تاثیر منفی لاستیک‌های‌وارداتی‌بی‌کیفیت بر‌امنیت‌جاده‌ای

کد خبر: ۹۳۴۵۶۹
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷ 03 November 2019
|
4357 بازدید
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس می‌گوید اگر چه ارز دولتی برای واردات لاستیک خودرو‌های سنگین تخصیص داده می‌شود، اما این ارز به جیب تولیدکننده خارجی رفته و به دست رانندگان ایرانی نمی‌رسد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی درباره واردات تایر‌های بی‌کیفیت از چین، گفت: از آنجایی که لاستیک موردنیاز خودرو‌های سنگین باید تامین شود تا ترانزیت جاده‌ای انجام گیرد سال گذشته مقرر شد؛ واردات تایر موردنیاز خودرو‌های سنگین تسهیل و ارز دولتی برای آن تخصیص داده شود، اما براساس گزارشات رسیده بیشتر لاستیک‌های وارداتی بی‌کیفیت بوده و بر مصرف سوخت و امنیت جاده‌ای تاثیرات منفی دارد.

لاستیک‌های بی‌کیفیت به کمک فنر‌ها و سایر قطعات خودرو آسیب می‌رساند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لاستیک‌های بی‌کیفیت به کمک فنر‌ها و سایر قطعات خودرو نیز آسیب می‌رساند، افزود: برخی از این تایر‌ها بی دلیل ترکیده و نخ‌های داخل آن فاسد می‌شود.

وی اظهار کرد: تاریخ مصرف لاستیک‌های وارداتی به دلیل حجم زیاد آن‌ها در انبار‌ها منقضی شده و خاصیت تایر بودن خود را از دست داده‌اند به همین دلیل به بدنه، شاسی و ... خودرو آسیب می‌رسد.

لاستیک‌های وارداتی استاندارد‌های لازم برای استفاده در جاده‌ها را ندارند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از لاستیک‌های وارداتی از استاندارد‌های لازم برای استفاده در جاده‌ها برخوردار نیستند، اضافه کرد: رانندگان از کیفیت نامطلوب تایر‌های وارداتی گلایه‌مند هستند و توان خرید لاستیک باکیفیت را نیز ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: سازمان راهداری و تعزیرات حکومتی باید به موضوع واردات لاستیک بی کیفیت خودرو‌های سنگین ورود کرده و پلیس راه نیز از تردد کامیون‌ها با این لاستیک‌ها جلوگیری کند.

ضرورت توجه ویژه وزارت صمت به واردات لاستیک‌های خودرو‌های سنگین

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به واردات لاستیک خودرو‌های سنگین توجه ویژه داشته باشد، تصریح کرد: اگر چه ارز دولتی برای واردات لاستیک خودرو‌های سنگین تخصیص داده می‌شود، اما این ارز به جیب تولیدکننده خارجی رفته و به دست رانندگان ایرانی نمی‌رسد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس مهمترین راهکار برای رفع مشکلات موجود برای تامین لاستیک خودرو‌های سنگین را پرداخت یارانه به رانندگان دانست و گفت: بهتر است به جای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به رانندگان یارانه پرداخت شود تا آن‌ها خود به واردات و خرید لاستیک باکیفیت مبادرت کنند.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟