رشد مصرف برق در بخش غیرمولد نگران کننده است

مدیرعامل توانیر گفت : روند رشد مصرف در بخش غیرمولد در طول سال نگران کننده است که در شرایط مطلوب باید به کمتر از 4 درصد برسد.
کد خبر: ۷۲۴۲۴۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 23 August 2017
|
3567 بازدید
مدیرعامل توانیر گفت : روند رشد مصرف در بخش غیرمولد در طول سال نگران کننده است که در شرایط مطلوب باید به کمتر از 4 درصد برسد.

آرش کردی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: با رشد اقتصادی 8 تا 9 درصد در بخشهای صنعتی باید رشد مصرف برق به 2 تا 3 درصد برسد و در موارد استفاده و بهره وری بخش خانگی ، تجاری و غیرمولد ؛ کار ویژه ای باید صورت گیرد. 

وی به رشد 7 درصدی مصرف برق در سال جاری اشاره کرد و گفت : رشد مصرف در زمان پیک نیز به بیش از 5 درصد رسید که هر دو قابل توجه است و برای اولین بار مصرف برق در پیک تابستان به 55 هزار و 400 مگاوات رسید و تعداد روزهایی که میزان مصرف بیش از 52 تا 53 هزار مگاوات بوده ، قابل توجه است. 

مدیرعامل توانیر گفت : میزان مصرف انرژی برق بدون محاسبه صنایع امسال به 5و 86 صدم درصد و رشد مصرف برق صنایع عمده به 11و13 صدم درصد رسید که نشان از رشد اقتصادی دارد. 

کردی افزود: متاسفانه در بخش خانگی و غیرمولد رشد مصرف بیش از 6 درصد را تجربه کردیم که روند مطلوبی نیست. 

وی گفت: فاصله معناداری بین مصارف روز و شب وجود داشته و متاسفانه این فاصله در حال کم شدن است که نشان می دهد مصرف انرژی بالا رفته است. 

کردی به میزان تولید نیروگاه های حرارتی اشاره کرد و گفت: نیروگاه های حرارتی امسال وضع مطلوبی داشتند و 6 و نیم درصد رشد تولید برق از این نیروگاهها را شاهد بودیم. 

کردی درباره تولید برق نیروگاههای برق آبی نیز گفت: امسال برق آبی ها خیلی خوب کار کردند و 15 و 6 دهم درصد رشد تولید نسبت به سال قبل داشتند. 

مدیر عامل توانیر در مورد میزان واردات و صادرات برق در تابستان امسال نیز گفت: 83 صدم درصد میزان واردات نسبت به پارسال کمتر شده است و رشد صادرات برق در سال جاری 33 درصد بود و محدودیتی برای صادرات برق به همسایگان حتی در زمان پیک ایجاد نکردیم. 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟