اختصاصی

دست‌های پنهان، فیثاغورث و رد پای دولت/ بند جنجالی و خطر تعلیقی که از بیخ گوش فوتبال گذشت

شواهد نشان می‌دهد آنهایی که در یک ماه گذشته بحث به تصویب نرسیدن اساسنامه فدراسیون فوتبال در سال ۸۶ را مطرح کرده اند به دنبال این بوده اند که به نوعی اختیاردار فدراسیونی شوند که نباید زیر نظر دولت باشد.
کد خبر: ۵۷۲۸۸۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 06 March 2016
|
3479 بازدید
در یک ماه گذشته بحث انتخابات فدراسیون فوتبال از همیشه داغ تر بود و این وسط عده ای بودند و هستند که می‌خواهند استقلال فدراسیون فوتبال را با اضافه کردن بندهای جنجالی و پنهانی از بین ببرند.
به گزارش تابناک ورزشی، ابتدای ماجرا اصلا این طور وانمود نمی شود که قرار است دخالتی در امور فدراسیون فوتبال انجام شود اما کم کم که صحبت ها پررنگ تر می شود و واکنش ها شدیدتر مشخص می شود خبرهایی است و اتفاق هایی در راه است.
۸ سال قبل به دلیل شاید یک اشتباهی که مهندس مهرعلیزاده رئیس وقت سازمان تربیت بدنی انجام داد و بندی را به اساسنامه فدراسیون اضافه کرد تا عزل و نصب رئیس فدراسیون فوتبال توسط رئیس سازمان تربیت بدنی انجام شود کسی فکرش را نمی کرد این اشتباه بخواهد دوباره در عصر جدید توسط وزارت نشین ها انجام شود اما این بار در خفا و و با جنجال سازی و حذف اسناد و مدارک ۸ سال قبل به دلیل اضافه شدن همان بند جنجالی محمد دادکان رئیس وقت فدراسیون فوتبال را حذف کردند و درحالی که او در آسمان و داخل هواپیما بود در ایران محمد علی آبادی او را عزل کرد تا تعلیق فدراسیون فوتبال کلید بخورد.
۸ سال قبل کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال با فعل و انفعالات پیچیده سرانجام بعد از ماه ها اساسنامه فدراسیون فوتبال را نوشت تا مدتی هم ماجرا کش پیدا کرد تا هم فیفا و هم هیات دولت وقت این اساسنامه را به تصویب برسانند.
بعد از به تصویب رسیدن این اساسنامه اولین دوره انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد و علی کفاشیان برای اولین بار به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد تا اولین رئیس فدراسیونی باشد که می خواهد با اساسنامه جدید مشغول به کار شود. چهار سال گذشت و بار دیگر انتخابات جدید فدراسیون فوتبال برگزار شد. حالا بار دیگر 4  سال گذشته ولی این بار به یکباره صداهایی شنیده می شود که عجیب و البته غریب است.
ناگهان دستهایی در کار آمدند که اساسا اساسنامه فدراسیون فوتبال ۸ سال است که بدون تصویب هیات دولت در حال اجرا بوده است؟
کار به جایی رسید که اینگونه برداشت می‌شد: فوتبال ایران 8 سال غیر قانونی کار کرده است. اینکه چرا این اعتراض ها همان موقع مطرح نشد و چرا اصلا چهار سال قبل کسی نبود که به این موضوع ورود کند خود جای سوال دارد.
مساله اصلا فرمول‌های پیچیده فیثاغورث نیست. اگر اساسنامه فدراسیون فوتبال غیر قانونی بوده چرا اکنون که مخالفان کفاشیان هر روز بیشتر از روز قبل می شود خودنمایی می کند؟ چرا سجادی معاون قهرمانی وزارت ورزش مدام در صحبت هایش مطرح می کرد فدراسیون فوتبال هم باید با سرپرست انتخاب شود؟
آیا دست هایی پشت پرده نبود که با جوسازی و فرافکنی این مساله که اساسنامه فدراسیون به تصویب نرسیده بار دیگر پای دولت را به ماجرا باز کنند و این وسط بخواهند همان بند جنجالی معروف را به اساسنامه اضافه کنند تا عملا استقلال فدراسیون را از بین ببرند؟
آیا این همان دخالت نیست و فوتبال را به سمت تعلیق نمی برد؟ امروز با مدارکی که کیومرث هاشمی رو کرد عملا این نقشه ها بر آب شد و دیگر بهانه ای برای ایراد به فوتبال نیست مگر اینکه همیشه مخالفان به دنبال درآوردن ماجرای تازه ای از آستین باشند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات