حاشیه‌های یک تصادف زنجیره‌ای؛

فرمانده پلیس راه خراسان رضوی آزاد شد

قاضی اصولی صفار آخرین وضعیت پرونده تصادف زنجیره‌ای در مشهد را تشریح کرد و گفت: فرمانده پلیس راه خراسان رضوی با قرار کفالت آزاد شد.
کد خبر: ۶۸۱۶۰۹
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱ 03 April 2017
|
16856 بازدید
|
 قاضی اصولی صفار آخرین وضعیت پرونده تصادف زنجیره‌ای در مشهد را تشریح کرد و گفت: فرمانده پلیس راه خراسان رضوی با قرار کفالت آزاد شد.

به گزارش میزان، ظهر روز چهارم فروردین سال جاری در محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی 3 تصادف زنجیره‌ای رخ داد که منجر به مصدومیت بیش از 84 نفر و درگذشت یک نفر شد، در این راستا مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای و فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی برای ارائه توضیحات به دادسرا احضار شدند.

قاضی اصولی صفار بازپرس شعبه 410 دادسرای مشهد در پاسخ به سئوال خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان مبنی بر آخرین وضعیت پرونده تصادف زنجیره‌ای در محورهای مواصلاتی مشهد گفت: با توجه به اقاریر متهم ( فرمانده پلیس راه خراسان رضوی)، اظهارات شاهدین عینی، شکایت مصدومان و مجروحان تصادفات و تحقیقات میدانی از محل تصادفات قصور پلیس راه به دلیل عدم اطلاع رسانی و عدم نصب علائم هشدار دهنده محرز بوده و فرمانده پلیس راه خراسان رضوی پس از احضار به دادسرا و تفهیم اتهام با قرار قانونی کفالت آزاد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: در خصوص مدیرکل راهداری استان خراسان رضوی که متهم دیگر پرونده نیز است تحقیقات قضایی هچنان ادامه داشته و به مجرد تکمیل تحقیقات در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.
بازپرس شعبه 410 دادسرای مشهد با بیان اینکه مسئولان با در نظر گرفتن حفظ حقوق مردم و وجدان کاری اطلاع رسانی کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان نباید از متهم دفاع کرده؛ چراکه این اقدام دخالت در امر قضایی است و جرم محسوب می شود.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
قصد دفاع از متهم ندارم، ولی اینکه جاده مه بوده و بعلت بارندگی لغزنده بوده رو هم کسی باید به راننده ها می گفته؟ خودشون کور بودن؟ یعنی هنوز با وجود 16000 کشته در سال نیاز به توضیح هست که مقصر اصلی خود راننده ها هستن که بدون توجه به قوانین رانندگی مثل رعایت فاصله طولی و شرایط جاده، حتی در بدترین شرایط هم فقط پاشون رو روی پدال گاز فشار می دن و هرجور دلشون می خواد رانندگی می کنن؟!!!! این وسط پلیس شاید بابت کم کاری در توقیف وسیله راننده های پر خطر مقصر باشه که اونم مربوط به کل کشوره، ولی بابت هشدار در خصوص شرایط جاده قطعا مقصر نیست!
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
ای کاش با تمام مسعولان متخلف برخورد میشد نه موردی ای کاش!!!
حقوق خوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
اگر کسی شکایتی هم داشته باشد
این شکایت نباید حقیقی واز شخص رییس پلیس راه و رییس اداره راه باشد ودادسرا حق احضار و صدور قرار ندارد
بلکه شکایت از شخص حقوقی تلقی شده وباید سازمانهای مربوط پاسخ گو می شدند چون این دو شخصا مرتکب جرم نشده اند
پس این عمل دادسرا قانونی نبست
امبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
خیلی مسخره است بخاطر یه عده ادم بی احتیاط یک فدمانده با مقام عالی رو بازداشت کردنش چیو درست میکنه ؟ روز به روز ارزشها پایمال میشه وقتی سر تصادف و اتیش گرفتن قطار رییس راه اهن استفعاء میده میگن چرا اینکارو کرد که استعفا الگو برداری از غرب واقعا برای قوه قضائیه متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
چه عجب؟ گروهی مسئول شناخته شدند. قبلا مقام بودند. به قوه قضاییه دست مریزاد می گویم.
ولی
|
United States
|
۰۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
این کار (تعقیب مدیران مسئول) موجب اطمینان شهروندان به دستگاه قضائی خواهد شد و قابل تقدیر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
البته دفاع از متهم يك حق قانوني است
حالا بر چه اساسي مدعي العموم مي گويد جرم است الله و اعلم
در ثاني با اين روشي كه ايشان اتخاذ كرده اند
اگر ساختماني دچار حريق شود ريس اتش نشاني بازداشت ميشود
اگر كسي مريض شود مدير كل بهداشت دستگير ميشود
اگر جايي مورد سرقت واقع شود فرمانده نيروي انتظامي حبس ميشود
و اگر زلزله بياييد همه مسئولين رازنداني مي كند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
سلام
بنده زمان مه گرفتگی و وقوع حادثه به سمت مشهد در حرکت بودم که این حادثه رخ داد. اصلا پلیس به ما هیچ هشداری نداد. البته با آنکه دید بسیار کم بود بعضی راننده ها سبقت می گرفتند. بعضی ها چراغ خطرهایشان معیوب بود. دو سه دستگاه وسیله نقلیه سنگین (تانک و کامیون با چراغ خطر معیوب و راهنما خاموش جلو ما در حرکت بود که وقتی به آنها بر خورد می کردی تازه متوجه می شدی مانعی جلوت بوده. در این سمت تعداد ماشینهایی که به هم برخورد کرده بودند نسبت به خط کناری خیلی کمتر بود. در خط مخالف هر چی جلو می آمدی یک صف طولانی چند ردیفه از ماشینهایی که به هم خورده بودن دیده می شد. بطوریکه اصلا امکان امداد رسانی وجود نداشت. البته وقتی به عوارضی نزدیک شدیم یک آمبولانس و یک اتوبوس از روبروی ما در خط ما در حرکت بود که امکان برخورد زیاد بود و در این زمینه نیز تا آن زمان اطلاع رسانی نشده بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
چه عجب
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
این کار جناب بازپرس واقعا جای تقدیر دارد . احسنت.
کاش از این گونه بازپرسها آنقدر می داشتیم که هیچ مدیری نتواند از بار مسولیتهای خود شانه خالی کند.
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # قیمت طلا # مهاجران افغان # یارانه # حمله اسرائیل به ایران # خودرو
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟