ورود ۱۰ ایرباس و بوئینگ دست دوم تا پایان سال

تاکنون شرکت‌های ایرانی با فاینانسورهای اروپایی برای خرید هواپیما به توافق رسیده‌اند.
کد خبر: ۵۶۳۷۵۶
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 27 January 2016
|
10989 بازدید
|
۹
معاون سازمان هواپیمایی کشوری از ورود ۱۰ فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ دست دوم تا پایان سال خبر داد وگفت: تاکنون شرکت‌های ایرانی با فاینانسورهای اروپایی برای خرید هواپیما به توافق رسیده‌اند.

به گزارش مهر، محمدجواد تقوی با اشاره به روند ورود هواپیما به کشور، گفت: خرید هواپیما در تمام دنیا با استفاده از اعتبارات مالی و سرمایه گذاری نهادهای مالی به صورت فاینانس انجام می‌‌شود که این فاینانس‌ها بلند مدت بوده و حتی ۲۰ ساله است، زیرا وقتی موضوع خرید ۱۰۰ یا ۲۰۰ فروند هواپیما مطرح می‌شود، به این معنا نیست که چندین میلیارد دلار باید به صورت نقد پرداخت شود.

وی با بیان اینکه خرید این تعداد هواپیما با استفاده از سرمایه‌های خارجی و فاینانس انجام می‌شود، افزود: امروزه در صنعت هوانوردی موضوع فاینانس مطرح است، ضمن آنکه شرکت‌های خارجی هم تمایل زیادی به حضور در بازار ایران دارند، چرا که بازار ایران از نظر ارزش افزوده بسیار برای آنها جذاب است.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه هیات ایرانی در ایتالیا مشغول مذاکره است، اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی هم در حال مذاکره برای خرید هواپیما هستند و شرکت‌های خارجی هم تمایل زیادی برای ورود به بازار ایران دارند.

تلاش فاینانسورهای آمریکایی برای حضور در بازار ایران


تقوی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر فاینانسورهای کدام کشورها برای همکاری با شرکت‌های ایرانی اعلام آمادگی کرده اند؟ گفت: فاینانسورهای اروپایی و آمریکایی اظهار تمایل برای همکاری با شرکت‌های ایرانی داشته اند اما در حال حاضر توافقات با شرکت‌های اروپایی حاصل شده است؛ هرچند که آمریکایی ها هم در حال تلاش هستند تا سهمی را از بازار به دست بیاورند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها از چندماه پیش در حال تلاش و مذاکره با مسئولان کشور ما هستند و دولت هم به شدت از خرید هواپیما و ورود به بحث‌های اعتباری از شرکت‌های خصوصی حمایت می‌کند، بنابراین این مذاکرات در حال انجام است.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه شرکت‌های سازنده به خصوص ایرباس رقابت زیادی برای ورود به بازار ایران دارند، گفت: اینکه تا پایان سال، هواپیمای نو وارد کشور شود، بعید به نظر می‌رسد، چرا که ساخت و تولید هواپیما پروسه خاصی دارد و به این سرعت هواپیمایی وارد کشور نمی‌شود.

تقوی با بیان اینکه ۱۱۴ فروند هواپیمای ایرباس در یک فرآیند ۴ تا ۵ ساله وارد کشور می‌شود، افزود: اینطور نیست که این تعداد هواپیما با سرعت وارد کشور شود بلکه ورود آنها تدریجی است و شاید در چند ماه آینده تعدادی از این هواپیماها وارد کشور شوند.

وی با تاکید بر اینکه تعاملات باید از سوی دو طرف باشد، ادامه داد: ایرباس در حال حاضر نسبت به سفارشات موجود خود هم عقب تر است، زیرا تقاضا در جهان بالا است اما به دلیل موضوع رقابت ممکن است که شرکت ایرباس زودتر از موعد چند فروند هواپیما را به ایران تحویل دهد.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه دولت از صنعت هوایی حمایت می کند، گفت: موضوع تضمین اعتبارات مالی را دولت بر عهده دارد و تلاش دولت این است که با حمایت از صنعت هوانوردی این صنعت رونق خود را به دست بیاورد.

ورود ۱۰ فروند ایرباس و بوئینگ دست دوم به کشور


تقوی در خصوص ورود هواپیماهای دست دوم به کشور، اظهار داشت: ورود هواپیماهای دست دوم به نوعی مطلوب شرکت‌های هواپیمایی است، چرا که ورود هواپیمای نو باید با حمایت دولت انجام شود و برخی شرکت‌ها ترجیح می دهند که هواپیمای دست دوم وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۰ فروند هواپیمای دست دوم وارد کشور می شود، ادامه داد: این هواپیماها با عمر ۱۰ ساله، ۸ ساله، ۶ یا ۵ ساله هستند و مطابق با دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری باید حداکثر سن این هواپیماها ۱۵ سال باشد اما ملاک ما فقط سن تقویمی هواپیماها نیست بلکه ممکن است یک هواپیما تعداد نشست و برخاست کمتری داشته باشد.

تقوی، دلیل تمایل ایرلاین‌ها برای ورود هواپیمای دست دوم را توان مالی کم عنوان کرد و گفت: شرایط تحریم‌ها باعث شده است که ایرلاین‌ها توان مالی زیادی نداشته باشند و از سوی دیگر بازار برای ورود هواپیما تقاضای زیادی دارد، بنابراین تمایل دارند که هواپیمای دست دوم وارد کنند.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به مدل هواپیماهای وارد شده به کشور، افزود: عمده این هواپیماها ایرباس ۳۲۰ یا بوئینگ ۷۳۷ هستند و این هواپیماها پرکاربردترین نوع هواپیما در دنیا شناخته می‌شوند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۹
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
کارمان به جایی رسیده که از خرید هواپیمای دست دوم آنهم بصورت اقساط بلند مدت ذوق زده می شویم !!!!!!؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
هواپیمای ده سال کار کرد را بیست ساله فاینانس میکنند جل الخالق این دوستان فکر نمیکنند کسانی هستند در این کشور که معنی فاینانس را بدانند و فرقش را با لیز هواپیما بفهمند کجای دنیا هواپیمای ده سال کار کرد را بیست ساله بیمه میکنند که اولین شرط فاینانس یا لیزینگ این وسیله است سر راست بگویید داریم وام میگیریم و تضمین اعتباری دولتی میدهیم
saeid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
آخه چرا دست دوم باز؟ چه علاقه ای به سمساری داریم ما؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
این همه به در و دیوار زدیم تحریم ها برداشته شود این همه بهای سنگین دادیم که باز هواپیما دست دوم از دور خارج شده دیگر کشور ها رو وارد کنیم؟؟؟
حال دوستان گرامی خوب هست؟؟
حسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
تابناک جان فاینانسور Financier به معنی سرمایه گذار یا پشتیبان مالی‌ است. چرا چسبیدیم به واژه‌های انگلیسی و فرانسوی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
بعد از اينهمه انتظار ، چرا خريد دست دوم؟؟ ما لياقت استفاده از هواپيماي نو رو نداريم؟ اتوبوس دست دوم،‌مترو دست دوم ،‌هواپيماي دست دوم!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
چرا دست دوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
دست دوم؟؟؟!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
چرا دست دوم پس پولهایی که از امریکا طلب داشتیم کجا رفت.
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟