بازدید 3329

الزهار: عباس نماینده سیاسی ما نیست

محمود الزهار با بیان اینکه رهبران مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم مذاکره نخواهند کرد، از ایران به دلیل حمایت‌های نظامی و سیاسی‌اش از ملت فلسطین قدردانی کرد.
کد خبر: ۴۳۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۲ 18 September 2014
محمود الزهار با بیان اینکه رهبران مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم مذاکره نخواهند کرد، از ایران به دلیل حمایت‌های نظامی و سیاسی‌اش از ملت فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، محمود الزهار، از رهبران برجسته جنبش حماس در مصاحبه ای با روزنامه الاخبار عنوان داشت: شایعات درباره مذاکرات مستقیم با اسرائیل یک نیرنگ و فریب بزرگ است که رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند. این حرف و حدیث ها درست نیست؛ ما با اسرائیل به صورت مستقیم مذاکره نمی کنیم هرچند که مانع قانونی یا سیاسی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: این محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است که با اسرائیل مذاکره می‌کند. اگرعباس به ما در مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیل در جریان مذاکرات آتش بس در قاهره کمک کرد به دستور و درخواست ما نبود.

عباس در گذشته در خصوص لغو محاصره‌ها و مسائل انسانی همچون ارسال مصالح ساختمانی و کالا به غزه مذاکره می کرد. به خاطر اینکه این مسئله مشخص و واضح باشد ما به عباس گفتیم که مذاکره کند و این کار را هر گونه که می خواهد انجام دهد تا کسی ما را به این مسئله متهم نکند که چوب لای چرخ طرح وی گذاشته‌ایم. اما وی به نیابت از ما سخن نمی گوید و ما با طرح وی موافقت نکردیم.

الزهار عنوان داشت: تصمیم صلح را جنبش فتح در سال 1992 اتخاذ کرد و درآن ازکسی مشورت نگرفت. دست آخر هم این اسرائیل بود که تصمیم جنگ را گرفت . پس آیا منطقی است که ما با آنها درمورد دفاع از خودمان رایزنی کنیم. محمود عباس نه رئیس توافقی،‌ نه رئیس قانونی است. او همچنان به کار خود ادامه می دهد. ما در توافق مکه در سال 2006 نیمی از دولت را به وی بخشیدیم اما او برای کشتار ما دست به تحریک‌هایی زد، به همین دلیل مشروعیت خود را از سال 2005 از دست داده است. عباس نماینده سیاسی ما نیست. همین بس است که بگوییم برنامه‌های وی پس از 22 سال شکست خورده است و او به انتقاد از دیگران پرداخته است. در مقابل حماس در مقابله با دشمن ظرف سالهای پس از عقب نشینی از غزه ازسال 2005 پیروز شد.

این مقام جنبش حماس خاطرنشان کرد: ما همواره آماده انتخابات هستیم و از آن نمی ترسیم. قرار بود که انتخابات شش ماه پس از تشکیل دولت صورت بگیرد اما عباس انتخابات را نپذیرفت.اطلاعات ما نشان می دهد که عباس از ترس نتایج انتخابات خواهان برگزاری آن نیست. سلاح مقاومت هیچ جای مناقشه‌ای ندارد و این موضع تمام فلسطینی‌ها است و تمامی آنها با مطرح کردن سخنانی در خصوص خلع سلاح مقاومت مخالف هستند.

وی در خصوص حمایت‌ها از مقاومت در غزه گفت: مردم می دانند که چه کسی در کنار ما ایستاد. برخی از قطر و ترکیه به دلیل موضع اخیرشان در هنگام حملات اسرائیل به غزه قدردانی کردند اما اگر بخواهیم در مورد برنامه های مقاومت صحبت کنیم طرفهای زیادی هستند که از آنها قدردانی می کنیم که در راس آنها کشور ایران است که حمایت های نظامی، سیاسی و مادی ظرف مدت‌های گذشته ارائه داده است. نمی خواهم در مورد سخنان مبنی بر توقف حمایت مالی ایران از حماس پس از بحران سوریه صحبت کنم. چرا که این اسرائیل است که از این مسئله سود می برد.

وی افزود: اختلاف نظر های بسیار اندکی پس از رخدادهای سوریه حاصل شد که ما در مورد این رخدادها موضع بی طرفانه اتخاذ کردیم اما می بایست ما پس از خروج دمشق به بیروت می رفتیم. چرا که درآنجا مردم فلسطین حضور دارند که می توانستیم در میان آنها زندگی کنیم . اما چرا ما به بیروت نرفتیم ؟‌باید این سوال را از کسانی که به دوحه رفتند بپرسیم.

الزهار گفت: با این وجود کسی که بر این باور است رفتن حماس به قطر به معنای ضدیت حماس با ایران بوده است باید گفت که این مسئله درست نیست. بازی کردن در محور کشورها ویران کننده است به همین دلیل باید رابطه ما با سوریه ، ایران و تمامی کشورها خوب باشد.

این مقام جنبش حماس تصریح کرد: میان ما و سوری‌ها خصومتی وجود ندارد . ما در چارچوب برنامه های مقاومت در سوریه مهمان بودیم. اما به دلیل مشکلاتی از این کشورخارج شدیم. من تأکید می کنم که ما مخالفت هر گونه برخورد با فلسطینی‌ها در اردوگاه یرموک یا دیگر مکان‌ها هستیم چرا که جنگ ما فقط علیه اسرائیل است.

وی در پایان نیز گفت: ما خواهان ورود به درگیری‌های سیاسی و نظامی با مصر نیستیم و هرچه که علیه ما ادعا می شود دروغ است و حتی دلیلی وجود ندارد که نشان دهد ادعاهایی مبنی بر کشتار سربازان در رفح درست است. تمامی این اتهامات به دلیل ارتباط ما با اخوان المسلمین مصر و این که آنان تروریست خوانده شدند مطرح شده بود و ما از روابط مجدد با مصر استقبال می کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی