۸۵ درصد قطعات خودرو داخلی سازی شده است

در سایه تحریم و تهدید دشمن، فرصتی به وجود آمد تا با همت تولیدکنندگان و صاحبان صنایع و حمایت‌های دولت نهضت داخلی سازی به وجود بیاید و بسیاری از صنایع گام‌های بسیار بلندی در داخلی سازی بردارند.
کد خبر: ۹۵۴۵۱۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷ 26 January 2020
|
9244 بازدید
|

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: بحث ما فقط قطعه نیست بلکه تجهیز هم هست و در سال ۹۷ در شبکه ثابت مخابرات ۷۰ درصد تجهیزات داخلی بود و در شبکه موبایل حدود ۳۰ درصد که با برنامه ریزی‌هایی که کردیم در سال ۹۸ با وجود مشکلات توانستیم داخلی سازی را در شبکه ثابت به ۸۵ درصد برسانیم و در شبکه موبایل هم بین ۴۰ تا ۴۵ درصد تجهیزات داخلی استفاده کنیم.

رستگار با بیان این که هنوز ارتباط مستقیم صنعت با دانشگاه‌ها مطلوب نیست گفت: در حوزه مخابرات و آی سی تی آنچه که فناوری روز است به مذاق ما نزدیک‌تر است و فارغ التحصیلان دانشگاهی هم با فناوری‌های نو انس بیشتری دارند و اتفاقا با پیشرفته‌تر شدن فناوری فاصله ما به نسبت دوره قبل از کشور‌های پیشرو کمتر شده برای این که شبکه‌های مخابراتی مبتنی بر نرم افزار شده که کار را آسان‌تر کرده است.

او گفت: البته در تولید داخل باید توجه به عمق تولید و کیفیت و میزان داخلی سازی داشت و باید برای تولید داخل و بومی تعریفی کرد که از مونتاژ آن را جدا کند.

مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو نیز گفت: صنعت قطعه سازی خودرو از بیش از ۶۰ صنعت خروجی می‌گیرد و این صنعت جزو اولین صنایعی است که توانست ۳ میز خودکفایی به دست بیاورد. در این ۳ میز خودکفایی ۹۹ قطعه خودرو را قطعه سازان توانستند داخلی سازی کنند.

او با بیان این که نمی‌شود میزان داخلی سازی و تولید داخلی خودرو را با درصد مشخص کرد گفت: ۲۵ درصد ارز بری خودرو برای ورقه بدنه است و بسیاری از مواد پلی مری ما هنوز وارداتی است یعنی ما وابسته به صنایع مواد اولیه هستیم و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد بتوانیم با خودکفایی در تولید مواد اولیه، داخلی سازی قطعات خودرو‌ها را از ۸۰ درصد به ۹۰ درصد برسانیم.

بیگلو گفت: همه این‌ها با همت قطعه سازان و خودروسازان و وزارت صمت و دولت ممکن شده است و اگر این اقدامات از ۵ سال پیش صورت گرفته بود الان به نتایج خیلی بهتری رسیده بودیم.

مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت نیز گفت: قطعا سیاستگذاری‌های دولت و وزارت صمت باید در جهت حمایت از تولید داخل و ترجیح تولید داخل باشد که الان این گونه است و قانون و الزامات قانونی و نظام تعرفه‌ای و تجربه‌ها اهرم‌های ما برای حمایت و ترجیح تولید داخلی است.

او با اشاره به این که یکی از اهداف وزارت صمت توسعه و تعمیق تولید داخل است گفت: در حوزه مواد اولیه هم نشستی با انجمن تولید فولاد داشتیم برای تولید انواع ورق و در حال مبادله مشخصات هستیم و امیدواریم زودتر به عقد قرار داد برسیم.

نیارکی گفت: در نهضت داخلی سازی و ساخت داخل اهداف کیفی و کمی داریم که در بخش کیفی افزایش عمق تولید دیده شده است و الویت وزارت صمت هم افزایش عمق تولید داخلی است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
آدم نمیدونه خوشحال باشه یا گریه کنه وقتی که پراید با قطعات داخلی میشه 50میلیون یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مکانیکی میری خدا نکنه بگه برو لوازم بگیر چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا قوه قضائیه ورود نمیکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا هر جا گرفتاری مردم بیشتره دزدیها و به چابها هم بیشتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
خدا رو شکر ! الان دیگه منطق و کاهش کیفیت و افزایش قیمتش رو درک می کنیم.
KIA
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
عمری است این دو خودرو ساز به این بهانه بازار را در انحصار دارند ، و حالا با وجود فشار تحریم تازه هنوز 15 درصد وابستگی خارجی داریم ، که به این نسبت هم باید مشکوک بود را که نحوه محاسبه میبایست از نهاد های مستقل مورد قضاوت قرار گیرد . اما صرف نظر از این نسبت و درصد واقعا چند سال ؟ چند دهه ؟ یا چند قرن دیگه باید صبر کرد و به این آرزو رسید ؟ که دیگر نه هدف است ، نه آرزو که بیشتر به رویا نزدیک است با این مسئولان .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
پس اینکه میگن خودرو ملی تا حالا دروغ می گفتن !!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
هر چی داخلی سازی بیشتر کمتر شدن کیفیت هم بیشتر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
در چند کیلومتری وزارت ارتباطات یعنی خیابان شریعتی پلیس برای گرفتن ADSL باید سال ها در صف انتظار ماند و هر بار مراجعه می کنید ابتدا می گفتند ظرفیت خطوط موجود تکمیل است مدتی بعد گفتند خطوط از نوع فیبر نوری است و ما امکان ارائه اینترنت روی خط فیبر نوری رانداریم و اخیرا می گویند شهردای اجازه کابل کشی فیبر نوری به درب منازل را نمی دهد و اگر شما می خواهید باید قرار داد چند ساله با قیمت نجومی با ما بندید تا ما اختصاصی برای شما خط فیبر نوری بکشیم این شرایط اینترنت در چند کیلومتری وزارت ارتباطات است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
بازم فرافکني و تحريف واقعيات مگر مجبوريد دروغ بگوييد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
پس چرا قیمت ها بومی سازی نمی شود؟اگر واقعا چنین است چرا قیمت پایین نمی اید؟و....
مم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
باشه. مام باور کردیم. یادمون نرفته دلار گرون شد بدن لو رفت چه خبره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
پنج سال مذاکره اخر تحریم
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟