شاخهای از اقتصاد که رفتار بازار و مصرفکنندهها و شرکتهای را تحلیل مینماید تا فرآیند تصمیمگیریشان را شناسایی کند، اقتصاد خرد گفته میشود. این مفهوم با تعامل بین خریداران و فروشندگان شخصی و عواملی که بر انتخابهای آنها اثر دارند، سروکار دارد. به طور خاص، اقتصاد خرد بر الگوهای عرضه و تقاضا و تعیین قیمت و میزان کالاهای خروجی در بازارهای کوچک تمرکز دارد (مثل صنعت قهوه).
زمینه اقتصاد به دو حوزه متفاوت تقسیم شده است: اقتصاد خرد و اقتصاد کلان. اقتصاد خرد به تصویر کوچکتری نگاه میکند و بر نظریههای پایهایتری از عرضه و تقاضا و نحوه تصمیمگیری در میزان تولید و قیمت گذاری تمرکز دارد. افرادی که علاقهای به شروع کسبوکار خود دارند یا میخواهند منطق پشت قیمت گذاری محصولات و خدمات خاص را دریابند، به این رشته نیاز دارند.
اقتصاد کلان، از طرف دیگر، به تصویر بزرگ (به همین دلیل کلان) نگاه میکند و بر اقتصاد ملی بهعنوان یک کل تمرکز داشته و درک پایهای از اینکه در دنیای تجارت چگونه همه با هم کار میکنند ارائه مینماید. به طور مثال، افرادی که این شاخه از اقتصاد را مطالعه میکنند قادر خواهند بود تا اعداد و ارقام جدیدترین تولید ناخالص داخلی را تفسیر کرده یا توضیح دهند که چرا نرخ ۶ درصدی بیکاری ضرورتاً چیز بدی نیست. به همین خاطر، از یک منظر کلی از اینکه اقتصاد چگونه کار میکند، شما نیاز خواهید داشت تا درکی از اقتصاد در دو بخش خرد و کلان داشته باشید.
Microeconomics
تهیهشده در: مدیر مالی