بازدید 19785

واکنش توکلی و لاریجانی به خبر «تابناک» درباره مجلسیان

احمد توکلی در نشست علنی امروز‌ چهارشنبه ۲۱ اسفند‌ماه‌ مجلس شورای اسلامی، در تذکری گفت: یکی از سایت‌های محترم و خوشنام خبری منتشر کرده که بنا بر آن ادعا شده، ‌مجلس در سال ۷۸ روز فعالیت می‌کند که این تحلیل اصلا منصفانه نیست‌ و از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست دارم تا از منافع مجلس دفاع کند.
کد خبر: ۳۸۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴ 12 March 2014
واکنش توکلی و لاریجانی به خبر «تابناک» درباره مجلسیانعضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به انتشار خبری مبنی بر اینکه نمایندگان تنها ۷۸ روز در سال به امور نمایندگی می‌پردازند و ۲۵۰ روز استراحت می‌کنند، واکنش نشان داد و گفت: ‌رئیس مجلس از منافع قوه مقننه دفاع کند.

به گزارش «تابناک»، احمد توکلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری گفت: یکی از سایت‌های محترم و خوشنام خبری منتشر کرده که ریشه آن غلط است و از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست دارم تا از منافع مجلس دفاع کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: براساس محاسبات این سایت مجلس در سال ۷۸ روز فعالیت می‌کند که این تحلیل اصلا منصفانه نیست.

وی با بیان اینکه البته من به کارایی مجلس در امر نظارت و تقنین اعتراض دارم، در واکنش به خبر منتشره افزود: نمایندگان جز تعداد کمی که ممکن است نتوانند، روزانه ۱۴ الی ۱۵ ساعت در مجلس فعالیت می‌کنند، همچون من که وضع جسمی مناسبی ندارم و روزانه ۱۰ ساعت از زمان خود را صرف وظایف نمایندگی خود می‌کنم.

توکلی گفت:‌ از سایتی که این خبر را منتشر کرده است، درخواست دارم مطلب درج شده را اصلاح کند و از رئیس مجلس نیز درخواست دفاع از منافع مجلس را دارم.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اینکه در خبر یادشده عنوان شده نمایندگان مجلس ۲۵۰ روز از سال را استراحت می‌کنند و تنها ۷۸ روز را به فعالیت در مجلس می‌پردازند، ظلم فاحش به نمایندگان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر توکلی گفت: گرچه تذکر شما در موضوع نبود اما مطلب شما درست است و مطلبی که در این سایت منتشر شده و برخی روزنامه‌ها نیز آن را استفاده کردند دروغ آشکار است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسات علنی تنها بخشی از فعالیت‌های مجلس است، افزود:‌‌ جلسات کمیسیون‌ها، پیگیری امور نواحی، ملاقات‌های مردمی و سایر موارد از جمله فعالیت نمایندگان است.
 
لاریجانی ادامه داد:‌ اگر تنها جلسات علنی مجلس ملاک ارزیابی باشد، هیأت دولت نیز تنها ۲ روز در هفته تشکیل جلسه می‌دهد؛ بنابراین، باید گفت فعالیت دولت از مجلس کمتر است، در حالی که وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز در حال فعالیت هستند و جلسات هیأت دولت تنها بخشی از فعالیت دولت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: روزنامه‌ها و رسانه‌ها باید به این موضوعات توجه داشته باشند.

نکته: تابناک این آمادگی را دارد که توضحیات هیأت رئیسه و یا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را در درباره عملکرد آنان در سال ۹۲ منتشر نماید تا هم افکار عمومی در جریان فعالیت‌های نمایندگان خود قرار بگیرند و هم اگر خدای نکرده با خبر تابناک اجحافی در حق زحمت‌کشان واقعی مردم در خانه ملت ‌شده، در حد مقدورات جبران شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۷۰
انتشار یافته: ۱۲
شاید بهتر بود از این هم کمتر کار کنند
بیراه که نگفته!! کدام ملاقات مردمی؟!! کار نمیکنید دیگه؟ به صورت تصادفی سری بزنید به حوزه انتخابیه چند نفر از نمایندگان ببینید چند بار در سال گذشته نماینده ها با مردم منطقه ملاقات داشته اند.
خودتان را در عمل نشان دهید و شعار و داد و بیداد الکی هم نکنید
چقدر خوب است كه مجلس محترم بسرعت مي تواندپاسخ انتقادات را درهمه رسانه ها بدهد خوب است اين حق رانيز براي سايرين دركشور قائل شويد
چراواقعیت ها تلخ هستند چون عادت کردیم همیشه برای دیگران تعیین تکلیف کنیم پس نباید کسی برای ما تعیین تکلیف کند فقط این را نمایندگان محترم بدانند که ما به یه امیدی به آنها رای داده ایم فقط به شعارهای قبل از انتخابات شما عمل کنید ؟؟؟؟؟؟؟
خیلی هم درست گفته مجلس دهروز هم کار مفید نداشته کدام یک از قوانینشان وضغ زندگی مارا بهتر کرده نکات مثبت مجلس چه بوده ما دل پردردی از وکلای خود داریم
تابناک انصافا یک سایت معتدل وخوشنام است که منافع کشور برایش بیشتر از گروه وباند ارزش دارد درود بر تابناک
انوقت که می گویند کارمندان 22 دقیقه کارمی کنند چه کسی از منافع کارمندان دفاع کند
به نظرم اینجا باید بین نمایندگان فرق قائل شد. شمار البته اندکی از نمایندگان برای تصمیماتشان پژوهش می کنند و از کارشناسان دیگر استفاده می کنند و وقت زیادی را صرف کارهای مربوط به مجلس می کنند.
البته به نظرم تابناک بیاید و غایبان جلسات مجلس را رسانه ای کند بهتر است
دمت گرم تابناک!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
داريمت تابناك
"یکی از سایت های محترم و خوشنام"
انصافا این لقب برازنده سایت تابناکه و آقای توکلی بدرستی این لقب رو دادن...
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات