سوختن فرزند به دلیل بی‌احتیاطی مادر

مسعود در حال بازي به داخل ديگ آش سقوط کرد و من با کمک همسايه ها، با عجله بچه را از داخل ديگ بيرون کشيديم. بچه ام به شدت دچار سوختگي شده بود و ما بلافاصله بدنش را خمير دندان ماليديم.
کد خبر: ۱۲۹۵۴۳
|
۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳ 08 November 2010
|
4149 بازدید
خراسان: از چند وقت قبل نيت کرده بودم که اگر کار و کسب شوهرم رونق گرفت يک ديگ آش نذري بگذارم و بين همسايه ها پخش کنم. اتفاقا به لطف خداوند متعال، خواسته ام برآورده شد و همسرم پس از ۳ بار تغيير شغل بالاخره در کار جديدش پيشرفت کرد و درآمد خوبي هم دارد.

زن جوان در حالي که بي تاب و بي قرار بود اشک هايش را پاک کرد و افزود: ما تازه کمي از قرض هاي مان را پرداخت کرده بوديم و مي خواستيم يک نفس راحت بکشيم که اين حادثه اتفاق افتاد و همه چيز را به هم ريخت.

ماجرا از اين قرار است که من ديگ آش نذري را با حضور زنان همسايه داخل حياط خانه بار گذاشتم و با ميهمانان سرگرم گفت وگو و سبزي پاک کردن بوديم. بچه ها هم بازي مي کردند و روز بسيار خوبي را مي گذرانديم ولي ناگهان صداي جيغ پسرم همه ما را به سمت ديگ آش کشاند.

مسعود در حال بازي به داخل ديگ آش سقوط کرد و من با کمک همسايه ها، با عجله بچه را از داخل ديگ بيرون کشيديم. بچه ام به شدت دچار سوختگي شده بود و ما بلافاصله بدنش را خمير دندان ماليديم.

مسعود خيلي درد مي کشيد و من با دلهره و نگراني او را به بيمارستان امام رضا (ع) رساندم و او در بخش سوختگي بيمارستان بستري شد.

مادر دل سوخته گفت: شدت سوختگي فرزندم حدود ۷۰ درصد است و دکتر شريعت مي گويد حال بچه وخيم است و فقط بايد براي او دعا کنيد. نمي دانم چرا چنين سهل انگاري کردم و حالا چگونه خودم را براي اين اشتباه ببخشم.

من اعتراف مي کنم که ما خانم ها وقتي در جلسه اي کنار هم مي نشينيم از تمام دنيا غافل مي شويم و به ويژه نسبت به بچه هاي مان خيلي بي تفاوت هستيم. اگر کمي درباره محل بار گذاشتن اجاق و يا نحوه بازي کردن بچه ها برنامه ريزي داشتم و غفلت نمي کردم پاره تنم اين قدر عذاب نمي کشيد.

پزشک بخش سوختگي بيمارستان امام رضا (ع) در اين باره گفت: متاسفانه بار ديگر شاهد سوختگي شديد کودکي ۹ ساله که ناشي از غفلت و سهل انگاري بزرگ ترهاست هستيم و نکته ديگر اين که مادر اين پسر بچه در اقدامي اشتباه، محل سوختگي را خمير دندان ماليده است.

وي افزود: تاکيد مي کنيم اين کار و هم چنين استفاده از سيب زميني و ديگر مواد بر روي محل سوختگي که معمول هم مي باشد کار بسيار اشتباهي است و نه تنها هيچ نتيجه درماني ندارد بلکه درد سوختگي را بيشتر مي کند و آلودگي هايي را نيز در پي دارد لذا توصيه مي کنيم در اين گونه مواقع، اطرافيان تنها محل سوختگي را با آب ملايم و ولرم مرطوب نگاه دارند و بيمار را براي درمان به بيمارستان برسانند.

به راستي باز هم به تمام زنان فداکار و مادران مهربان يادآوري مي کنيم در جلسات و ميهماني هايي که برگزار مي کنند نسبت به اطراف و به ويژه فرزندان خود توجه و مراقبت بيشتري داشته باشند تا شاهد وقوع چنين وقايع تاسف باري نباشيم.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟