در جمع خبرنگاران مطرح شد:

گزارش دادستان درباره پرونده‎هاي جن گیری، قالیباف، مطهری و ...

بحث رمالان و جن‌گيران، بحثي است كه متهمان آن جدا بودند و دو نفر از متهمان در اين حوزه دستگير شده و تحقيقات ادامه دارد / از نظر ما، علي يعقوبي بازداشت نيست، ولي براي وي پرونده‌اي در دادستاني تهران تشكيل شده است / به دليل اينكه پرونده علي مطهري با ديگر پرونده‌ وي مرتبط است، بازپرس پرونده ترتيبي داده تا اين پرونده‌ها همگي همزمان رسيدگي شود.
کد خبر: ۱۶۷۷۲۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۶ 29 May 2011
|
10644 بازدید
دادستان تهران، بعد‌ازظهر امروز در گفت‌وگوي خود با خبرنگاران درباره آخرين وضعيت پرونده‌هاي مداحان، پريوش سطوتي، شكايت دولت از قاليباف، فائزه هاشمي، مرخصي زندانيان و فساد جريان انحرافي توضيحاتي داد.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، عباس جعفري دولت‌آبادي، دادستان تهران بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرين وضعيت پرونده هانيه اظهار داشت: پرونده هانيه به دادگاه رفته و امروز متوجه شديم كه پرونده در دادگاه اطفال منتظر رسيدگي است و اميدواريم كه جلسه محاكمه به زودي برگزار شود. 

وي همچنين درباره پرونده به نام پرونده سوم كودك‏آزاري گفت: تحقيقات ما درباره اين پرونده نشان داد كه پدر اين كودك معتاد و مادرش از آنها جدا هستند. چند ماه پیش اين كودك جراحاتي داشته كه به خاطر اطلاع‌رساني ديرهنگام به دادستاني آثار جراحت از بين رفته و پدر كودك نيز هم‌اكنون در كمپ ترك اعتياد حضور دارد. 

* مبلغ جديد ديه از شانزدهم خرداد اجرايي مي‌شود 

دادستان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره ابهامات موجود در مبلغ جديد ديه گفت: همان گونه كه سخنگوي قوه قضائيه گفت، اين موضوع تصميمي است كه هر سال قوه قضائيه بنا بر اوضاع و احوال می گیرد و تصميم سال جاري قوه قضائيه نيز از شانزدهم خرداد عملی خواهد شد.

وي افزود: اگر تمهيداتي در بخش رسيدگي به اعسارها و كساني كه ناتوان هستند، انديشيده يا يارانه‌اي از سوي دولت به آنها پرداخت و همچنين توسعه بيمه‌ها با پيشرفت روبه‎رو شود، ان‏شاء‌الله مشكلات هم برطرف خواهد شد.

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه آيا افرادي كه اکنون از بيمه شخص ثالث استفاده كرده‌اند، پس از اجرايي شدن قانون جديد نيز بايد مابه‌التفاوت مبلغ جديد و قديم را بپردازند، گفت: اين موضوع طبق مقررات بيمه اجرا مي‌شود، ولي از نظر مقررات قضايي اجراي ديه منوط به زمان تحويل ديه است و كساني‌ كه بدهكار هستند، بر پایه زمان تحويل ديه محاسبه مي‌شوند و اگر پیش از شانزده خرداد ديه را پرداخت كنند از قيمت قديم بهره‌مند مي‌شوند.

* بازداشت‌شدگان روز خاك‎سپاري ناصر حجازي به ‏غير از شش نفر آزاد شدند

دادستان تهران درباره افرادي كه روز تشييع جنازه و خاك‎سپاري ناصر حجازي بازداشت شده بودند، گفت: افرادي كه دستگير شده بودند، به لحاظ شركت در مراسم تشييع و خاك‏سپاري نبوده، بلكه عده محدودي به دليل اخلال در نظم آن منطقه و شعارهاي نامناسبي كه دادند دستگير شدند كه شش نفر باقي ماندند و بقيه آزاد شدند.

* يكي از متهمان ظهور نزديك است آزاد شد


به گزارش فارس، جعفري دولت‏آبادي درباره آخرين وضعيت پرونده متهمان ظهور نزديك است، خاطرنشان كرد: يكي از متهمان اين مجموعه آزاد شده و دو متهم ديگر همچنان بازداشت هستند.

وي ادامه داد: درباره تهيه منابع مالي اين مجموعه و كساني كه در تهيه و توزيع آن نقش داشتند، هنوز اقداماتي را انجام مي‌دهيم ولي اکنون دو متهم كه در حوزه توزيع اين مجموعه فعاليت داشتند، در بازداشت به سر مي‌برند.

* پريوش سطوتي ممنوع‌ الخروج نبود


خبرنگاري درباره خروج پريوش سطوتي از ايران و سفر وي به انگليس از دادستان تهران پرسید كه وي در پاسخ گفت: تحقيقات وي به پايان رسيده بود و ايشان از نظر قضايي ممنوع ‌الخروج نبوده و مي‌توانست از كشور خارج شود.

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به پرسشی مبني بر اقدام دادستاني براي برخورد با بدهكاران بزرگ بانكي گفت: بخشي از ليست 250‏نفره‌اي كه مدتي قبل رئيس جمهور اعلام كرد اساساً در دادگستري با توجه به تحقيقاتي كه ما انجام داديم پرونده‌اي نداشتند؛ اما پس از اينكه اسامي آمد، پيگيري كرديم و به گفته برخي از بانك‌ها برخي از اين وام‌ها از طريق كارهاي غيرقانوني مانند جعل مدارك تهيه شده بود كه اين افراد تحت تعقيب قرار گرفته‌اند.

وي افزود: ولي تاكنون هيچ ‌كدام از اين پرونده‌ها به نتيجه عملي نرسيده است، ولي دادسراي اقتصادي اقدامات خود را شروع كرده و اميدواريم در دوره زماني مناسب و مشخص بدهكاران بتوانند هم بدهي خود را پرداخت كنند هم به دادگاه معرفي شوند.

* تحقيقات پرونده رهاسازي بيماران به پايان رسيد


يكي از خبرنگاران درباره آخرين وضعيت پرونده رهاسازي بيماران از دادستان تهران پرسید كه جعفري دولت آبادي در پاسخ گفت: تحقيقات اين پرونده امروز به پايان رسيد و به‏ زودي براي یازده نفر از متهمان اين پرونده كيفرخواست صادر مي‌شود؛ اما همچنان بخشي از اين پرونده به خاطر پاره‌اي از تحقيقات مفتوح مي‌ماند.

دولت‌آبادي ادامه داد: درباره بيمار دوم هم كه وارد بيمارستان شده بود، تحقيقات بسيار مفصلي انجام داديم، برادر اين متهم در شهرستان تالش شناسايي شد و از وي تحقيق شد.

وي توضيح داد به همراه برادرش كه هم اکنون در كهريزك است، به اورژانس بيمارستان امام خميني آمده و به ‏خاطر وضع بد بيمار در همان‎جا معاينه شده است.

دولت‌آبادي افزود: تحقيقات تكميلي ما درباره اين بيمار، نشان داد كه وي از طريق اقوام خود وارد بيمارستان شده و ابهامي كه برخي از دوستان در وزارت بهداشت به اين موضوع داشته‌اند، رفع شده است. تنها يك بخش مفتوح است كه وقتي تكميل شد به آگاهی همگان خواهد رسيد.

* مراحل قانوني پرونده شكايت دولت از يكي از مداحان به اتهام رسيده است

جعفري دولت آبادي در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره آخرين وضعيت پرونده شكايت دولت از دو مداح معروف تهران گفت: مراحل قانوني پرونده يكي از اين مداحان انجام شده و از طريق بازپرسي از وي خواسته شده تا حضور يابد.

يكي از متهمان رخدادهای پس از انتخابات با نام محمد نوري‌زاد در حال حاضر در مرخصي است.


* امير قرايي همچنان متواري است


دادستان تهران در پاسخ به خبرنگار فارس درباره آخرين وضعيت پرونده قتلي كه توسط امير قرايي رخ داده، گفت: تا اين لحظه، متهم آخر شناسايي نشده و خودش را هم معرفي نكرده است.

* دادستاني در برخورد با مفاسد اقتصادي منتسب به هر بخشي هم كه باشند اغماض نخواهند كرد.

خبرنگار فارس با اشاره به سخنان رئيس قوه قضائيه مبني بر اينكه جريان انحرافي در مفاسد اقتصادي غوطه‌ور هستند، از دولت‌آبادي پرسید كه اقدامات دادستاني در اين زمينه چگونه بوده است، كه وي در پاسخ گفت: پیشتر اشاره كردم كه دادستاني درباره جريانات انحرافي و اقداماتي كه انجام شده، افرادي را دستگير كرده اما اين انتظار به‎جا نيست كه به سرعت اينها را رسيدگي كنيم، زيرا زمانبر است و رسانه‌ها اجازه دهند تا ما تحقيقات خود را كامل كنيم.

وي افزود: در جلسه قبل هم گفتم كه در اين حوزه نزدیک هشت نفر دستگير شدند اما تحقيقات در اين بخش بايد با مقداري دقت بيشتر انجام شود تا هم موجبات تضعيف دولت فراهم نشود و هم اينكه بتوانيم تحقيقات خود را به سرانجام برسانيم.

جعفري دولت آبادي خاطرنشان كرد: دادستاني در قبال تخلفات اقتصادي به هر جرياني هم كه منتسب باشند، هيچ اغماضي نخواهد كرد.

عباس جعغري دولت آبادي، دادستان عمومي و انقلاب تهران در خصوص جريان انحرافي و دستگيري دو رمال به نام‌هاي غفاري و طاهري اظهار داشت: بين طاهري و رمالان تفاوت هست، چرا كه طاهري در يك حوزه فكري ديگر دستگير شده و پرونده به دادگاه عمومي رفته است.

وي ادامه داد: بحث رمالان و جن‌گيران بحثي است كه متهمان آن جدا بودند و دو نفر از متهمان در اين حوزه دستگير شده و تحقيقات ادامه دارد.

جعفري دولت آبادي خاطرنشان كرد: انتشار مفاد تحقيقات امكان‌پذير نيست، اما موجب تأسف است كه برخي از جريانات طوري وانمود مي‌كنند كه اين موارد صحت ندارد و همين جا اعلام مي‌كنم كه اين متهمان دستگير شدند و تحقيقات ادامه دارد. طبيعتاً اينكه عده‌اي فكر مي‌كنند مي‌توانند با كارهاي رمالي اقداماتي انجام دهند، يك فكر منسوخ است.

*جلسه دوم محاكمه مدعي انرژي‎درماني 25 خرداد برگزار مي‌شود


دادستان تهران در پاسخ به پرسشی مبني بر اينكه سرانجام رسيدگي به اتهامات مدعي انرژي‎درماني به كجا رسيد، گفت: محاكمه اين فرد در ارديبهشت ماه برگزار شد و در اين جلسه به سه اتهام از شش اتهام وي رسيدگي شد. سه اتهام ديگر وي در جلسه دوم محاكمه كه در تاريخ 25 خرداد برگزار مي‌شود رسيدگي خواهد شد.

وي ادامه داد: متهم به‎رغم مراجعه پیاپی به دادستاني براي سرعت بخشيدن به رسيدگي به پرونده در جلسه محاكمه حاضر نشد، ولي وكيل وي آمد و حكم اين پرونده بعد از جلسه 25 خرداد صادر مي‌شود و براي نخستين بار و هميشه يكي از پرونده‌هاي كهن دادگستري به نتيجه مي‌رسد.

خبرنگاري درباره اينكه دادسراي ناحيه سوم زمين‌خواري به‎رغم رويه گذشته در هفته گذشته برخورد قابل توجهي با پديده زمين‎خواري داشته است از دادستان خواست در اين زمينه توضيح دهد كه جعفري دولت آبادي اظهار داشت: در هفته گذشته، پانزده درخواست و يك حكم دادگاه در منطقه خجير در شهر تهران با همكاري استانداري و پليس اجرا شد.

وي ادامه داد: اين حكم هشداري به همه متجاوزان به زمین های حريم‌ها و بسترهاي رودخانه‌هاست. يك بار ديگر به همه كساني كه در حريم سد لتيان و رودخانه‌هاي تهران سدسازي كرده‌اند، هشدار مي‌دهيم، دادستاني با همكاري ساير دستگاه‌ها با آنها برخورد مي‌كند.

جعفري دولت‌آبادي با بيان اينكه در بحث زمين‌خواري دستگاه‌هاي دولتي براي مبارزه با زمين‌خواري نقش بسيار مهمي دارند، گفت: دستگاه‌هاي دولتي زمين‌ها را به افراد سودجو واگذار نكنند، چرا كه اين كار بحث مبارزه با زمين‎خواري را با مشكل روبه‎رو مي‌كند.

دادستان عمومي و انقلاب تهران در پاسخ به اين ادعا كه عده‌اي از اين افراد مدعي هستند براي اقدامات خود مجوز دارند، گفت: در تبصره قانون توزيع جريان آب آمده است تصرف و احداث در مسير حريم رودخانه‌ها چه با مجوز و چه بدون مجوز غيرقانوني است و دادستاني مي‌تواند دستور تخريب دهد و دستور دادستاني هم لازم الاجراست.

وي ادامه داد: در اين پانزده مورد نيز اين ادعا هم مطرح بود اما دادسراي ناحيه سه اين كار را انجام داد و اگر اين افراد، ادعايي دارند مي‌توانند به مراجع قانوني مراجعه كنند.

* هنوز مهلت حضور فائزه هاشمي در دادسرا به پايان نرسيده است


جعفري دولت آبادي درباره آخرين وضعيت پرونده اتهامات فائزه هاشمي گفت: مطبوعات در اين زمينه خيلي عجله دارند ولي هنوز زمان حضور وي به پايان نرسيده و به زودي طبق قرار به دادگاه مراجعه خواهند كرد.

* علي يعقوبي بازداشت نيست ولي در دادستاني پرونده دارد

يكي از خبرنگاران از دادستان تهران درباره بازداشت علي يعقوبي پرسید كه وي در پاسخ گفت: از نظر ما، علي يعقوبي بازداشت نيست ولي براي وي پرونده‌اي در دادستاني تهران تشكيل شده است.

* مهدي هاشمي بالاخره مجبور است به مراجع قضايي مراجعه كند

دادستان عمومي و انقلاب تهران در خصوص آخرين وضعيت پرونده مهدي هاشمي اظهار داشت: پیشتر هم گفته شده است، دادستاني و دستگاه قضايي «دير گير» ولي «شير گير» است و مهدي هاشمي هم يك روز مجبور است به مراجع قضايي مراجعه كند.

جعفري دولت آبادي با بيان اينكه مهدي هاشمي همچنان تحت تعقيب است، گفت: به دليل اينكه بحث رسيدگي به پرونده وي، غيابي با موانع روبه‎روست، تا کنون به ‎جز احضار اوليه كاري انجام نشده است، ولي به محض ورود به ايران دستگير مي‌شود.

* همه پرونده‌هاي مطهري همزمان رسيدگي مي‌شود

دادستان تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره شكايت دولت از قاليباف و علي مطهري گفت: به دليل اينكه پرونده علي مطهري با ديگر پرونده‌ وي مرتبط است، بازپرس پرونده ترتيبي داده تا اين پرونده‌ها همگي همزمان رسيدگي شود.

وي ادامه داد: درباره قاليباف نيز تحقيقات ادامه دارد و يك بار ديگر بايد به دادسرا بيايد.

* در هفتاد روز گذشته، بيش از سی مورد مرخصي اعطا شده است

جعفري دولت آبادي درباره شبهه‎افكني برخي از سايت‌ها و رسانه‌ها در زمينه مشكلات خانواده زندانيان براي دیدار با زندانيان گفت: بر ‎خلاف تبليغاتي كه در رسانه‌هاي مجازي عليه نظام مي‌شود كه ملاقات با زندانيان انجام نمي‌شود، در هفتاد روز گذشته بيش از يكصد ملاقات و سی مورد مرخصي به زندانيان اعطا شده است.

وي افزود: اساس كار در دادستاني، احترام به حقوق متهمان و محكومان است و ظرفيت نظام اسلامي خيلي بالاتر از اين است كه بخواهد برابر اين موضع‌گيري‌ها تسليم شود.

جعفري دولت آبادي خاطرنشان كرد: همان گونه كه با فتنه و جهت‌هاي ضدانقلاب مبارزه كرديم، افرادي از رأفت نظام بهره‎مند خواهند شد و كساني هم كه به مقررات احترام بگذارند در دوران محكوميت از ظرفيت بالاي رأفت نظام اسلامي برخوردار مي‌شوند.

وي در پاسخ به اين كه شنيده شده براي برخي افراد نزديك به دولت قرار بازداشت، صادر شده است، گفت: افرادي كه اتهام داشته باشند، چه در بدنه دولت و چه در خارج از دولت باشند تحت تعقيب قرار مي‌گيرند.

* بخشي از پرونده مربوط به اين جاسوس در اختيار دادستاني است
 

دادستان عمومي و انقلاب تهران در پاسخ به خبرنگاري مبني بر سرانجام تحقيقات اوليه در خصوص پرونده اين جاسوس دستگير شده، گفت: در اين باره، از وزير اطلاعات بپرسید، ولي بخشي از پرونده در اختيار دادستاني است كه در حال رسيدگي است.

* تقي رحماني فعلاً آزاد است

جعفري دولت آبادي درباره آزادي تقي رحماني (همسر نرگس محمدي) اظهار داشت: اين شخص فعلاً آزاد است، ولي وي محكوميتي دارد كه براي آن محكوميت فراخوانده خواهد شد.

* حكم قصاص مرد اسيدپاش اجرا خواهد شد


جعفري دولت آبادي درباره تعويق در اجراي حكم مرد اسيدپاش گفت: اين حكم اجرا مي‌شود و تمهيدات پزشكي در دستور كار است. اجراي حكم قصاص بايد به گونه اي باشد كه از ميزان حكم صادره تخطي نشود.

* تخصصي شدن دادسراي مواد مخدر دليل تغيير و تحول در اين دادسراست


دادستان عمومي و انقلاب تهران در پاسخ به خبرنگار فارس مبني بر دليل تغيير و تحول در دادسراي ناحيه 20 گفت: در بحث دادسراي مواد مخدر به سمت تخصصي شدن مي‌رويم و اين تغيير و تحول در راستای رسيدن به اين هدف است و جرایم مرتبط با امنيت به دادسراي شهيد مقدس واگذار شده است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟