محکومیت پسرعموهای موبایل‌دزد

دو پسرعمو كه چاره‌اي جز گردن گرفتن اتهامات‌شان نداشتند، جزييات بيشتري از زورگيري‌هاي زنجيره‌اي‌شان را افشا كردند و مدعي شدند گوشي‌هاي مسروقه را به شخصي به نام غدير فروخته‌اند.
کد خبر: ۱۷۲۵۷۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶ 23 June 2011
|
2598 بازدید
شرق: دو پسرعمو كه با راه‌اندازي باند زورگيري تلفن همراه 71 شهروند را سرقت كرده بودند، به تحمل 10 سال حبس محكوم شدند.

چندي قبل زني جوان دوان‌دوان خود را به يكي از كلانتري‌هاي جنوب تهران رساند و گفت دقايقي قبل دو جوان موتورسوار با تهديد چاقو گوشي تلفن همراهش را زورگيري كرده‌اند. او در تشريح اين ماجرا گفت: دقايقي قبل در نزديكي خانه‌ام از تاكسي پياده شدم و قدم‌زنان به طرف خانه‌ام به راه افتادم. خيابان خلوت بود و تقريبا هيچ‌كس در آنجا حضور نداشت.

وقتي چند قدم آن طرف‌تر رفتم، ناگهان يك موتوسيكلت از پشت به من نزديك شد. لحظه‌اي بعد يكي از موتورسواران پياده شد و در حالي كه يك چاقوي بزرگ در دستش بود، به طرفم آمد. او چاقويش را به طرف صورتم گرفت و در حالي كه من به شدت ترسيده بودم، گوشي تلفنم را كه در دستم بود، از من گرفت و خيلي سريع فرار كرد. من از اين حادثه شوكه شده بودم و تا چند دقيقه خشكم زده بود اما وقتي به خودم آمدم تازه متوجه اين سرقت شدم و سريع به كلانتري آمدم.

با ثبت شكواييه اين زن، پرونده‌اي تشكيل شد و به دستور بازپرس دادسراي امور جنايي تهران، افسران پليس آگاهي تحقيقات خود را در اين‌باره آغاز كردند. تحقيق در اين‌باره نشان مي‌داد پيش از اين نيز دو جوان موتورسوار در آن حوالي از چند زن و پسر جوان زورگيري كرده‌اند.

بنابراين، اين احتمال وجود داشت كه متهمان بار ديگر دست به زورگيري بزنند. به همين دليل ماموران در قالب چند تيم به صورت نامحسوس مكان‌هايي را كه ممكن بود شهروندان طعمه زورگيران قرار بگيرند، تحت نظر گرفتند. با گذشت چند روز از آغاز اين تلاش‌ها ماموران يكي از گشت‌هاي نامحسوس حين گشت‌زني به دو جوان موتورسوار مظنون شدند و آنها را با دقت تحت نظر گرفتند. دقايقي بعد دو مظنون راه پسري جوان را سد و تلاش كردند گوشي تلفن همراه وي را زورگيري كنند اما ماموران پيش از اجراي نقشه تبهكاران آنها را دستگير كردند.

دو جوان بازداشت‌شده به نام‌هاي سليمان و داود كه پسرعمو هستند، در جريان بازجويي‌هاي مقدماتي اتهام سرقت را پذيرفتند اما مدعي شدند اين اولين زورگيري آنهاست. با اين حال بازجويي‌ها از آنها ادامه يافت تا اينكه با دعوت ساير افرادي كه از آنها زورگيري شده بود، مشخص شد دستگير‌شدگان دست‌كم مرتكب 71 فقره زورگيري تلفن همراه شده‌اند.

در چنين شرايطي دو پسرعمو كه چاره‌اي جز گردن گرفتن اتهامات‌شان نداشتند، جزييات بيشتري از زورگيري‌هاي زنجيره‌اي‌شان را افشا كردند و مدعي شدند گوشي‌هاي مسروقه را به شخصي به نام غدير فروخته‌اند. به اين ترتيب مرد مالخر نيز بازداشت شد و پرونده با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست براي تصميم‌گيري نهايي به شعبه 1156 مجتمع قضايي بعثت ارسال شد.

در جلسه محاكمه كه به رياست قاضي محمدرضا گيوكي برگزار شد، شاكيان يك به يك شكايت‌شان را مطرح و خواستار مجازات متهمان شدند. يكي از شاكيان كه زني ميانسال است در اين جلسه گفت: از زماني كه اين حادثه برايم اتفاق افتاده دچار مشكلات شديد روحي شده‌ام.

روز حادثه هر دو متهم از موتوسيكلت پياده شدند و چاقو‌هايشان را به طرفم گرفتند و شروع به تهديد كردند. هيچ‌كس در خيابان نبود و من هم هيچ كاري از دستم برنمي‌آمد. به همين دليل از ترس جانم، تلفن همراه و كيفم را به آنها دادم. تهديد‌هاي آنها به حدي بود كه تا نيم ساعت زبانم بند آمده بود و بعد از رفتن آنها در همان حال روي زمين افتاده بودم.

در ادامه اين جلسه نوبت به متهمان رسيد تا از خود دفاع كنند. در حالي كه دو پسرعمو در مراحل قبل 71 فقره زورگيري را گردن گرفته بودند، در دادگاه حرف‌هايشان را پس گرفتند و مدعي شدند فقط يك سرقت انجام داده‌اند. در چنين شرايطي قاضي گيوكي با اخذ آخرين دفاع از متهمان هر كدام از آنها را به تحمل پنج سال حبس و 74 ضربه شلاق و رد مال به شاكيان محكوم كرد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟