رفتن به محتوای اصلی
آخرین خبرشوک ۲ میلیاردی! پژو ۲۰۷ اتوماتیک رکورددار گرانی شد
3بازدید
۰

تغییر مزدی حداقل‌بگیران کارگری در سال ۹۷

حق اولاد کارگری طبق آخرین مصوبه نشست شورای‌عالی کار برای فرزندان زیر 18 سال 111 هزار و 414 تومان پرداخت خواهد شد.

حق اولاد کارگری طبق آخرین مصوبه نشست شورای‌عالی کار برای فرزندان زیر 18 سال 111 هزار و 414 تومان پرداخت خواهد شد.

به گزارش فارس، شورای عالی کار در آخرین نشست خود در سال 1396 حداقل دستمزد ماهانه کارگران برای 30 روز کاری را یک میلیون و 114 هزار و 140 تومان تعیین کرد، اما میزان افزایش دستمزد سایر سطوح مزدی یعنی شاغلانی که بیش از حداقل حقوق (930 هزار تومان) دریافتی داشتند، به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شده است.

بر اساس این گزارش، حق مسکن 40 هزار تومان و بن نقدی کارگری همان رقم 110 هزار تومان مورد توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی قرار گرفت.

طبق مصوبه‌ای که شورای عالی کار داشت، حق اولاد برای هر فرزند زیر 18 سال 111 هزار و 414 تومان و به نسبت برای هر تعداد فرزند این میزان افزوده می‌شود.

بنابراین حداقل حقوق دریافتی برای یک فرد متاهل که دارای یک فرزند زیر 18 سال است، با احتساب حق مسکن و بن نقدی به یک میلیون و 375 هزار و 554 تومان رسید و همین طور حداقل حقوق برای افراد مجرد یک میلیون و 264 هزار و 140 تومان پرداخت خواهد شد.

به گزارش فارس،‌ حداقل دستمزد روزانه با افزایش حدود 4 هزار تومان به 37 هزار و 138 تومان رسید.

بنابر این گزارش، باید دید که شورای عالی کار در اولین نشست خود در سال 97 چه میزان افزایشی برای سایر سطوح مزدی تعیین و ابلاغ خواهد کرد.

البته پیش از این پیش‌بینی‌هایی برای میزان افزایش مزد سایر سطوح مزدی از افزایش 12 تا 15 درصدی انجام شده، اما کارفرمایان پیشنهاد کردند که سایر سطوح علاوه بر افزایش 8.3 دهم درصدی روزانه 33 هزار و 335 ریال دریافت کنند.

اما نمایندگان کارگری افزایش 12 درصدی دستمزد سایر سطوح را علاوه بر روزانه 24 هزار و 188 ریال را پیشنهاد کرده‌اند.

Googleافزودن تابناک به منابع ترجیحی گوگل

تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اشتراک گذاری

گزارش خطای خبر

اگر اشتباهی در این خبر دیدید، به تحریریه اطلاع دهید.

نظرات بینندگان

انتشار یافته:
۰
در انتظار بررسی:
۰
غیرقابل انتشار:
۰

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است.

دیدگاه خود را بنویسید

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تابناک در صفحهٔ اصلی گوشی

با افزودن تابناک به صفحهٔ اصلی، همین نسخهٔ سایت را با یک لمس باز کنید.

  1. در مرورگر، دکمهٔ اشتراک‌گذاری را بزنید. این دکمه ممکن است داخل منوی مرورگر باشد.
  2. گزینهٔ افزودن به صفحهٔ اصلی (Add to Home Screen) را انتخاب کنید.
  3. اگر گزینهٔ Open as Web App نمایش داده شد، آن را روشن نگه دارید و افزودن (Add) را بزنید.

اگر این گزینه را نمی‌بینید، صفحه را در مرورگر Safari باز کنید.