شرط جالب اولیای دم برای رهایی دو قاتل

در اين جلسه اولياي‌دم مقتول اعلام كردند در صورتي كه دو متهم يا خانواده‌شان يك باب مدرسه احداث كنند از خونخواهي فرزندشان گذشت مي‌كنند و خانواده دو برادر نيز اين شرط را پذيرفتند.
کد خبر: ۱۷۹۲۲۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶ 25 July 2011
|
11327 بازدید
شرق: اولياي‌دم جواني كه 10 سال قبل توسط دو برادر به قتل رسيده اعلام كردند با ساخت يك باب مدرسه توسط متهمان از خونخواهي فرزندشان مي‌گذرند.

اين جنايت روز 11 مرداد سال 80 در تهران به وقوع پيوست و جواني به نام محسن در نزاعي خونبار به شدت مجروح شد. زماني كه ماموران به صحنه درگيري رسيدند، محسن به بيمارستان منتقل شده و ضاربان گريخته بودند؛ در حالي كه ماموران در حال انجام تحقيقات مقدماتي در اين‌باره بودند از بيمارستان خبر رسيد پسر جوان به دليل خونريزي شديد جان باخته است.

به اين ترتيب، حسيني كوه‌كمره‌اي، قاضي جنايي وقت تهران از اين جنايت باخبر شد و به كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي دستور داد در اين‌باره تحقيق كنند. در جريان اين تفحص‌ها، معلوم شد دو برادر به نام‌هاي مصطفي و اميد، محسن را با ضربات چاقو از پا درآورده‌اند.

يكي از شاهدان عيني به پليس گفت: مقتول و قاتلانش در يك محله زندگي مي‌كردند. آنها از قبل با يكديگر اختلاف داشتند و چند مرتبه با هم درگير شده بودند.

روز حادثه، وقتي محسن سوار بر خودرو‌اش شد از كوچه مي‌گذشت كه مصطفي و اميد سر راهش قرار گرفتند و شروع به فحاشي كردند. وقتي محسن مي‌خواست از ماشين پياده شود، آنها به وي مجال ندادند و در همان لحظه به سوي او حمله كردند. در يك چشم به هم زدن، درگيري بالا گرفت و دو برادر با چاقو به جان محسن افتادند و با چند ضربه او را مجروح كردند و گريختند. چند نفر از افرادي كه شاهد اين صحنه بودند خيلي سريع محسن را به بيمارستان رساندند؛ اما كار از كار گذشته بود و او در بيمارستان جان باخت.

قاضي پرونده در ادامه تحقيقات حكم جلب دو برادر را صادر كرد؛ اما زماني كه ماموران به خانه پدري آنها رفتند هيچ اثري از آنان پيدا نكردند و پدر اميد و مصطفي نيز اعلام كرد از پسرانش خبري ندارد و وقتي تحت بازجويي قرار گرفت، گفت: از مدتي قبل، پسرانم با محسن اختلاف داشتند.

جرقه اولين اختلاف آنان در عروسي يكي از هم‌محلي‌هايمان زده شد. آن شب مصطفي و اميد بر سر مساله‌اي كه هنوز هم برايم مبهم است با محسن درگير شدند و از آن پس هرازچند گاهي با يكديگر دعوا مي‌كردند تا اينكه اين حادثه اتفاق افتاد و بعد از آن نيز من از دو پسرم بي‌خبر هستم.

در چنين شرايطي تجسس‌ها براي دستگيري دو متهم به قتل فراري ادامه يافت؛ اما ماموران نتوانستند ردي از آنان به دست آورند. به همين دليل پرونده به بايگاني پليس آگاهي سپرده شد.

در اين مدت خانواده مقتول تلاش داشتند تا با كمك پليس به ردي از دو برادر فراري دست يابند؛ اما اين كوشش‌ها ثمري نداشت.

با گذشت 10 سال از اين حادثه در شرايطي كه مخفيگاه دو متهم به قتل همچنان بر پليس پوشيده بود جلسه رسيدگي به اين پرونده به صورت غيابي در شعبه 1156 مجتمع قضايي بعثت، به رياست قاضي محمدرضا گيوكي برگزار شد. در اين جلسه اولياي‌دم مقتول اعلام كردند در صورتي كه دو متهم يا خانواده‌شان يك باب مدرسه احداث كنند از خونخواهي فرزندشان گذشت مي‌كنند و خانواده دو برادر نيز اين شرط را پذيرفتند.

قاضي گيوكي درباره اين پرونده گفت: با پذيرش شرط اولياي‌دم از سوي خانواده متهمان، مجازات قصاص متهمان منتفي است و پرونده به لحاظ جنبه خصوصي جرم بسته شده اما هر زمان دو متهم دستگير شوند از جنبه عمومي جرم، مورد محاكمه قرار خواهند گرفت. بر اساس اين گزارش همچنان ماموران در تلاش هستند تا دو متهم فراري را پس از 10 سال به دام بيندازند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟