كلاهبردار فراري در زندان مخفي شده بود

تبهكار 42 ساله كه «مهرداد» نام دارد حدود سه سال قبل با راه‌اندازي يك شركت واهي در مركز تهران و انتشار آگهي‌هاي فريبنده در يكي از روزنامه‌هاي كثيرالانتشار، ده‌ها متقاضي وام را فريب داد.
کد خبر: ۱۶۹۵۵۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷ 09 June 2011
|
2415 بازدید
ایران: مرد كلاهبردار كه براي رهايي از دست طلبكاران با طرح نقشه‌اي به زندان پناه برده بود با هوشياري قاضي اجراي احكام شناسايي شد.

 تبهكار 42 ساله كه «مهرداد» نام دارد حدود سه سال قبل با راه‌اندازي يك شركت واهي در مركز تهران و انتشار آگهي‌هاي فريبنده در يكي از روزنامه‌هاي كثيرالانتشار، ده‌ها متقاضي وام را فريب داد.

وي مدعي بود مي‌تواند در كمتر از يك ماه وام بانكي بدون ضامن تهيه و در اختيار متقاضيان قرار دهد. بدين ترتيب جمعي از مردم كه فريب خورده بودند مبالغي بين يك تا 40 ميليون ريال به عنوان كارمزد به حساب شركت واريز كرده و منتظر وام بانكي ماندند. اما مرد تبهكار كه در مدتي كوتاه دست‌كم 300 ميليون تومان كلاهبرداري كرده بود متواري شد.

از سوي ديگر مالباختگان به محض اطلاع از فرار متهم با طرح شكايت‌هاي جداگانه در دادسراي ناحيه 6 تهران خواستار شناسايي و دستگيري متهم شدند.

با دستور بازپرس پرونده نيز تيمي از كارآگاهان رسيدگي به موضوع را آغاز كردند اما رديابي‌ها به نتيجه‌اي نرسيد و سرانجام پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه عمومي - جزايي تهران ارسال شد.

قاضي پرونده نيز با صدور رأي غيابي متهم را به زندان، بازگرداندن پول‌هاي مالباختگان و جريمه نقدي محكوم كرد. سپس پرونده به شعبه چهارم اجراي احكام دادسراي ناحيه 6 تهران ارسال شد اما از آنجا كه متهم دستگير نشده بود، پرونده همچنان مفتوح ماند. تا اين كه چند روز قبل همسر متهم به دادسراي ناحيه 6 تهران رفت و اعلام كرد كه شوهرش از يك سال قبل به خاطر درگيري در زندان است و با توجه به اين كه در اين مدت تنبيه شده و مجازاتش نيز روبه اتمام است، خواستار عفو و آزادي‌اش شد.

با اين وجود مسئولان دادسرا پس از پيگيري‌هاي به عمل آمده دريافتند پرونده متهم در شعبه 4 دادياري اجراي احكام دادسرا مفتوح مي‌باشد. بدين ترتيب داديار «صادقي عطا» پس از بررسي پرونده پي برد متهم به اتهام كلاهبرداري تحت تعقيب است.

بدين ترتيب با شناسايي متهم، او از زندان به دادسرا احضار شد. وي نيز پس از اعتراف به جرمش گفت براي فرار از دست طلبكارانم با همدستي دوستانم نزاع ساختگي راه انداختم كه با رأي دادگاه به زندان محكوم شدم. در اين مدت هم بي آن كه كسي از نقشه و سوابقم باخبر باشد، در زندان بودم. در حال حاضر متهم با دستور داديار تا زمان تكميل پرونده‌اش در زندان بسر مي‌برد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟