5 بار اعدام، حكم عاملان جنايت خانوادگي قزوين

بعد از چند روز شقايق (13 ساله) و علي (6 ساله) فرزندان رضا (مقتول) را كه بي‌تاب پدرشان بودند، به بهانه ديدن پدرشان به چاهي حوالي منطقه مينودر برديم و بعد از كتك زدن هر 2 بچه، دختر را محمد با طناب خفه كرد و من هم پسر 6 ساله را كشتم. سپس اجساد را درون چاه انداختيم. با اعتراف عامل جنايت، همدست فراري‌اش نيز دستگير شد و به همدستي با او در قتل‌ها اعتراف كرد.
کد خبر: ۱۵۸۷۳۶
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰ 16 April 2011
|
6802 بازدید
جام جم: 2 مرد كه 4 عضو يك خانواده را به قصد انتقام‌گيري به‌طرز دلخراشي در شهرستان قزوين كشته بودند، از سوي قضات شعبه دوم دادگاه كيفري استان قزوين به 5 بار قصاص در ملأ عام محكوم شدند.

اوايل اسفند سال گذشته مردي با حضور در پليس آگاهي شهرستان قزوين از ناپديد شدن خواهرش به نام معصومه خبر داد.

با تشكيل پرونده‌اي در اين ارتباط، جستجوهاي پليسي براي پيدا كردن زن جوان آغاز شد تا اين‌كه چند روز بعد ماموران جسد سوخته زني را در روستايي حوالي منطقه مينودر كشف كردند.

با انتقال جسد به پزشكي قانوني، كارآگاهان جنايي، برادر زن گمشده را به پزشكي قانوني احضار كردند كه وي هويت مقتول را تاييد كرد. به اين ترتيب تحقيقات براي شناسايي عامل جنايت آغاز شد.

كشف دومين جسد سوخته

2 هفته بعد از اين حادثه، جسد سوخته مردي در بيابان‌هاي منطقه مينودر قزوين كشف و روند رسيدگي به پرونده وارد مرحله جديدي شد.

ماموران در كنار جسد، شناسنامه نيم‌سوخته‌اي را پيدا كردند كه نشان مي‌داد نام او داوود است. با انتقال جسد به پزشكي قانوني و شناسايي خانواده مقتول، در تحقيق از اين خانواده معلوم شد فرزندشان ـ داوود ـ زنده بوده و براي ترك‌اعتياد در يكي از كمپ‌ها بستري است.

ماموران با بررسي اين موضوع، متوجه شدند گفته‌هاي آنها صحت دارد و به اين ترتيب تحقيقات خود را در اين زمينه ادامه دادند.

بردن جسد، هويت قاتل را لو داد

در حالي كه تحقيقات ادامه داشت ماموران از طريق مسوولان پزشكي قانوني مطلع شدند مردي به نام علي به پزشكي قانوني آمده و با ادعاي اين‌كه جسد متعلق به برادر گمشده‌اش است، مي‌خواهد آن را تحويل بگيرد. ماموران به سرعت به اين مركز اعزام شدند و در همين موقع مردي كه قصد تحويل گرفتن جسد سوخته را داشت، به محض ديدن ماموران پا به فرار گذاشت كه در جريان تعقيب و گريز پليسي دستگير شد.

متهم بازداشت شده با انتقال به مركز پليس قزوين در بازجويي ادعا كرد جسد متعلق به برادر گمشده‌اش است.

جسد سوخته متعلق به برادر زن كشته شده بود

در حالي كه تحقيقات ادامه داشت، ماموران در بررسي پرونده‌هاي افراد گمشده متوجه شدند مردي به نام رضا كه جسد خواهرش پيش از اين پيدا شده بود، گم شده است.

ماموران كه احتمال مي‌دادند متهم دروغ مي گويد و جسد متعلق به رضا مرد گمشده است، خانواده‌اش را به پزشكي‌قانوني احضار و آنها نيز هويت مقتول را تاييد كردند.

به اين ترتيب متهم ـ علي ـ در بازجويي پليسي اعتراف كرد كه با همدستي دوستش محمد، زن جوان، برادرش و 2فرزند او را كشته است.

علي ـ متهم ـ درباره انگيزه‌اش از اين قتل‌ها گفت: با خانواده رضا «مقتول» دوست بودم و رفت و آمد خانوادگي داشتيم. از چندي قبل نامه‌هاي تهديدآميزي به دستم مي‌رسيد كه فرستنده مي‌خواست همسرم را طلاق دهم، در غير اين صورت فيلم و عكس‌هاي خانوادگي‌ام را كه در اختيار دارد، در اينترنت پخش مي‌كند.

عامل جنايت اضافه كرد: نگارنده ناشناس در نامه‌هاي بعدي از من 20 ميليون تومان پول خواست و تهديد كرد اگر يك هفته‌اي اين مبلغ را نپردازم، فيلم و عكس‌هاي خانوادگي‌ام را پخش مي‌كند. اين نامه‌ها باعث اختلاف ميان من و همسرم شده بود.

متهم به قتل يادآور شد: در ادامه متوجه شدم نامه‌ها را دوستم ـ رضا ـ برايم مي‌فرستد و او و خواهرش قصد دارند با اين كار از من اخاذي و زندگي‌ام را نابود كنند. ملتمسانه از خواهرش ـ معصومه ـ خواستم عكس‌ها و فيلم را به من تحويل دهد كه او نپذيرفت و پول بيشتري خواست.

نخستين جنايت كليد خورد

متهم درباره ارتكاب نخستين جنايت گفت: وقتي معصومه حاضر به تحويل دادن عكس‌ها و فيلم نشد، ماجرا را با دوستم در ميان گذاشته و خواستم در كشتن اين زن كمكم كند و در قبال آن پول بگيرد. روز حادثه معصومه را به بهانه دادن پول به حوالي روستا كشاندم. در همين موقع محمد او را با طناب خفه كرد و بعد 2 نفري جسد را سوزانديم.

كشته شدن پدر و 2 فرزندش

متهم به قتل با اشاره به 3 جنايت ديگر گفت: رضا را نيز با همان ترفند به منطقه مينودر كشانديم و بعد من و همدستم محمد او را با طناب خفه كرديم و پس از سوزاندن جسد، كپي شناسنامه برادر معتادم را كنار او گذاشتم تا پليس گمان كند مقتول يك معتاد بوده است.

وي اضافه كرد: بعد از چند روز شقايق (13 ساله) و علي (6 ساله) فرزندان رضا (مقتول) را كه بي‌تاب پدرشان بودند، به بهانه ديدن پدرشان به چاهي حوالي منطقه مينودر برديم و بعد از كتك زدن هر 2 بچه، دختر را محمد با طناب خفه كرد و من هم پسر 6 ساله را كشتم. سپس اجساد را درون چاه انداختيم. با اعتراف عامل جنايت، همدست فراري‌اش نيز دستگير شد و به همدستي با او در قتل‌ها اعتراف كرد.

متهمان پس از بازسازي صحنه قتل روانه زندان شدند و پرونده آنها با صدور كيفرخواست به شعبه دوم دادگاه كيفري استان قزوين ارسال شد. متهمان اوايل فروردين ماه محاكمه شدند و به 4 فقره قتل و سرقت اموال مقتولان اعتراف كردند.

مجازات در محل جنايت

روز گذشته قاضي ناصري، رئيس شعبه دوم دادگاه كيفري استان قزوين همراه 4 قاضي مستشار وارد شور شد و متهم ـ علي ـ را به اتهام مشاركت و مباشرت در قتل‌ها به 2 بار قصاص نفس در ملأعام به خاطر معاونت در قتل عمدي به 15 سال حبس تعزيري، مشاركت در دفن اجساد به يك سال حبس تعزيري؛ مباشرت در سرقت اموال به 2 سال حبس تعزيري و ردمال و 74 ضربه شلاق محكوم كرد. ديگر متهم به نام محمد نيز به اتهام مشاركت و مباشرت در 3 فقره قتل به 3 بار قصاص در ملأعام و مشاركت در دفن اجساد به يك سال حبس تعزيري محكوم شد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟