محور مذاکرات وزیر خارجه سوریه در تهران چیست؟

کد خبر: ۵۲۲۳۶۹
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 05 August 2015
|
2978 بازدید
خبرنگار المیادین گفت: محور مذاکرات المعلم در تهران طرح پیشنهادی ایران برای حل بحران سوریه است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، حازم کلّاس خبرنگار این شبکه در تهران در ارتباط زنده تلویزیونی با این شبکه گفت: وزرای امور خارجه ایران و سوریه ساعتی پیش با یکدیگر دیدار کردند و ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه گفت این کشورش از هرگونه تلاش برای جنگ با تروریسم و گروهک داعش استقبال می کند مشروط بر آنکه این تلاش ها طی هماهنگی و رایزنی با دولت و مقامات سوریه باشد. وی گفت همه کسانی که علیه کشور سوریه سلاح به دست گرفته اند تروریست به شمار می آیند و تقسیم بندی تحت عنوان مخالف میانه رو یا غیرمیانه رو وجود ندارد.

وی افزود: محور اصلی گفتگوهای دریادار علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران و ولید المعلم طرح پیشنهادی ایران برای حل بحران سوریه بوده است و المعلم قرار است با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین احتمالاً در پایان دیدارهایش با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز دیدار کند.

خبرنگار المیادین افزود: میخائیل بوگدانف معاون وزیرامورخارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه نیز دیدارهای دوجانبه ای با شمخانی داشت و محور گفتگوهایشان طرح اصلاح شده مربوط به حل بحران سوریه بود.

وی افزود: تحرکات جاری در تهران به تدریج به تحرکات منطقه ای تبدیل خواهد شد و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از رسیدگی به پرونده هسته ای به موضوع سوریه می پردازد و در همین چارچوب به چند کشور منطقه سفر خواهد کرد. وی در این سفرها بر دو محور بحران سوریه و یکپارچه سازی تلاشها در جنگ با تروریسم تمرکز خواهد داشت.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟