پیشنهاد وزیر دفاع ترکیه درباره جنگ قره‌باغ

«ما نمی‌توانیم سی سال دیگر صبر کنیم [تا بحران حل شود]، زیرا اکنون فرصت خوبی برای سازوکارهای حل این مناقشه و کسب حمایت بین‌المللی وجود دارد
کد خبر: ۱۰۰۷۷۸۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 08 October 2020
|
18391 بازدید
|
۸

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه نمی‌توان سی سال دیگر برای حل مناقشه قره‌باغ صبر کرد، گفت سکوت‌کنندگان درباره اشغال خاک جمهوری آذربایجان باید به جای‌ آتش‌بس، خواستار عقب‌نشینی ارمنستان از این مناطق شوند.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (پنجشنبه) بار دیگر موضع آنکارا مبنی بر لزوم عقب‌نشینی نیروهای ارمنستان از منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» را تکرار کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، آکار طی اظهاراتی گفت: «موضع کسانی که درباره تهاجم ارمنستان به قره‌باغ و کشتار غیرنظامیان آن سکوت می‌کنند، نفاق و دورویی است».

وی همچنین افزود: «ما نمی‌توانیم سی سال دیگر صبر کنیم [تا بحران حل شود]، زیرا اکنون فرصت خوبی برای سازوکارهای حل این مناقشه و کسب حمایت بین‌المللی وجود دارد».

بر این اساس، وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد: «طرف‌هایی که درباره اشغال خاک آذربایجان سکوت کرده‌اند، باید به‌جای اینکه خواستار آتش‌بس شوند، مطمئن گردند که ارمنستان از منطقه قره‌باغ عقب‌نشینی می‌کند».

درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از ۱۰ روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده و از دو روز گذشته نیز حملات به داخل شهرها کشیده شده است.

پیش از این روسیه، فرانسه و دولت ارمنستان از اعزام تروریست‌های سوری به جمهوری آذربایجان بدست ترکیه خبر داده بودند که این خبرها البته با تکذیب شدید باکو مواجه شده است. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز مدعی است که تعدادی از ارمنی‌های سوریه و لبنان و دیگر مناطق جهان خود را برای جنگ به قره‌باغ رسانده‌اند.

روز گذشته، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت مسکو خواستار برقراری آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ در سریعترین زمان ممکن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۸
هومن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
کلا همه کاره آزرباییجان شده ترکیه آخه تو چیکاره ای لیبی و سوریه و عراق و قبرس و .. کم بود آتش اینجا رو هم روشن کردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
لعنت بر ترکیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
. اذربایجانیها زندگی و تفکرات نژده گاره گین (Nzhdeh Garegin) و مکتب سقاکرونیزم (tseghakronism) را مطالعه کنن تا بفهمن عفونت چرکین ارمنیان ریشه در چه تفکراتی داره و اذربایجانیها با چه قومی طرف هستند. تازه متوجه می شن که چرا ارمنیان به خاطر 60 هزار فاشیست ارمنی حاضرن 1.5 میلیون انسان را از خانه و کاشانه خود در قره باغ بیرون کنن و 30 هزار انسان بکشند. افراد فرهنگی خواهشا این مسایل را برای عموم باز کنند
تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
ادعای حضور نیروهای تکفیری در قره‌باغ توسط فرانسه و ارمنستان غاصب مطرح شده. رییس جمهور آذربایجان تا حالا چندین بار از مکرون مدارک حضور نیروهای تکفیری در قره‌باغ خواسته که مکرون هر دفعه لال شده.

ولی آذربایجان مدارک حضور نیروهای تروریستی پ‌ک‌ک، پژاک، ی‌پ‌گ ، ارمنی‌های لبنان، ارمنی‌های سوریه و ارمنی‌های یونان منتشر کرده.

ارتش آذربایجان اونقدر قدرتمند که نیازی به حضور ۳۰۰ تکفیری برای جنگ نداره. ولی ارتش ارمنستان اونقدر مستهلک و بدون سازمان هست که الان به هر چیزی چنگ می‌ندازه تا بتونه مناطق اشغال حفظ بکنه
سید رسول زنگانلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
خب راست گفته دیگه.آغا آن زمان که ارمنستان با کمک روسیه به مدت 2 سال آذربایجان رو می کوبید اونموقع چرا روسیه و آمریکا و فرانسه و سازمان ملل خودشان را به خواب خرگوشی زده بودند و هیچ وجدان آگاهی نمی گفت آتش بس ولی الان همه مهربان شدن و میگن آتش بس!!!!! حق با وزیر امور خارجه تورکیه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اذربایجان دو هفته است داره می گه هر گونه سندی در باره حضور تروریست ها دارید رو کنید همه شون خفه شدن چون می دونن دارن دروغ می گن این مهملات را اولین بار ماکرون مطرح کرد. این دوره فرانسویها به طور وسیع به دروغ پردازی در باره اذربایجان پرداختند و روسیه در مقابل سیاست بسیار متعادل و منطقی در پیش گرفت. هیچ عقل سلیمی باور نمی کنه یه دولت سکولار در یه کشور شیعه مذهب از داعشی و تکفیری استفاده کنه و این کار به طور قطع غیر ممکنه ولی غربیها دانش روانشناختی بهتری دارند و می دانن اکثرا ملت برای همچین اموری حاضر نیستن از قوه تعقل و ادراک کار بکشند و سیستم پروپاگاندا در واقع روی این اصل می چرخد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
یاشاسین آذربایجان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
خب صرف اداعا که البته از طرف دوستان ارمنستان گفته میشه که نیروهای خارجی حضور دارن که نمیشه اگه مدرک و سندی دارن ارائه کنند چنانچه آذربایجان فیلمها و حتی گفتگوی رادیویی عناصر تروریست پ ک ک را ارائه داده. به تازگی هم فیلیم منتشر شده در آن یک تروریست پ ک ک در حالیکه با مسلسل تیراندازی میکرد هدف تک تیراندازان ترک قرار گرفت و به هلاکت رسید. در ضمن آذربایجان با ارتش آکوزش دیده چند صد هزار نفری و نیروی ذخیره سه ملیون نفری و تجهیزات مدرن نیازی به حضور دویست سیصد نفر نیروی چریک و آموزش ندیده نداره. این ارمنستانه که به خاطر کمبود نیرو حتی به مردان پنجاه ساله تفنگ دستشون داده و زنانشون را هم جبهه میفرستن.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...