را مطابق با ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی کنند و مانع از راهیابی این‌گونه تماس‌ها در شبکه خود شوند.

فتاحی خاطر نشان کرده بود: علاوه بر این، اپراتور‌ها موظفند سامانه کشف تخلف پیامکی خود را راه‌اندازی و سیم‌کارت‌های متخلف را شناسایی و آنها را مسدود کنند. کاربران نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ به آدرس  شکایت خود را درباره دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین تماس‌های صوتی تبلیغاتی ثبت کنند تا از این طریق به شکایت آنها رسیدگی شود.

برای مدیریت تماس‌های تبلیغاتی چه باید کرد

کاربران می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ به آدرس شکایت خود را درباره دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین تماس‌های صوتی تبلیغاتی ثبت کنند تا از این طریق به شکایت آنها رسیدگی شود. مشترکان تلفن همراه می‌توانند همچنین با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* و یا مراجعه به اپلیکیشن‌های اپراتور خود، در منوی مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی برای غیرفعال سازی یا فعال سازی دریافت پیامک‌ها اقدام کنند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۹/۱۹
برای ما اینقدر زنگ میزنن،دیگه کمتر از تلفن ثابت استفاده میکنیم ،همراهم فقط شماره های که میشناسیم بیشتر جواب
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟