راه اندازی دو رشته جدید علوم شناختی در دانشگاه هنر

کد خبر: ۸۰۴۷۹۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 02 June 2018
|
2622 بازدید

عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز از راه اندازی دو رشته جدید تحصیلی در حوزه علوم شناختی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه هنر اسلامی تبریز، یزدان موحدی اعلام کرد: با هدف ترویج و گسترش دانش علوم شناختی در استان آذربایجان شرقی و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، دو رشته جدید تحصیلی در حوزه علوم شناختی در این دانشگاه ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه هنر اسلامی تبریز در قالب چندین دانشکده در حال فعالیت های علمی و آموزشی است گفت: قرار است در دانشکده طراحی این دانشگاه، رشته علوم شناختی با گرایش «طراحی و خلاقیت» و «مطالعات نظری هنر» ایجاد و فعالیت های آموزشی در این دو رشته با پذیرش دانشجو آغاز شود.

عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود: این اقدام در راستای توسعه علوم شناختی در این دانشگاه و ترویج آن در جمع دانشجویان و انجام فعالیت های علمی - پژوهشی در میان علاقمندان، دانشجویان و محققان است تا زمینه برای مهاجرت به رشته های علوم شناختی افزایش یابد.

وی ادامه داد: این دانشگاه با ایجاد رشته های تحصیلی در حوزه های علوم شناختی بدنبال اتخاذ سازکارهایی برای استفاده بهینه از دانش علوم شناختی در رشته های هنری از جمله در امر تولید فرش، طراحی، مجسمه سازی و نقاشی است تا فرصت های مناسبی برای دانشجویان و محققان برای فعالیت در این رشته ها بوجود آید.

موحدی خاطرنشان کرد: ترغیب دانشجویان رشته طراحی به ارائه پایان نامه‌های خود در حوزه علوم شناختی، حرکتی دیگر برای ترویج و ارتقای علوم شناختی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز است و تلاش می شود تا فعالیت های پژوهشی در حوزه علوم شناختی در میان دانشجویان افزایش یابد

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟