استقلال در بازی مقابل نساجی 50 درصد از تبلیغات محیطی را برای نخستین بار در یک بازی خانگی در اختیار داشت و حالا صادق درودگر مدعی شده این باشگاه 5 میلیارد تومان به باشگاهها و سازمان لیگ خسارت وارد کرده است.
به گزارش تابناک ورزشی، بر اساس این ادعا قیمت واقعی تبلیغات محیطی یک مسابقه طبیعتا 10 میلیارد تومان است، دقیقا مطابق ادعایی که پیش از این باشگاه استقلال مطرح کرده بود. استقلالی ها در ابتدای فصل اعلام کردند اگر امکان درآمدزایی از تبلیغات محیطی در بازی های خانگی این باشگاه فراهم شود، این بخش می تواند 150 میلیارد تومان به آورده های مالی باشگاه در طول هر فصل اضافه کند و البته برخی مخالفان این عدد را غیرواقعی توصیف کرده بودند.
حالا اظهارات صادق درودگر نشان می دهد ارزش واقعی تبلیغات محیطی یک بازی استقلال حداقل 10 میلیارد تومان است.
سوال بعدی این است زیان وارد شده به باشگاه استقلال در دو بازی خانگی ابتدایی این فصل چه میزان بوده در حالی که سازمان لیگ از ورود تابلوهای تبلیغاتی این باشگاه به استادیوم در دو بازی اول جلوگیری کرد.
از سویی ارزش واقعی تبلیغات محیطی در سالهای گذشته چه میزان بود آن هم در شرایطی که هیچ باشگاهی درآمدی بیش از 5 میلیارد تومان از مجموع تبلیغات محیطی یک فصل در طول سالیان گذشته نداشته است؟
حالا این سوال مطرح می شود که اگر ارزش واقعی تبلیغات محیطی هر مسابقه برای استقلال 10 میلیارد تومان است، در همین فصل جاری بیش از 25 میلیارد تومان به این باشگاه زیان وارد شده و اگر با احتساب نرخ تورم مبلغ واقعی تبلیغات محیطی در سالهای گذشته محاسبه شود، بدون شک قیمت تبلیغات یک فصل برای تیمی مثل استقلال و پرسپولیس یا سایر باشگاهها چندین برابر 4 یا 5 میلیارد تومانی بوده که در سال های گذشته در چند بخش به این باشگاهها پرداخت شده است.
ظاهرا ماجرای تقابل استقلال و سازمان لیگ ابعاد تازه ای از ماجرای تبلیغات محیطی را آشکار کرده که نشان می دهد باشگاهها در این سال ها چه منبع و درآمد قابل توجهی را از دست داده و از آن غافل بوده اند.
منبع:طرفداری