بازسازي صحنه جنايت در «پاتوق شيشه اي»

درحالي که مقتول هم از روبه رو به سمتم مي آمد نفهميدم چه شد که پيچ گوشتي در بدن او فرو رفت. همسايه ها به سرعت آب قند آوردند و با آمبولانس تماس گرفتند. با حضور ماموران اورژانس مداواي مصدوم ادامه يافت.
کد خبر: ۱۹۴۴۰۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۴ 03 October 2011
|
4740 بازدید
خراسان: صحنه قتل جواني که اوايل سال جاري به قتل رسيده بود روز گذشته با حضور قاضي ويژه قتل مشهد و کارآگاهان دايره جنايي اداره آگاهي خراسان در محل جنايت بازسازي شد.

روز پانزدهم فروردين ماه سال جاري ماموران کلانتري طبرسي شمالي در جريان قتل جوان مجهول الهويه اي در منزلي مسکوني که پاتوق معتادان بود قرار گرفتند.

مقتول که از ناحيه گردن به وسيله کارد به شدت مجروح شده بود پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد. به دنبال اين حادثه صاحبخانه، عروس و پسرش دستگير شدند. پس از تحقيقات و بازجويي هاي کارآگاهان از مظنونان پرونده مشخص شد که ضارب از مراجعه کنندگان به اين پاتوق بوده است.

با احضار ۲۰ نفر از معتاداني که به اين پاتوق رفت و آمد مي کردند يکي از آنان ضارب را که جواني ۳۰ ساله بود معرفي کرد. با تلاش کارآگاهان و ماموران انتظامي ر- ق ۲ ماه پس از جنايت در مخفيگاهش در روستاي شترگلو دستگير شد.

همچنين پس از تکميل تحقيقات هويت مقتول که جواني ۲۶ ساله به نام فرشيد - ح بود مورد شناسايي کارآگاهان قرار گرفت.

اين گزارش حاکي است روز گذشته با حضور خ - ع صاحبخانه که حدود ۵۵ سال دارد و ر- ق در محل جنايت واقع در انتهاي التيمور بازسازي صحنه قتل به دستور قاضي صفائيان آغاز شد. در ابتدا صاحبخانه که متهم به معاونت در جنايت و داير کردن پاتوق استعمال موادمخدر بود ماجراي قتل را شرح داد.

صاحبخانه گفت: در خانه تنها نشسته بودم . همسر و پسرم بيرون از خانه بودند. متهم به قتل با دو نفر ديگر براي استعمال موادمخدر وارد خانه شدند. به آن ها گفتم که کارشان را زود انجام دهند و بروند. متهم به قتل به همراه يک نفر ديگر شروع به مصرف شيشه کرد ولي نفر سوم فقط در گوشه اي نشسته بود.

پسرم که او هم معتاد است به خانه آمد ولي آن ها او را شريک نکردند و او هم خانه را ترک کرد. نيم ساعت از استعمال آنان مي گذشت که مقتول براي مصرف مواد وارد خانه شد. متهم به قتل که به دليل مصرف شيشه حال متعادلي نداشت خواست گوشي تلفن همراه او را به زور بگيرد که مقتول از دادن آن امتناع کرد.

متهم به قتل کارد را از روي کمد برداشت و با کارد او را تهديد کرد که من کارد را از او گرفتم اما او باز هم به زور کارد را از من گرفت. وي ادامه داد: متهم به قتل با ۲ ضربه اي که با ته کارد به سر مقتول زد باعث شد کلاه گيس او از روي سرش بيفتد. اما مقتول همچنان از دادن گوشي تلفن همراه خودداري مي کرد که ضربه سوم اين بار به گردن مقتول اصابت کرد.

متهم به قتل به همراه ۲ نفر ديگر که با او به محل آمده بودند از خانه گريخت و من از پسرم خواستم به ۱۱۰ و آمبولانس زنگ بزند. در ادامه ر-ق که متهم به قتل بود بيشتر اظهارات صاحبخانه را تکذيب کرد و به دستور قاضي صفائيان نحوه انجام جنايت را شرح داد.

اين جوان ۳۰ ساله گفت: به دليل خمار بودن مقداري شيشه تهيه کرده بودم و براي استعمال آن به دنبال محلي مي گشتم که به همراه ۲نفر ديگر که با اين جا آشنايي داشتند به پاتوق آمدم.

وي افزود: در زمان ورود من به خانه ، همسر صاحبخانه، خودش و پسرش در منزل بودند. ما وارد شديم و شروع به مصرف شيشه کرديم. بعد پسر صاحبخانه از پاتوق خارج شد. لحظاتي بعد تلفن همراه زن صاحبخانه زنگ خورد.

متهم به قتل اضافه کرد: پس از پايان مکالمه زن صاحبخانه با تلفن، او به ما گفت: يک مشتري جديد به زودي وارد خانه مي شود و شما مي توانيد هرچه که دارد از او بگيريد.

ر- ق ادامه داد: من و ۲نفر همراهم پنهان شديم تا مقتول با ورود به خانه احساس ناامني نکند. مقتول وارد منزل شد و با چشمک زدن صاحبخانه از مخفيگاه بيرون آمديم. من ابتدا ۲ سيلي به او زدم و گفتم هرچه داري بده اما ممانعت او باعث شد که با مشت و سر او را شديدتر مضروب کنم. وقتي اين کارها نتيجه اي نداد پيرمرد صاحبخانه کارد را به من داد تا مقتول بيشتر بترسد. خودش هم دست او را گرفته بود. اما ۲نفر ديگر هيچ دخالتي نکردند. من مقتول را با کارد تهديد مي کردم و صاحبخانه هم مدام به او مي گفت که من ديوانه ام و اگر از دادن تلفن همراهش خودداري کند او را با کارد مي زنم.

متهم به قتل ادامه داد: خودداري او باعث شد من که به دليل مصرف شيشه در حالت عادي نبودم ۲ضربه کارد به سمت چپ گردنش بزنم.متهم اضافه کرد: وقتي زن صاحبخانه گفت: ولش کنيد... او را کشتيد، من به خودم آمدم و با ديدن بدن خون آلود مقتول به سرعت به همراه ۲نفر ديگر از محل گريختم. در پايان و با توجه به اظهارات متهمان و بازسازي صحنه قتل قاضي صفاييان ختم اين بازسازي را اعلام کرد.

بازسازي صحنه دوم

با حضور متهم به قتلي که در تاريخ بيست و چهارم شهريور سال جاري در خيابان مسلم شمالي رخ داده بود بازسازي صحنه قتل زيرنظر قاضي صفاييان و کارآگاهان آغاز شد. م- ع ۴۱ساله متهم به قتل مردي ۴۴ ساله به نام ع- ن در جريان يک مشاجره ساده در مقابل منزلش بود. به دستور بازپرس ويژه قتل بازسازي صحنه جنايت توسط متهم آغاز شد.

م- ع در شرح ماجرا گفت: ساعت حدود ۹شب بود که خودرويم را براي تعمير پمپ آبش در پياده روي مقابل منزلم پارک کرده بودم. وجود خودرو در پياده رو باعث تنگ شدن محل عبور عابران شده بود. مقتول و همسر و پسرش هنگام عبور از پياده رو پايشان به سيني چايي که همسرم برايم آورده بود خورد و به راه خود ادامه دادند.

چندمتري دور نشده بودند که همسر مقتول گفت: بي شعور پياده رو را مکانيکي کرده است.متهم به قتل افزود: من هم در پاسخ گفتم: دلم مي خواهد چون جلوي خانه خودم است. اين جرقه مشاجره ما بود.من و مقتول شروع به مشاجره کرديم. در اين ميان پسر مقتول به من فحش ناموسي داد که اين باعث شد پسر من هم که در کوچه بود پاسخ او را بدهد. پسرها شروع به دعوا و زد و خورد کردند که همسايه ها آن ها را از هم جدا کردند و خانواده مقتول از محل رفتند.

وي افزود: ۵ يا ۶خانه آن طرف تر بازهم پسر مقتول شروع به فحش دادن کرد که پسر من هم با او گلاويز شد. دوباره دعوا اوج گرفت. در شلوغي دعوا و جداکردن همسايه ها من پيچ گوشتي به دست به سمت آنها دويدم. درحالي که مقتول هم از روبه رو به سمتم مي آمد نفهميدم چه شد که پيچ گوشتي در بدن او فرو رفت. همسايه ها به سرعت آب قند آوردند و با آمبولانس تماس گرفتند. با حضور ماموران اورژانس مداواي مصدوم ادامه يافت.

او ادامه داد: نيم ساعت بعد مصدوم را به بيمارستان بردند و گفتند حالش خوب است. وي درباره نحوه دستگير شدنش ادامه داد: در خانه بودم که ماموران کلانتري آمدند و مرا دستگير کردند. صبح روز بعد خبر مرگ مقتول را دادند.

وي درباره مشاجره گفت: فقط بچه  ها به هم فحش مي دادند و من و مقتول درميان دعوا حتي به هم فحش هم نداديم و نفهميدم چه شد. با اعلام قاضي صفاييان بازسازي صحنه قتل تمام شد و متهم به زندان انتقال داده شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟