بازدید 5981
۳

نگاه شما: بلاتکلیفی افراد یارانه نگیر

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۶۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱ 03 January 2015
حسین غریبی: با وجود گذشت 10  ماه از ثبت نام مجدد برای دریافت یارانه نقدی همچنان مشکلات دریافت یارانه برای تعدادی از متقاضیان وجود داشته و کسی در سازمان هدفمندی حاضر به رفع ابهام نیست سازمانی که سایت و سخنگو دارد اما انگار ندارد!

درحالی از بیستم تا بیست و نهم فروردین ماه سال جاری زمانی برای ثبت نام دریافت یارانه تعیین شد و فرم های مربوطه در سایت رفاهی قرار گرفت تا متقاضیان با تکمیل آن در لیست ماهانه دریافت کنندگان 45 هزار و 500 تومان قرار گیرند که به مانند اغلب پروژه های این چنینی در نهایت تعدای ناراضی و دست خالی برگشتند. در عین حال که تعدای هم ثبت نام کردند اما در ادامه یارانه ای به حساب آن ها واریز نشد.

اما اعمال این تغییرات در حالی بود که از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام می شد افرادی که به هر دلیلی از ثبت نام جامانده و در 30 و 31 فروردین ماه اطلاعات خود را وارد نکرده اند انصرافی محسوب شده و نمی توانند ثبت نام کرده و یا در زمان اعمال تغییرات در این مورد به سایت مراجعه کنند به گونه ای در نمونه ای بارز هنگامی که در یکی دو روز ابتدایی ثبت نام هنوز تکلیف زوج های جوان به درستی مشخص نشده و نمی دانستند که برای جدا کردن خود از خانوارها باید چگونه اقدام کنند در اخباری اعلام شد که باید دست نگه داشته و بعد از پایان ثبت نام تکلیف آنها مشخص می شود اما در ادامه و در حالی که بسیاری نسبت به ثبت نام همراه خانواده های خود اقدام نکرده بودند اعلام شد که باید زوجین همراه خانواده های خود دراین مورد اقدام می کردند تا بعد از زمان ثبت نام بتوانند از خانواده هایشان جدا شوند.

براین اساس بسیاری از زوج های جوان فرصت را از دست رفته دانسته و خود را جزو انصراف دهندگان اجباری تلقی کردند اما این در حالی بود که بعدها مشخص شد که نه تنها این افراد که هیچ گونه ثبت نامی انجام نداده بودند بلکه تمامی کسانی که از خانوارهای خود جامانده و تعداد افراد خانوار با تعداد ثبت شده برابر نیست نیز می توانند به فرمانداری ها مراجعه کرده و بار دیگر به لیست یارانه بگیران بازگردند.

با این حال اکنون با گذشت چند ماه از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها هنوز مشکل بسیاری از متقاضیان دریافت یارانه که بخش زیادی از آنها را نه افراد ثروتمند بلکه متوسط و یا حتی ضعیفی که دولت بارها نسبت به عدم قطع یارانه آنها تاکید کرده است تشکیل می دهند حل نشده است. به طوری که سرکشی به فرمانداری و یا پلیس+10 همچنین اعلام آنها به رسانه ها بیانگر بخشی از این مشکلات است .

زوجهای جامانده یارانه نگرفتند


اما گروه دیگری که از دریافت یارانه جامانده اند زوج‌های جوانی هستند که در زمان ثبت نام به دلیل اخبارهای پراکنده تکلیف خود را ندانسته و نتواستند اعلام نیاز کنند.

زوجه‌ای می‌گویند بعد از اینکه همراه خانواده خود ثبت نام نکردند برای حل شدن مشکلشان به پلیس+10مراجعه و نسبت به حل موضوع اقدام کردند که این مرکز نیز حدود 30 هزار تومانی از آنها هزینه دریافت کرده تا برایشان ثبت نام کند اما بعد از مدتی با آنها تماس گرفته و عنوان می شود که امکان ثبت شما برای دریافت یارانه وجود ندارد و این فرصت را از دست داده اید بیاید و پولتان را پس بگیرید! بنابراین دیگر نسبت به این مورداقدام نکرده ایم و در این چندماه نیز یارانه‌ای نداشتیم.

در چند مورد دیگر عنوان شد که نمی دانسته اند که می باید به همراه خانواده هایشان ثبت نام می کردند و ابتدا فکر می کردند که دیگر نمی توانند در لیست متقاضیان دریافت یارانه قراربگیرند اما بعد از اینکه متوجه شدند که باید برای رفع مشکل به فرمانداری مراجعه کنند با وجود اینکه مدت هاست خود و همسرشان عضو خانواده ثبت نام شده‌اند، اما هنوز به حسابشان که قرار بود یارانه واریز شود مبلغی واریز نشده تا بتوانند خود را از خانواده جدا کنند.

گفتند باید منتظر ابلاغیه دولت باشیم

همچنین مشکل برخی دیگر از افراد حذف شدن از جمع خانوارهایشان بود به طوری که در مرحله ثبت نام تمامی اعضا ثبت شده بودند اما در هنگام دریافت یارانه برای یک یا دو نفرشان واریز نمی شد که با مراجعه توانسته بودن اسامی خود را به جمع خانواده هایشان اضافه کنند اما با وحود اینکه به آنها اعلام شده بود که یارانه شان همراه یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود این اتفاق نیفتاده بود.

این در حالی است که در مراجعه این متقاضیان به سازمان هدفمندی یارانه ها و واحد ارتباط مردمی نهاد ریاست جمهوری و فرمانداری ها به  آنها عنوان شده بود که برای واریز باید منتظر ابلاغیه دولت بمانند!

در عین حال بودند خانواده های سه یا چهار نفره ای که با وجود ثبت نام در موعد مقرر به طور کلی یارانه ای دریافت نکرده بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳
باسلام. من نزدیک هشت ماهه ازدواج وتشکیل خانواده دادایم وپدرم به دلایلی در مرحله قبلی یعنی فروردین ماه انصراف یارانه داده است ودر حال حاضر همسر بنده که یک کار گر کم در امد هست به پلیس+10 و فرمانداری منطقه خود که بهارستان میباشد مراجعه کردیم ولی جواب قانع کننده ای نگرفتیم و به ما گفتن که چون پدرت از یارانه انصراف داده به شما تعلق نمیگیرد والا پدرم سر گرم زندگی خود و ما هم سرگرم زندگی خود هستیم و هیچ کمکی از جانب پدرم به ما نشده است لطفا پیگیر و یک جواب قانع کننده به ما بدهید باتشکر
من هم از جمله افرادی هستم که به علت خرابی کامپیوتر نتوانستم ثبت نام کنم اما از دولت امید این امید میرفت کمی با درایت و دقت یارانه کسانی را که اصلاًاز تراول کمتر در کیف ندارند حذف وبه مستحق میپرداخت مهم نیست چون هنوز جای امیدواری هست
یاارانهماروقطع کردند نمی دونم کجامراجعه کنم نیازدارم بازنشسته فرهنگی هستم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی