حمله مدیر تراکتور به قرارداد حق پخش اینترنتی و تبلیغات محیطی

نه اطلاع دقیقی از بحث تبلیغات محیطی دارند و نه اطلاع دقیقی از این قرارداد. از سوی دیگر فعالیت غیرشفاف در حوزه حق پخش اینترنتی برای یک سایت اینترنتی است.
کد خبر: ۹۹۰۱۴۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 13 July 2020
|
5813 بازدید

رئیس هیات مدیره باشگاه تراکتور خواستار شفاف‌سازی سازمان لیگ در خصوص قراردادهای اسپانسری و پخش اینترنتی شد.

به گزارش تابناک ورزشی، عباس الیاسی در گفت‌وگو با سایت باشگاه تراکتور، اظهار کرد: علیرغم اعتراض باشگاه تراکتور در ارتباط با شروع مجدد لیگ‌‌برتر، مسابقات از سر گرفته شد و شاهد هستیم با تمامی تاکیدات سازمان لیگ، مشکلات متعددی در اجرای پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد و ابهام پشت ابهام است که در روند اجرای لیگ‌برتر روز به روز در حال شکل‌گیری است، تا جایی که حتی برداشت ما این است که هفته‌ی گذشته واکسن کرونا در لیگ ایران ساخته شد.

وی افزود: متولی فوتبال ایران سازمان لیگ و ذی‌نفعان اصلی فوتبال نیز تیم‌های فوتبال هستند؛ اما در این فوتبال هیچ گزارش شفافی به ذی‌نفعان اصلی داده نمی‌شود. موج ابهام فضای فوتبال ما را درنوردیده و عزمی هم برای رفع ابهام نیست. از سویی قرارداد اسپانسری تبلیغات دور زمین و سهم تیم‌ها مشخص نیست و گزارشی داده نمی‌شود، چرا کلیه تیم‌ها که اعضای مجمع هستند نه اطلاع دقیقی از بحث تبلیغات محیطی دارند و نه اطلاع دقیقی از این قرارداد. از سوی دیگر فعالیت غیرشفاف در حوزه حق پخش اینترنتی برای یک سایت اینترنتی است. فعالیتی که این روزها خود را در نشست‌های خبری پیش و پس از بازی‌ها نشان می‌دهد.

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه تراکتور در ادامه گفت: سئوالات متعددی در این ارتباط وجود دارد، اینکه قرارداد منعقد شده با این سایت اینترنتی چه زمانی و به چه شکلی و در قالب چه روند قانونی منعقد شده؟ آیا این قرارداد مصوبه هیئت رئیسه سازمان لیگ را دارد؟ آیا روند قانونی یک مزایده طی شده است؟ آیا رقبا توانسته‌اند در مزایده مربوطه حضور یابند؟ سهم و حق قانونی باشگاه‌های پرطرفدار تراکتور، پرسپولیس، استقلال، سپاهان، نساجی، فولاد، ملوان و کلاً باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ یک در این ارتباط به چه شکل دیده شده؟

الیاسی با اشاره به صحبت‌های مالک باشگاه تراکتور طی ماه‌های اخیر، اظهار کرد: باشگاه‌ها برای این فوتبال هزینه‌ می‌کنند، ولی تعدادی از مجموعه‌های جانبی با استفاده از نفوذ و ارتباط، بهره‌برداری مالی می‌کنند. سازمان لیگ حتی به خود زحمت نداده تا در خصوص قرارداد با این سایت اینترنتی برای باشگاه‌ها اطلاع‌رسانی کند.

وی همچنین توضیح داد: چطور ممکن است که کارمند رسمی صدا‌‌وسیما مجموعه‌ای ایجاد کرده و پخش اینترنتی مسابقات فوتبال و نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی‌ها را برعهده می‌گیرد؟ آیا این وب‌سایت با بخش تحلیلی آن سایت معروف در ارتباط نیست؟ آیا این موارد باعث بوجود آمدن شائبه رانت نمی‌شود؟ آیا این موضوع به اصل ایجاد فرصت برابر برای تمامی رسانه‌ها در جهت تولید محتوا خدشه ایجاد نمی‌کند؟

وی در پایان اظهار کرد: با ممنوعیت ورود خبرنگاران و عکاسان به ورزشگاه‌ها در فضای کرونایی، درآمد اصحاب رسانه فعال در عرصه فوتبال بسیار کاهش یافته است؛ اما در همین فضا بعضاً تعداد خاصی از اصحاب رسانه در ورزشگاه‌ها حضور می‌یابند که ایجاد شائبه می‌کند.

باشگاه تراکتور ضمن اعلام حمایت از این قشر فرهیخته، زحمت‌کش و فعال جامعه، خواستار اجرای قانون به طور یکسان برای تمامی رسانه‌ها و پایان یافتن فرصت‌ویژه‌ی ایجاد شده برای عده‌ای خاص است. باشگاه تراکتور همچنین از کلیه باشگاه‌های لیگ برتری دعوت می‌کند تا نسبت به تغییر روند موجود و پاسخگو کردن سازمان لیگ نسبت به کلیه موارد مالی و قراردادها که مستقیماً به درآمد باشگاه‌ها مرتبط می‌شود، یک وحدت رویه اتخاذ کنند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟