بازدید 5761

عیادت مخبر از مصدومان مناطق زلزله زده فین در هرمزگان

معاون رئیس جمهوری که یکشنبه شب برای بازدید از مناطق زلزله زده وارد هرمزگان شده بود از مصدومان این حادثه عیادت کرد.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 15 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد مخبر در ادامه بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگان با حضور در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در سحرگاه دوشنبه از مصدومان زمین لرزه های ۶ و چهار دهم و ۶ و سه دهم ریشتری فین عیادت و با آنها به گفت و گو پرداخت.

وی همچنین از کمپ اضطراری مستقر در ورزشگاه خلیج فارس بازدید کرد.

بازدیدهای معاون اول رئیس جمهوری و مقام های عالی رتبه کشوری و استانی از مناطق زلزله زده تا صبح امروز ادامه داشت.

وزرای بهداشت و نیرو و استاندار هرمزگان مخبر را در این بازدیدها همراهی کردند.

مخبر از آخرین وضعیت راه‌های شمال بندرعباس و مناطق زلزله زده فین به صورت میدانی بازدید کرد و از تلاش نیروهای امدادی و خدماتی برای خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد.

مردم این روستا، در حاشیه این بازدید از حضور میدانی استاندار هرمزگان از دقایق اولیه وقوع زلزله و پیگیری برای رفع نیازهای اولیه آن ها قدردانی کردند.

زلزله ای به بزرگی ۶.۴ در مقیاس امواج درونی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه یکشنبه ۲۳ آبان ماه، در عمق ۱۵ کیلومتری شهر فین در هرمزگان را لرزاند. زلزله بعدی با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۵ و ۲۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه فین هرمزگان را لرزاند.

براساس آمارهای اعلام شده ، تا به این لحظه ۲۲ پس لرزه پس از این دو زلزله بزرگ در مناطق مختلف هرمزگان ثبت شده و این زلزله در عربستان و امارات نیز احساس شده است.

در این زلزله ۸۳ نفر مصدوم شدند و یک جوان ۲۷ ساله نیز جان خود را از دست داد.

به دنبال زمین لرزه رییس جمهوری ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله شدید استان هرمزگان تاکید کرد که همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول در اسرع وقت به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بشتابند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در جلسه هیات دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استان های جنوبی کشور از تمام دستگاه‌های مسوول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسوول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.

رییس جمهوری همچنین از معاون اول خود خواست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از آن را بررسی کند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می‌شود.

بخشدار فین بندرعباس ساعتی قبل اعلام کرد: برخی منازل در این بخش بر اثر زمین لرزه عصر امروز بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند و خانواده های بسیاری از این آسیب ها متاثر شده اند.

غلامرضا رفیعی افزود: هنوز برای اعلام آماری منازل آسیب دیده زود است اما می توان گفت ۲ خانه در شهر فین به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز از روستای ذرتو گزارش می رسد که منازل این روستا آسیب بسیاری دیده اند و باید منتظر دریافت اطلاعات بیشتر از گروه های ارزیاب ماند.

رفیعی اضافه کرد: منازل در شهر فین با جمعیت سه هزار و ۴۰۰ نفر، روستای رضوان با پنج هزار و ۸۰۰ نفر، سرزه با ۸۰۰ نفر، مزرا با حدود ۶۰ نفر، گهره و چلو و دوین ۶۰۰ نفر بیشترین آسیب را در زمین لرزه دیده اند.

بخشدار فین اشاره کرد: این بخش با ۱۳۰ روستا دارای افزون بر ۱۸ هزار نفر جمعیت است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر