اخاذي يك ميليارد توماني براي آزادي پسر نوجوان

متهمان در بازجويي اعتراف كردند كه از چندي پيش با اطلاع از وضع مالي خانواده شاكي، پسر دانش‌آموز را در راه مدرسه با تهديد چاقو ربوده و با انتقال به ارتفاعات شهر فارياب، زنداني كردند تا از خانواده‌‌اش يك ميليارد تومان اخاذي كنند.
کد خبر: ۱۴۸۵۷۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴ 16 February 2011
|
3823 بازدید
جام‌جم: 5 عضو باندي كه با ربودن پسري نوجوان در شيراز قصد اخاذي يك ميليارد توماني از والدينش را داشتند، در استان سيستان و بلوچستان دستگير شدند. به گزارش «جام‌جم»، هفته گذشته پسري 15 ساله به نام علي وقتي پس از تعطيلي مدرسه به خانه بازنگشت، والدينش نگران شده و از مسوولان مدرسه سراغ او را گرفتند و اطلاع يافتند او به مدرسه نرفته است.

آنها پس از جستجوي ناموفق با حضور در پليس آگاهي شيراز گم شدن پسرشان را اطلاع دادند. در حالي كه جستجوهاي پليسي براي پيدا كردن پسر گمشده آغاز شده بود، مردي ناشناس با خانواده دانش‌آموز تماس گرفت و با اشاره به اين كه فرزند آنها را ربوده، براي آزادي‌اش يك ميليارد تومان پول خواست.

ماموران وقتي از اين موضوع باخبر شدند، ضمن آموزش به خانواده شاكي از آنها خواستند تا در محل ملاقات با رباينده حضور يابند.

با اين حال مرد آدم‌ربا چند بار در تماس با خانواده شاكي قرار ملاقات را تغيير داد و در محل‌هاي قرار نيز حاضر نشد.

ماموران به تحقيقات خود ادامه دادند تا اين كه سرنخ‌هايي به دست آوردند كه نشان مي‌داد، آدم‌رباها پسر ربوده شده را به ارتفاعات فارياب شهر زاهدان منتقل و او را در اين محل زنداني كرده‌اند. به اين ترتيب ماموران عازم شهر زاهدان شدند و با هماهنگي ماموران آگاهي سيستان و بلوچستان در قالب 3 گروه عملياتي، روز گذشته ارتفاعات فارياب را محاصره كردند.

ماموران از آدم‌رباها خواستند تا تسليم شوند، اما آنها تهديد مي‌كردند اگر ماموران از محل دور نشوند، گروگان نوجوان را به قتل مي‌رسانند، تا اين كه سرانجام خود را تسليم كردند.

ماموران با دستگيري 5 مرد آدم‌ربا، پسر ربوده شده را كه دست و پايش با زنجير بسته شده بود، نجات دادند.

متهمان در بازجويي اعتراف كردند كه از چندي پيش با اطلاع از وضع مالي خانواده شاكي، پسر دانش‌آموز را در راه مدرسه با تهديد چاقو ربوده و با انتقال به ارتفاعات شهر فارياب، زنداني كردند تا از خانواده‌‌اش يك ميليارد تومان اخاذي كنند.

بنا بر اين گزارش، 5 مرد آدم‌ربا با قرار قانوني روانه زندان شدند. پسر نجات يافته هم تحويل خانواده‌اش شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟