نمره مردودی یک شهرداری دیگر با سگ کشی؛ این بار تهران!

در پی انتشار یک ویدئو در شبکه های اجتماعی، شهرداری تهران روز پر التهابی را پشت سر گذاشت. فیلمی پر از زوزه دردناک سگ‌هایی که گلویشان زیر پای افرادی بی رحم فشرده می‌شود تا آمپول حاوی سم را به آن‌ها تزریق کنند و احتمالا به ازای لاشه هایشان، از شهرداری تهران پول بگیرند. کسب درآمد از جیب شهروندان برای کشتاری رنج آور.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ 19 August 2019
|
25471 بازدید
|
تابناک اجتماعی -
باز هم سگ کشی و باز هم مردود شدن یک شهرداری دیگر در این آزمون؛ اتفاقی به شدت دردناک، اما تکراری که قرار نیست پایان بیابد.

به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش جمعی از شهروندان با تجمع مقابل شهرداری تهران، دست به اعتراضی زدند که پیشتر هم در شهر‌های دیگر تکرار شده بود و به نظر می‌رسید بساط شکل گیری آن برای همیشه برچیده شده باشد. اعتراض به سگ کشی بی رحمانه که پیمانکار این نهاد عاملش بوده است.

اعتراضی نشات گرفته از انزجاری که فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی عامل آن بوده است. فیلمی پر از زوزه دردناک سگ‌هایی که گلویشان زیر پای افرادی بی رحم فشرده می‌شود تا آمپول حاوی سم را به آن‌ها تزریق کنند و احتمالا به ازای لاشه هایشان، از شهرداری تهران پول بگیرند. کسب درآمد از جیب شهروندان برای کشتاری رنج آور.
 
نمره مردودی یک شهرداری دیگر با سگ کشی؛ این بار تهران!

کشتاری که نمونه مدرن‌تر سگ کشی‌هایی است که چند سال پیش در برخی نقاط کشورمان رایج بود؛ تزریق اسید و دفن شان حیواناتی که از درد به خود می‌پیچیدند و زوزه می‌کشیدند و در همین حالت در آهک دفن می‌شدند! نسخه‌ای که شاید برای خلاصی از صدای وجدان خراش سگ‌ها در دستور کار قرار گرفته بود.

آن صدا هنوز در گوش بسیاری زنگ می‌زند و شاید فراموش کردنش تا ابد برایشان ممکن نباشد، اما ظاهرا برای مسئولان شهرداری تهران و برخی پیمانکاران زیر مجموعه شان، این گونه نیست. برای مسئولانی که وقتی دریافتند معترضان مقابل ساختمان اصلی شهرداری دست به تجمع زده اند، به این اظهار نظر بسنده کردند که فیلم قدیمی است و با پیمانکار متخلف برخورد شده است.

اما کدام برخورد؟ پول کشتارشان داده نشده یا افزون بر آن، مشمول جریمه هم شده اند؟ یا شاید برخوردی از جنس فسخ قرارداد و ضبط ضمانت‌هایی که سپرده اند؟ آیا برخورد صورت گرفته متفاوت از این‌ها بوده و معرفی ایشان به مراجع ذی صلاح هم در دستور کار قرار گرفته و افزون بر آن، اتخاذ تدابیری ویژه برای پایان دادن به سگ کشی هم در دستور کار قرار گرفته است؟
 
نمره مردودی یک شهرداری دیگر با سگ کشی؛ این بار تهران!

این‌ها برخی از سوالاتی هستند که بعید است هرگز پاسخ داده شوند، که اگر این گونه بود، امروز بهترین موقع برای پاسخ دادن به آن‌ها بود و می‌شد مثلا شهردار در جمع معترضان حضور پیدا کرده و به تشریح و تفصیل در خصوص شان سخن بگوید. اتفاقی که ظاهرا آرمانی‌تر از چیزی است که بشود انتظارش را داشت.

آنقدر آرمانی و دور از انتظار که به یادمان می‌آورد هنوز برخی از مردم روباه‌ها را به جرم دزدی مرغ و خروس شان دار می‌زنند تا مایه عبرت دیگر روباه‌ها شود و بعضی ترجیح می‌دهند شغال و سگ و گرگ را به خودرو بسته و روی آسفالت بکشند تا تنبیه شوند. افرادی که عقوبت کارهایشان بیم و هراسی برایشان به دنبال ندارد.

اتفاقاتی که در بسیاری از نقاط کشور به وقوع می‌پیوندند و آنقدر پرشمارند که بعید است نمونه‌های متعددی از آن‌ها را نیده باشیم، به ویژه اگر از جمله کاربران شبکه‌های اجتماعی و استفاده از نرم افزار‌های ارتباطی تلفن همراه باشیم. بستری که موجب شده بسیاری از عاملان این دست اتفاقات به سرعت شناسایی شوند، هرچند ظاهرا تاثیر خاصی در کاهش این اقدامات دردناک نداشته است.

درست مانند فرجامی که انتظار می‌رود در انتظار شهرداری تهران باشد. مجموعه‌ای که اگر قراردادش با پیمانکار سگ کشی را منتشر نماید، مشخص خواهد شد این موضوع برایش اهمیتی داشته یا خیر و نگران عقوبتی بوده یا نه. مجموعه‌ای که در این خصوص نمره مردودی اش مسجل است، اما اگر بپرسیم آیا در آینده مردود نخواهد شد؟، بعید است پاسخ چیزی جز سر تکان دادن و ابراز تاسف باشد!
 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۸۰
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
جنایت تام و تمام از نظر شما یعنی " نمره مردودی " ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
متاسفانه فقط این جنایت محدود به شهرداری و ماموران نمی شود ، آن توله خرسی که با سنگ توسط مردم محلی کشته شد و یا حیوانات که بی رحمانه شکار می شوند، ما ایرانیها با حیوانات خیلی بد رفتار هستیم.با درختان هم همینطور.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
بیرحمی و خشونت و بیماری های روانی بشدت در جامعه زیاد شده و امنیت روانی و سلامت اخلاقی در خطر است
متاسفانه اکثر مسولین ناکارآمد و ناتوان فقط از اسلحه ، تکذیب و عدم پاسخگویی و فرار و توجیه و تهدید و کتک زدن معترضین توسط مامورین استفاده میکنند
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
این اشخاص مامورانی هستند که با مجوز از شهرداری اقدام به زجر کشی غیر انسانی با
وفادارترین مخلوق خدا میکنند ، اینها بی رحم و انسان نما هستند اینها در هر ماموریتی این چنین برحمانه عمل میکنند.
mehdi
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
لعنت خداوند برر کسانی که این باوفاترین و مظلوم ترین موجود او را اینگونه عذاب می دهند و جانشان را با درد می گیرند
کسی ناله های بی کسی و درد این مظلومیت و ظلم بزرگ را نمی شنود
لعنت خداوند بر مسولانش، بدانید که عذابی بسیار سخت در این دنیا و آن دنیا در انتظارتان هست برای خودتان و خانوادها یتان
شما کع از خدا نمی ترسید، ای کاش به شهر استانبول بروید و ببنید شهری با آن رتبه توریسیتی چگونه حای همه مخلوقات است و چگونه شهرداری مکان زندگی سگ های بی دفاع را در شهر درست کرده است
ننگ تمام گناهکاران و ظالمان بر مسولانی که در این راه سهیم بودند.....
معلم ناامید
| Italy |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
سیاست بسیار پر رمز و رازه و وقتی میگن این جنایت در حق حیوان در سال۹۶ بوده چرا حالا در سال۹۸ و نزدیک انتخابات مجلس منتشر میشه و...؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
اگر جان را خدا داده است چرا باید تو بستانی؟
salman
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
چه کسی از حقوق انسانهای مستضعف دفاع می کنه؟ مطالبات مردم از انسان به حیوانات منحرف شده اما چه کسی سود می بره از این انحراف/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
چی کار کنن
سگها رو همین جوری ول کنن بیان زن و بچه مردم گاز بگیرن و راهی بیمارستان کنن
اونایی که طرفداری از این سگها میکنن تا حالا 10 تا سگ بزرگ از نزدیک دیدن
توی محله ما خیلی زیاده
ناشناس
|
Armenia
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
چرا حداقل یه دقیقه راجب به کاراتون فکر نمکنید ، کارهای آدمهای بی مغز و انجام میدید.
پاسخ ها
Ali shsygan
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
چند سال پیش در محله گرمدره یک دختر بچه ۷ساله را سگهای ولگرد زنده زنده خوردن،چند روز بعد هم به یک پیرزن حمله کردن و اون بیچاره هم به بدترین شکل خورده شد.آیا با این سگهای ولگرد باید چه کار کرد؟!!!!!
ناشناس
| Australia |
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
جواب سوالت تو حرف خودت هست .
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
توف به روت بی رحم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
شماها که به شهرداری معترض هستید خوب دو سه تا از این سگها را توی محله زندگی شما رها کنند چهمیکنید
شهردای برای آرامش شماها اون سگها راجمع کرده شماها هم به جای اعتراض راه حل پیشنهاد بدهد
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
برای حامیان حیوانات می نویسم، میخواهید از حیوانات حفاظت کنید؟ بسیار خب، نیت شما نیک است، اما روشتان اشتباه ، حمایت از حقوق حیوانات این نیست که سگها را زاد و ولد دهید و جمعیت شان را بیشتر و بیشتر کنید و آنها را به محیط مسکونی وارد کنید.

اگر میخواهید مسئولیت پذیر باشید، پول جمع کنید و کمپ های مخصوص حیوانات تاسیس کنید و این حیوانات را به آنجا منتقل کنید. نمی توان هر حیوانی را وارد محیط شهری کرد، دشت و بیابان هزاران برابر وسعت یک شهر است، و این جانوران میتوانند در محیط جنگلی و در محیط بیابان و کوه در کنار سایر حیوانات زندگی طبیعی داشته باشند. در شهرستان یک منزل ویلایی داشتیم، همسایه اسب آورده بود و بوی گند اسب محیط را بر داشته بود. پس از اعتراض ایشان با پرخاش به ما گفت، اجداد شما از اسب استفاده میکردن، چرا ما نداشته باشیم!!! اجداد ما در دهات و روستا بودن، و اقتضای آن دوران متفاوت است با اقتضای زندگی شهری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
مهار سگهای آواره در شهر ها روش مشخصی دارد
باید آنها را به مهربانی توسط افراد مجرب عاشق حیوانات گرفته و در مکانهای تمیز استاندارد عقیم سازی کنند
و تا زمان تمام شدن عمرشان نگهداری گردند
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
سگ جانور نیست.
حامیان حیوانات
| Germany |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
سگ هزاران سال است که دیگر حیوانی وحشی نیست و به تنهایی نمیتواند در طبیعت به زندگی ادامه دهد. کی به تو حق داده معیار تعین کنی که سگ را نباید در خانه نگه داشت. مگر سگ را خدا نیافریده. این چه وضع رفتار با موجود زنده است. من شرم دارم شرم از خیلی چیزها که اتفاق میافتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
یکی باید به شما یاد بده اینا وظیفه مردم نیست وظیفه شهرداریه با پول مالیات و عوارض و ارزش افزوده و ابونماه و ... چون میخواد پول نده میکشه , قشنگ نیست ؟ حالا شما به چه روشی بکشی بازم داستان داره ؟ آخه اسید تو قلب حیوون ؟ شما ادمشم اینجوری اعدام میکنی ؟ میدونی چه اسیبی به نسل بچه ها میخوره ؟ این نشانه بیماریه
ناشناس
| Canada |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
این کاری هایی که نوشتی کار دولته نه مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
نخیر قبول ندارم که نیتشون هم خیر باشه.
اگر اینطوری بود به جای تجمع و داد و فریاد میرفتن سرپرستی تعدادی از این حیوانات رو عهده دار میشدن و میبردن خونه هاشون بهشون غذا میدادن نه اینکه فقط گلو پاره کنن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
ما ایرانی ها کلا مردمان بی خودی هستیم اولا این جور کارها جزو وظایف شهرداری و دولت است که مکان درست کند و عقیم کند ولی از آنجائیکه مردمانی از خودراضی هستیم صورت مسئله را پاک می کنیم و حیوان را می کشیم بعد روزهای سه شنبه سوار دوچرخه میشویم که مثلا بگوییم تحصیل کرده اروپا هستیم و خیلی به فکر محیط زیست هستیم اما ذات خبیث خود را در پس پستوها پنهان می کنیم و در قراردادی دستور قتل صدها سگ بی دفاع را می دهیم ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
کی گفته سگ هارو زاد و ولد میدن؟؟ 90% عقیم هستن با هزینه خود مردم اگه همین ها نبودن شهر رو جنازه سگ و گربه
های مرده و بیماریشون بر میداشت
ناشناس
| Switzerland |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
تاسیس کمپ حیوانات هم اشتباهه چون دستکاری در طبیعت حساب میشه. لابد برای غذای اون سگها هم قراره حیوانات دیگه پرورش داده بشن و کشته بشن؟
مسیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
عجب چه نظری ! شما چند کلاس درس خوندی؟
وظیفه شهرداری رو میدی به مردم
اینطوری حیوان کشی رو هم میکنی راه درست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
تو شهرک اکباتان به لطف مردم مهربان و نوع دوست که هر روز با انواع گوشت و سوسیس از گربه ها پذیرایی می کنند جمعیت گربه ها به شدت افزایش پیدا کرده بود. اومدند گربه ها را عقیم کنند همین مردم نگذاشتن و گفتن شما حق نداری اونها را عقیم کنی. کلا مهربانی این
مردم هم مثل خشونتشون بیخوداست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
حالا سگ کشی یک طرف قضیه. ولی برخورد ماموران به مردم هم جای سوال دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
خوب کسی که سگ را اونجور میکشه با مردم هم اینطور رفتار میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
مردم گفتن حمایت پلیس سریع اومد حمایت کرد, یه جوری همرو گاز عنبری زدن دیگه نفهمن سگ چیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
خدا جای حق نشسته بی جهت نیست این ملت در عذابند
پاسخ ها
ناشناس
| Belarus |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
به خدا راست میگی . آه این سگ های بدبخت بی زبون بی تاثیر نیست که این بلاها سرمون میاد
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
به والله قسم این جمله شما رو باید با آب طلا نوشت.چقدر ملت بدی هستیم.
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
در آلمان اگر شخص که امکانات کافی در محیط خود را نداشته باشد اجازه نگهداری سگ راندارد در غیر اینصورت اگر چنانچه گذارش شود که سگ را در محیط غیر عادی و خارج از منزل و یا درمحیط حیاط و یا باغچه نگهداری می کند ماموران نگهداری حیوانات با پلیس مراجعه و سگ را با خود می برند و شخص مقصر را هم جریمه میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
اینجا به آدم رحم نمی کنن چه برسه به حیوان.!
ناشناس
|
France
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
فرق کشتن سگها با کشتن گاو و گوسفندها چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
سوال درستیه عزیزان، همه حیوانات حق حیات دارند،،،
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
کشتن هر دو غلط است ولی فرقش مانند فرق کشتن انسان
، و میمون است
هوش و محبت و احساسات بسیار بشتر
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
نکنه گوشت سگ میخوری ناقلا .
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
فرق در اینست که سگها به گروه های بسیار زیادی از انسانها محبت و دوستی میکنند و موجب آرامش درونی صاحبانشان میشوند. اگر کشتن گاو و گوسفند که من مخالف انهم هستم رخ میدهد گوشت آنرا رسم شده بخورند. گاو و گوسفند رفیق آدمها نشدند. اما چه سودی از کشتن سگ میبری. آیا موافقی طوطی را از قفس درآورد و بطور رقتباری کشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
یک واژه کشتن و تمام. ولی توجه کنید کشتن داریم تا کشتن . هر چند با کشتن همان گاو و گوسفند و شتر ها هم مخالفم ولی حد اقل جنایت نیست. کشتن با تزریق اسید دیگر کشتن نیست جنایت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
خدا گاو و گوسفند افریده برا چرخه ی حیاط تو ادیان و تاریخ امده , اما گفته شده جایی خرس بخورید ؟ یا سگ فرقی نداره حالا یکسری رشد کردن کلا گیاه خوار شدن بحثش جداس ولی به هر حال باید بشر یکروز ادم بشه و راهش از حل این مثالها میگذره
میدونم سخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
تفاوت اینه که ما گوسفند و گاو رو می کشیم تا بخوریم و این کار طبیعت ماست ولی اسید تزریق کردن کار طبیعی نیست
ناشناس
| Canada |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
هیچ فرقی نداره همش جنایته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
فرقش اینه که اونا رو میدن شما میخوری!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
امیدوارم اه سگهای بیچاره بگیره یقه این خدا نشناس ها را ...........
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
تجمع امروز چرا به خشونت کشیده شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
یه مشت فرصت طلب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
مردم گفتن نیروی انتظامی حمایت برادران به نوبه ی خودشون حمایت کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
كجاي اين حركت اسلامي است؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
کدام کار اینها اسلامی است ؟
علی رضا
| United States of America |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
نیازاردن حیوانات در اسلام نیست؟
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟