به گزارش میزان، به دنبال هوشمندسازی محصولات مختلف و استقبال بالای خریداران از آنها، شاهد نفوذ این تکنولوژی در محصولات گوناگون هستیم که تلوزیونهای هوشمند مصداق بارز این محصولات است.
این تلوزیونها در مقایسه با تلوزیونهای معمولی امکانات گسترده تری را در اختیار مخاطبین خود قرار میدهند.
مزیت اصلی تلوزیونهای هوشمند که به Smart TV معروف هستند اتصال آنها به اینترنت از طریق کابل و در نسل جدید ان از طریق وای فای و استفاده از فضای دیجیتال در آنها است.
در کنار اتصال به اینترنت میتوانید نرم افزار دلخواه خود را بر روی آن نصب کنید، ایمیلتان را چک کنید، به سایتهای شبکههای اجتماعی بروید و فایلهای چندرسانهای و فیلم و صدا را بدون اتصال به دستگاه های پخش کننده از روی شبکه اینترنت ببینید.
در این زمینه تاکنون شرکتهای مطرحی ورود کردهاند که از تکنولوژی جدید در راستای محصولات خود استفاده و امکاناتی ویژهای با توجه به سیستم عاملهای خود به طرفدارانشان ارائه میدهند،به طور مثال یکی از مدلهای تلوزیونی امکان پخش تصاویر سهبعدی را با استفاده از عینکهای پلاریزه دارد.
این دست از تلوزیونها امکان کنترل از راه دور را دارند و در کنار آن تعداد دکمههای بسیار کمی در مقایسه با مدل تلوزیون های معمولی داشته و سیستم تشخیص حرکت آن کمک میکند تا با حرکت این کنترل از راه دور بتوان گزینههای مختلف را روی تلویزیون انتخاب کنند.
این فناوری جدید با امکانات متنوع آن بدون شک در آیندهای نه چندان دور جایگزین تلوزیونهای معمولی شده و جای خود را در اکثر خانه پیدا خواهد کرد.