سرقت دزدهای مسلح از خانم‌ها

شيوه سرقت‌ها اين گونه بود كه در محله‌هاي شمال غرب و شرق تهران، تحت پوشش مسافربر، زنان را سوار خودروي پژو مي‌كرديم و پس از طي مسافتي، علي ـ همدستم ـ با سلاح كلت، مسافران را تهديد و طلا، پول، مدارك و تلفن همراه آنها را سرقت مي‌كرد.
کد خبر: ۱۶۴۴۵۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۳ 14 May 2011
|
4250 بازدید
جام جم: 2 متهم سابقه‌دار كه پس از آزادي از زندان تحت پوشش مسافربر، زنان را با سلاح تهديد و اموالشان را سرقت مي‌كردند، در تهران دستگير شدند.

روز هشتم ارديبهشت زني ميانسال با حضور در كلانتري 102 پاسداران از 2 مرد به اتهام سرقت مسلحانه اموالش شكايت كرد.

شاكي به پليس گفت: عصر روز گذشته در ميدان نوبنياد تهران سوار يك خودروي پژو شدم كه راننده پس از طي مسافتي تغيير مسير داد و وقتي به او اعتراض كردم، مرد مسافري كه كنار من نشسته بود، با كلت كمري تهديدم كرد تا ساكت شوم.

شاكي اضافه كرد: پس از توقف خودرو مقابل يك ساختمان در حال احداث، آنها با سرقت 300 هزار تومان پول، حلقه انگشتري، گوشي تلفن همراه و مدارك هويتي‌ام، مرا كتك زدند و متواري شدند.

به اين ترتيب پرونده‌اي در اين ارتباط تشكيل و با هماهنگي قضايي به ماموران اداره يكم آگاهي تهران محول شد.

ردپاي 2 سارق در سرقت‌هاي سريالي

با چهره‌نگاري رايانه‌اي از 2 سارق فراري، تحقيقات ادامه يافت تا اين‌كه 2 زن ميانسال ديگر هم با حضور در مركز پليس، شكايت‌هاي مشابهي ارائه كردند.

در تحقيق از اين دو شاكي معلوم شد طلا، پول، مدارك هويتي و گوشي تلفن همراه آنها نيز مسلحانه سرقت شده است. تصاوير رايانه‌اي اين دو سارق مسلح نيز با مشخصات متهمان تحت تعقيب پليس مطابقت داشت.

بنابراين محل حضور متهمان فراري به طور نامحسوس زير نظر گرفته شد تا اين‌كه هفته گذشته يكي از زنان شاكي با حضور در مركز پليس، اطلاعات جديدي را از سارقان در اختيار پليس قرار داد.

زن شاكي به پليس گفت: روز گذشته مرد مغازه‌داري در تماس تلفني با من، از پيدا شدن كيفم خبر داد. با مراجعه به مغازه‌اش در منطقه دردشت، متوجه شدم 2 سرنشين يك خودروي پژو مقابل اين مغازه با هم مشاجره كرده و كيف زنانه‌اي را از خودرو بيرون انداختند و از آنجا دور شده‌اند.

وي اضافه كرد: صاحب مغازه، شماره پلاك خودروي آنها را نيز نوشته بود.

شناسايي خودرو

ماموران شماره خودرو را از سامانه اداره راهنمايي و رانندگي استعلام كردند كه معلوم شد صاحب خودرو مردي سالخورده است و در شرق تهران زندگي مي‌كند.

با احضار مالك خودرو به اداره يكم آگاهي تهران، در تحقيق از او معلوم شد چندي پيش خودرو را در اختيار پسرش محسن قرار داده است و در حال حاضر از او خبري ندارد.

محسن تحت تعقيب قرار گرفت تا اين‌كه روز چهارشنبه گذشته هنگام مراجعه به خانه پدري‌اش در شرق تهران شناسايي و دستگير شد.

در بررسي سوابق كيفري محسن ـ متهم ـ مشخص شد او معتاد است و چندين بار به اتهام سرقت و خريد و فروش مواد مخدر دستگير و اوايل فروردين امسال از زندان آزاد شده است.

اعتراف به دزدي‌هاي مسلحانه

متهم در بازجويي به پليس گفت: من و همدستم ـ كه در زندان با هم آشنا شده بوديم ـ تصميم گرفتيم از زنان ميانسال سرقت كنيم.

وي افزود: شيوه سرقت‌ها اين گونه بود كه در محله‌هاي شمال غرب و شرق تهران، تحت پوشش مسافربر، زنان را سوار خودروي پژو مي‌كرديم و پس از طي مسافتي، علي ـ همدستم ـ با سلاح كلت، مسافران را تهديد و طلا، پول، مدارك و تلفن همراه آنها را سرقت مي‌كرد.

متهم به سرقت اضافه كرد: سپس آنها را كتك مي‌زديم و از خودرو بيرون مي‌انداختيم.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران در اين زمينه گفت: با اعتراف مرد سارق، خانه ديگر متهم نيز در شرق تهران شناسايي و وي نيز دستگير و از خانه‌اش برخي اموال دزدي و يك قبضه سلاح كمري كشف شد.

سرهنگ محمديان اضافه كرد: متهم دوم نيز به همدستي در سرقت‌هاي مسلحانه از مسافران زن اعتراف كرد.

بنا بر اين گزارش، متهمان روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟