بازدید 2958

افزایش تعداد دستفروشان با تعطیلی کارخانجات

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان شهری به سهولت می توانند دستفروشان مترو را ساماندهی کنند و نیازی به تدوین لایحه و ورود مجلس نیست، گفت: تعطیلی کارخانجات افزایش تعداد دستفروشان را به همراه داشت.
کد خبر: ۸۶۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 16 December 2018

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت نسبت به افزایش تعداد دستفروشان مترو هشدار داد و گفت: دستفروشان در سطح پایتخت پراکنده هستند اما در مترو نمود و فعالیت بیشتری دارند.
دستفروش دستفروشی در مترو

با مطرح شدن بحث تحریم ها و حذف برخی مشاغل به تعداد دستفروشان سطح شهر به ویژه مترو افزوده می شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه با مطرح شدن بحث تحریم ها و تعطیلی کارخانجات و حذف برخی مشاغل به تعداد دستفروشان سطح شهر به ویژه مترو افزوده می شود، افزود: افراد با از دست دادن شغل به سمت و سوی دستفروشی و مشاغل کاذب روی آورده اند و تا مادامی که بحث اقتصاد به شکل اساسی حل و فصل نشود با افزایش پدیده دستفروشی و مشاغل کاذب روبرو هستیم.

دستفروشی در مترو درآمد خوبی دارد

وی با بیان اینکه دستفروشی در مترو درآمد خوبی دارد، ادامه داد: بی توجهی نسبت به ساماندهی دستفروشان مترو افزایش تعداد آنها را رقم زده و این فعالیت پررونق آرامش مسافران را سلب کرده و باعث تجمع و شلوغی در مترو شده از سویی عدم پرداخت مالیات نیز مزید بر علت شده است.
بخش عمده دستفروشان زنان سرپرست خانوار هستند که برای تامین معیشت مجبور به دستفروشی در مترو می شوند بنابراین نمی توان نسبت به جمع آوری آنها اقدام کرد زیرا تبعات جبران ناپذیری را به دنبال دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دستفروشان باید ساماندهی شوند نه جمع آوری، یادآور شد: دستفروشان کیسه های بزرگ و تجهیزات مفصلی را حمل می کنند به گونه ای که حتی نفس کشیدن را برای مسافران در مترو تنگ کرده اند البته بخش عمده دستفروشان زنان سرپرست خانوار هستند که برای تامین معیشت مجبور به دستفروشی در مترو می شوند بنابراین نمی توان نسبت به جمع آوری آنها اقدام کرد زیرا تبعات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

اغلب اجناسی که دستفروشان به شهروندان ارائه می کنند بی کیفیت و قاچاق هستند

وی با یادآوری اینکه بخشی از دستفروشان از استان های مرزی هستند، گفت: اغلب اجناسی که دستفروشان به شهروندان ارائه می کنند بی کیفیت و قاچاق هستند که سلامت مردم را در معرض تهدید قرار می دهد برخی از دستفروشان نیاز مالی ندارند و از طریق کانال تلگرام و اینستاگرام امور فروش خود را انجام می دهند و بخشی از وقت خود را نیز در مترو می گذرانند اما برخی از آنها نیز 12 تا 13 ساعت در مترو فعالیت دارند بنابراین برای جلوگیری از مزاحمت دستفروشان برای شهروندان نیاز است ساعات محدودی را در مترو تردد کنند یا اجازه ورود آنها به مترو داده نشود.

برخوردهای قهری با دستفروشان تاکنون نتیجه بخش نبوده

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برخوردهای قهری با دستفروشان تاکنون نتیجه بخش نبوده است، یادآور شد: چندین سال است ماموران اجناس دستفروشان را می گیرند اما تاکنون این راهکار راه به جایی نبرده البته برخی از دستفروشان به دنبال کسب سود بیشتر بدون پرداخت مالیات هستند اما برخی نیز از سر نیاز به این شغل کاذب روی آورده اند بنابراین باید برای ساماندهی آنها چاره اندیشی کرد.

برای ساماندهی دستفروشان نیازی به تدوین طرح یا لایحه نیست

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه برای ساماندهی دستفروشان نیازی به تدوین و ارائه طرح یا لایحه نیست، تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری به سهولت می توانند دستفروشان را ساماندهی کنند و نیازی به ورود مجلس نیست در این رابطه چرا مجلس باید به موضوعی که وظیفه شهرداری است ورود کند.

جلسات ساماندهی دستفروشان تاکنون خروجی مناسب نداشته است

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: طی سال های گذشته جلسات زیادی در شهرداری برای ساماندهی دستفروشان تشکیل شد اما متاسفانه این جلسات خروجی مناسبی نداشته است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه پدیده دستفروشی در سایر کشورها وجود دارد اما ساماندهی شده است، گفت: بهتر است شهرداری و شورای شهر هر چه سریع تر این پدیده را حل و فصل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی