محاکمه پزشک مایکل جکسون آغاز شد

در این نشست، تصویری از پیکر رنگ پریده این خواننده پنجاه ساله روی برانکارد به هیأت منصفه نشان داده شد. دادستان‌ها همچنین اقدام به پخش پیامی که مایکل جکسون روی تلفن دکتر موری گذاشته بود، کردند. او در این پیام با صدایی گرفته از مصرف شدید دارو صحبت می‌کند و کلماتش به سختی قابل تشخیص است. کنراد موری در بخشی از دادگاه کنترل خود را از دست داده و اشک از چشمانش سرازیر شد.
کد خبر: ۱۹۳۳۶۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۲ 28 September 2011
|
5493 بازدید
سرویس اجتماعی ـ «کنراد موری»، پزشک شخصی «مایکل جکسون» به اتهام قتل غیرعمد او در لس آنجلس (آمریکا) تحت محاکمه قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، دادستان‌ها در دادگاه گفتند که وی با غفلت فاحش عمل کرده و با تجویز دوزی مرگبار از مسکن پروپوفول، باعث مرگ این خواننده در ژوئن ۲۰۰۹ شده است؛ اما در آن سو، وکلای مدافع بر این باورند که مایکل جکسون، خود شخصا بیش از اندازه از این دارو که برای خواب تجویز می‌شود، مصرف کرده بود.

دکتر موری که ۵۸ سال دارد، در صورت گناهکار شناخته شدن با مجازات حداکثر چهار سال زندان و از دست دادن گواهینامه پزشکی روبه‌روست.

بنا بر این گزارش، دیوید والگرن دادستان اصلی پرونده در بیانیه آغازین در دادگاه گفت که شواهد نشان خواهد داد، کنراد موری بارها و پی در پی با غفلتی فاحش عمل کرد و بارها بیمار خود، مایکل جکسون را از مراقبت درست پزشکی محروم کرد.

او گفت: این اعتماد بی جا برای مایکل جکسون به بهای جانش تمام شد.

همچنین در این جلسه، تصویری از پیکر رنگ پریده این خواننده پنجاه ساله روی برانکار به هیأت منصفه نشان داده شد. دادستان‌ها همچنین اقدام به پخش پیامی که مایکل جکسون روی تلفن دکتر موری گذاشته بود کردند.

او در این پیام با صدایی گرفته از مصرف شدید دارو صحبت می‌کند و کلماتش به سختی قابل تشخیص است.

او در این پیام تلفنی می‌گوید که وقتی مردم کنسرت او را ترک می‌کنند، باید آکنده از تحسین باشند و بگویند در عمرشان چیزی شبیه به این ندیده اند.

دادستان‌ها گفتند که سخت حرف زدن مایکل جکسون، نشان داد که دکتر موری باید تشخیص می‌داد که این خواننده دیگر نباید پروپوفول مصرف کند.

آقای والگرین گفت: دکتر موری پس از دادن آنچه او یک دوز مهلک از پروپوفول خواند، نسبت به حال مایکل جکسون بی توجه بوده است.

به گفته دادستان‌ها، دکتر موری در آن زمان اتاق را ترک کرد تا به دستشویی برود و تلفنش را چک کند. دادستان همچنین گفت که آقای موری وقتی متوجه بیهوشی مایکل جکسون شد، به اورژانس زنگ نزد و در عوض، نزدیک بیست دقیقه صبر کرد تا به محافظ بگوید با اورژانس تماس بگیرد.

او همچنین خدمه اورژانس را از دادن پروپوفول به بیمار آگاه نکرد؛ پروپوفول معمولا به رگ و در جریان عمل جراحی تزریق می‌شود.

«اد چرناف»، وکیل مدافع دکتر موری گفت آقای جکسون شخصا اقدام به مصرف دارو کرده و همین موضوع باعث مرگ او شده است.

وکیل مدافع گفت: مایکل جکسون بدون اجازه دکتر و به رغم توصیه او عمل کرد.

او گفت: این خواننده صبح روزی که درگذشت، چندین قرص خواب آور لورازپام مصرف کرده بود؛ مقداری که برای خواب کردن شش نفر کافی است.

به گفته وکیل مدافع، مایکل جکسون همچنین خودسرانه اقدام به خوردن پروپوفول کرد و این فورا باعث مرگ او شد.

محاکمه در میان سر و صدای زیاد رسانه ای برگزار شد و هشت نفر از اعضای خانواده جکسون در آن شرکت کردند.

انتظار می‌رود که محاکمه نزدیک پنج هفته طول بکشد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟