ماجرای بدشانسی دزد به ظاهر نابینا!

در تحقيقات وقتي ماموران از فرد به ظاهر نابينا خواستند تا در صندلي ديگري بنشيند تا برگه اظهاراتش را انگشت بزند، متهم پس از چند قدمي به يكباره عنوان كرد، دروغ مي‌گوييد اينجا كه صندلي‌اي وجود ندارد.
کد خبر: ۱۹۴۵۹۸
|
۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۸ 04 October 2011
|
5030 بازدید
جام جم: دزد سالخورده كه خودش را نابينا جا مي‌زد پس از سرقت خودرو در شهرري دستگير شد.

چند روز پيش مالك يك خودرو هنگام خروج از خانه‌اش متوجه شد، مردي با سوار شدن به خودروي سواري‌اش در حال دور شدن از محل است.

در پي اين سرقت، با فرياد دزد، دزد از همسايه‌ها كمك خواست. يكي از همسايه‌ها به كمكش شتافت و با سوار كردن مرد مالباخته به خودرواش، 2 نفري به تعقيب سارق فراري پرداختند. تعقيب و گريز آنها ادامه داشت تا اين كه در نزديكي اتوبان بهشت زهرا خودروي سرقت شده متوقف شدو يك مرد سالخورده با پياده شدن از خودرو به سمت جاده، فرار كرد.

مالباخته و همسايه‌اش به تعقيب و گريز ادامه دادند و عاقبت راه دزد سالخورده را كه عصا به دست در حركت بود، سد كرده و او را دستگير كردند. با تماس صاحب خودرو ماموران انتظامي با حضور در محل دستگيري متهم، او را تحويل گرفتند و همراه شاكي به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران انتقال دادند.

ابتدا شاكي بازجويي شد و گفت: كه مرد بازداشت شده، خودرويش را دزديده و اكنون خود را به كوري زده است. در پي اين اظهارات دزد سالخورده بازجويي شد و گفت: شاكي دروغ مي‌گويد. در خيابان منتظر تاكسي بودم تا به خانه يكي از اقوام بروم. دقايقي بعد خودرويي مقابلم توقف كرد و با گفتن آدرس راننده مرا سوار خودرو كرد.

متهم اضافه كرد: راننده جز من مسافر ديگري هم داشت كه با او حرف مي‌زد. در ميانه راه با خراب شدن خودرو، آنها فرار كردند و من تنها ماندم. وقتي از خودرو به آرامي بيرون آمدم، 2 مرد در حالي كه فرياد مي‌زدند دزد، دزد، به من نابينا نزديك شده و پس از حمله‌ور شدن، كتكم زدند. سارق نيستم و به اشتباه مرا دستگير كرده‌اند.

در تحقيقات وقتي ماموران از فرد به ظاهر نابينا خواستند تا در صندلي ديگري بنشيند تا برگه اظهاراتش را انگشت بزند، متهم پس از چند قدمي به يكباره عنوان كرد، دروغ مي‌گوييد اينجا كه صندلي‌اي وجود ندارد.

همين جمله متهم كافي بود كه نابينا نبودن و سارق بودن او را تاييد كند. به اين ترتيب متهم در ادامه بازجويي‌ها اعتراف كرد: چند روز پيش از سرقت از شهرستان به تهران سفر كردم. به دليل اين كه جايي براي خواب نداشتم و پول‌هايم نيز تمام شده بود، تصميم به سرقت خودرو و فروختن آن به خريداران اموال مسروقه گرفتم.

مرد متهم به سرقت اضافه كرد: روز حادثه با زدن عينك و به دست گرفتن يك عصا شروع به گدايي در محله‌هاي شهر كردم تا مردم به من شك نكنند. با نزديك شدن به يك خودرو با وسايلي كه همراهم بود، آن را باز كرده و با خودروي دزدي فرار كردم، اما هوشياري مالباخته مرا گرفتار كرد.

متهم تصريح كرد: قصد داشتم با اين ترفند چند خودروي ديگر را نيز سرقت كنم كه پيش از اقدام‌هاي بعدي دستگيرشدم. بنابر اين گزارش، متهم با قرارقانوني روانه زندان شد. تحقيقات براي مشخص شدن سوابق كيفري متهم و فاش شدن ديگر سرقت‌هاي او ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟