با نوزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روز رسانی

اوکراین: ایران مخالف جنگ است/ اصابت موشک اوکراینی به دونتسک با ۲۰ کشته و ۲۳ مجروح+ فیلم/ هشدار آمریکا به چین درباره روسیه/قدیروف به مشاور زلنسکی: بیام در خونه‌تون؟!

نوزده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۵۷
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵ 14 March 2022
|
194053 بازدید
|

هشدار آمریکا به چین درباره روسیه/زلنسکی: منتظر فرود موشک‌های روسیه در قلمروی ناتو باشید

بین الملل تابناک: نوزده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اوکراین: ایران مخالف جنگ است
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۲۲:۵۸

«دیمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین بعد از گفت‌وگوی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتر نوشت تهران از جنگ حمایت نمی‌کند.

او در پیامی کوتاه با اشاره به سفر «حسین امیرعبداللهیان» در روز سه‌شنبه به مسکو نوشت: «ایران مخالف جنگ در اوکراین است و از راه حل مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند. من خواستم پیام من در مسکو منتقل شود: روسیه باید بمباران غیرنظامیان را متوقف کند به آتش‌بس متعهد شود و از اوکراین خارج شود.»

سازمان ملل: دستکم ۶۳۶ غیرنظامی در اوکراین کشته شده اند
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۲۲:۵۲

سازمان ملل اعلام کرد که دستکم ۶۳۶ غیرنظامی از زمان آغاز تهاجم روسیه در اوکراین کشته شده اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی افزود این آمار ۴۰ مورد مرگ بیشتر در مقایسه با آمار روز گذشته است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل می گوید در میان کشته شدگان شش دختر، ۱۰ پسر و ۳۰ کودک دیگر وجود دارند که جنسیت آنها مشخص نشده است.

به گفته دفتر حقوق بشر سازمان ملل، در جنگ اوکراین، تاکنون حداقل یک هزار و ۱۲۵ غیرنظامی مجروح شده اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل می گوید اکثر تلفات غیرنظامیان ثبت شده ناشی از سلاح های انفجاری با حوزه تاثیر گسترده، از جمله گلوله باران توپخانه سنگین و سامانه های موشکی چند منظوره و حملات موشکی و هوایی بوده است.

سازمان ملل متحد معتقد است که ارقام واقعی تلفات غیر نظامیان در اوکراین به‌ویژه در مناطق تحت کنترل دولت این کشور به‌طور قابل‌توجهی بالاتر است، زیرا دریافت اطلاعات از مناطقی که درگیری ها در آنها جریان دارد، با تاخیر مواجه شده است.

دبیر کل سازمان ملل: زمان توقف جنگ در اوکراین فرا رسیده است
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۲۲:۴۶

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه اوکراین در آتش می سوزد، اظهار داشت: زمان آن رسیده است که جنگ علیه اوکراین متوقف شود و به مسیر دیپلماسی و صلح بازگردیم.

دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: اوکراین در مقابل چشمان جهانی درحال نابودی است. تاثیر این جنگ بر غیرنظامیان درحال افزایش است. تعداد زیادی از زنان و کودکان کشته شده اند.

گوترش اضافه کرد: با توجه به گزارش سازمان جهانی بهداشت، حداقل ۲۴ مرکز درمانی و بهداشتی مورد حمله واقع شده اند. صدها هزار نفر بدون آب و برق هستند.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: با گذشت هر ساعت دو امر مشخص تر می شوند. اول اینکه اوضاع درحال بدتر شدن است. دوم اینکه، صرفنظر از نتیجه، این جنگ هیچ برنده ای نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: سازمان ملل امروز ۴۰ میلیون دلار دیگر از صندوق اضطراری برای گسترش کمک ها به مردم آسیب پذیر اوکراین اختصاص می دهد.

گوترش اضافه کرد: من بر اهمیت حیاتی احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه تاکید می کنم. حداقل یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در داخل اوکراین آواره شده اند، و تعداد روز افزونی درحال خروج از مرزهای این کشور هستند. من از کشورهای همسایه اوکراین و سایر ملت ها که به بیش از ۲.۸ میلیون اوکراینی پناه داده اند، تشکر می کنم.

دبیر کل سازمان ملل در عین حال هشدار داد برای قاچاقچیان انسان، جنگ یک واقعه ناراحت کننده و تراژدی نیست بلکه یک فرصت است. زنان و دختران اهداف آنها هستند.

وی ادامه داد این جنگ فراتر از اوکراین است. این یک حمله به کشورها و مردم بسیار آسیب پذیر است. جنگ در اوکراین زنجیره تامین غذا را تهدید می کند. قیمت غذا و سوخت به شدت درحال افزایش است.

گوترش تاکید کرد ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع طوفان گرسنگی و ذوب سیستم تامین غذا در جهان انجام دهیم.

دبیر کل سازمان ملل گفت: از رهبران جهان می خواهم به قیمت کمک توسعه ای و اقدام اقلیمی، به توسعه نظامی خود نپردازند.

وی با بیان اینکه تشدید جنگ، تمام بشریت را تهدید می کند، تصریح کرد آماده باش نیروهای اتمی روسیه، یک تحول بسیار نگران کننده است. وقوع یک جنگ هسته ای اکنون به یک احتمال تبدیل شده است. ایمنی و امنیت تاسیسات هسته ای باید حفظ شود. زمان آن رسیده است که جنگ علیه مردم اوکراین متوقف کرده و به مسیر دیپلماسی و صلح بازگردیم.

گوترش تاکید کرد درخواست ها برای صلح باید شنیده شوند. این واقعه ناراحت کننده باید متوقف شود. برای دیپلماسی و گفتگو هیچگاه دیر نیست.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: ما به توقف فوری خصومت ها و گفتگوی جدی بر اساس منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی نیاز داریم. ما به صلح برای مردم اوکراین و جهان نیاز داریم.

اصابت موشک اوکراینی به دونتسک با ۲۰ کشته و ۲۳ مجروح
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۱۶:۱۰

در پی تداوم درگیری‌ها در اوکراین، امروز دوشنبه اصابت یک موشک «توشکا-یو» اوکراینی به جمهوری خودخوانده «دونتسک» ۲۰ کشته و ۲۳ زخمی برجای گذاشت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مقامات دفاعی جمهوری خودخوانده خلق دونتسک واقع در منطقه دونباش در شرق اوکراین اعلام کرد این موشک توشکای متعلق به نظامیان دولتی اوکراین جان ۲۰ نفر را گرفته است.

«دنیس پوشیلین» رئیس منطقه خودمختار دونتسک با حضور در محل اصابت موشک اعلام کرد یک کودک در میان قربانیان این حادثه دیده می‌شود و آن را «اقدام تروریستی» توصیف کرد.

تعداد بازدید : 15694

این مقام ارشد نواحی خودمختار شرق اوکراین گفت، موشک توشکای شلیک شده حاوی مهمات جنگی خوشه‌ای بوده و موج انفجار آن تا پانصد متری ساختمان محل استقرار دولت رسید.

از سوی دیگر وزارت بهداشت این جمهوری خودمختار در بیانیه‌ای اعلام کرد شمار مجروحین این حادثه به ۲۳ نفر افزایش یافته است.

اصابت این موشک به نواحی شهری دونتسک در حالی صورت گرفته است که دور چهارم مذاکرات روسیه و اوکراین بر سر درگیری‌های جاری قرار است برگزار شود.

پیش‌تر نیز جدایی‌طلبان دونتسک اعلام کرده‌اند در پی حملات خمپاره‌ای روز گذشته اوکراین به مناطق این جمهوری، ۴ نفر زخمی شدند و ۲۲ خانه تخریب شد.

صبح امروز واحد خدمات اضطراری اوکراین نیز اعلام دست‌کم دو نفر در بمباران ساختمان آپارتمانی در «کی‌یف» پایتخت اوکراین از سوی روسیه کشته شدند و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین امروز خطاب به غربی‌ها گفت: «خواهان آن هستیم با تمام سلاح‌های ضروری از ما حمایت کنیم و تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع کنید».

تل‌آویو از تبعیت خود از تحریم‌های ضد روسیه خبر داد
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۱۶:۰۸

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در جریان سفر به اسلواکی در اظهاراتی که به گزارش خبرنگاران صهیونیست اولین اعلام عمومی تبعیت از تحریم‌های بین‌المللی علیه مسکو از سوی این رژیم است، گفت که تل‌آویو راهی برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده و سایر کشورهای غربی علیه روسیه نخواهد بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی پس از دیدار با «ایوان کورکوک» وزیر امور خارجه اسلواکی گفت: وزارت امور خارجه (رژیم صهیونیستی) با شرکای خود از جمله بانک اسرائیل، وزارت دارایی، وزارت اقتصاد، سازمان فرودگاه‌ها، وزارت انرژی و دیگران در حال هماهنگی این موضوع است.

لاپید که علاوه بر وزیر خارجه، نخست‌وزیر گردشی کابینه رژیم صهیونیستی نیز هست، بعد از دیدار با وزیر خارجه رومانی در بخارست هم به موضع‌گیری علیه روسیه پرداخته بود.

او دیروز یکشنبه بعد از دیدار با «بوگدان اورسکو» وزیر خارجه رومانی در بخارست، در توییتی نوشت: من امروز با بوگدان اورسکو وزیر خارجه رومانی در بخارست دیدار کردم. اسرائیل نیز همانند رومانی، تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند. این (حمله) هیچ توجیهی ندارد و ما از روسیه می‌خواهیم که شلیک و حملات را متوقف کند و مسائل را روی میز مذاکره حل کند.

لاپید ادامه داد: اسرائیل تا آنجایی که بتواند به یک راه حل مسالمت‌آمیز کمک خواهد کرد. ما در هماهنگی کامل با متحد خود ایالات متحده و شرکای اروپایی تلاش می‌کنیم تا هر چه سریعتر به این تراژدی خشونت‌آمیز پایان دهیم.

قدیروف به مشاور زلنسکی: بیام در خونه‌تون؟!
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۰۹:۳۱

رئیس جمهوری چچن به اظهارات تهدیدآمیز مشاور رئیس جمهوری اوکراین درباره هرگونه نزدیک شدن به کی‌یف، پایتخت اوکراین پاسخ داد.

به گزارش روسیا الیوم، قدیروف، رهبر منطقه چچن روسیه و متحد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفته است که برای دیدار با نیروهای چچنی به اوکراین سفر کرده است.

شبکه تلویزیونی چچن گروزنی اوایل روز یکشنبه ویدئویی را در کانال رسانه اجتماعی تلگرام خود منتشر کرد که نشان می داد قدیروف در اتاقی تاریک در حال گفتگو با نیروهای چچنی در مورد عملیات نظامی است که به گفته آنها در ۷ کیلومتری پایتخت اوکراین انجام شده است. در این پست مشخص نشده است که این دیدار کجا و چه زمانی برگزار شده است.

بعداً قدیروف پست دیگری مشاور زلنسکی را که نسبتب ه سفرش به کی‌یف ابراز تردید کرده بوده بود مورد تمسخر قرار داد و در حساب رسمی خود در تلگرام نوشت: "چرا "اگر"؟ آیا ویدیو را ندیدید."

قدیروف که اغلب خود را «سرباز پوتین» توصیف می‌کند، ویدیوهایی از نیروهای چچنی به‌شدت مسلح در منطقه کی‌یف منتشر کرد.

رمضان قدیروف، در پاسخ به اظهارات مشاور رئیس جمهور اوکراین که در آن گفته بود اگر قدیروف به کی‌یف نزدیک شود، ارتش او را در هم خواهد شکست، در "تلگرام" نوشت: "چرا اگر؟ آیا تصاویر و فیلم‌های منتشر شده را ندیده‌ای؟ یا باید در خانه شما را بزنم تا باور کنید من اینجا هستم؟"

رئیس جمهوری چچن در ادامه نوشت: غیرنظامیان عزیز اوکراین، به هشدار من توجه کنید. به فراخوان های ملی گرایان برای پیوستن به صفوف داوطلبان پاسخ ندهید."

وی افزود: از شما می‌خواهم که مراقب بستگان و خانواده‌های خود باشید، زیرا به زودی زندگی آرامی فرا خواهد رسید و برای ساختن آن بدون ملی گرایان به ما نیاز خواهید داشت.

او افزود: سرویس امنیتی اوکراین فهرست داوطلبان را به قیمت یک پنی به فروش می‌رساند.

او تاکید کرد که "اداره سرویس امنیت دولتی اوکراین نگران امنیت داوطلبان نیست، لذا اطلاعات آنها را می فروشد. من لیستی از داوطلبان در منطقه ژیتومیر دارم که توسط یکی از ادارات محلی نوشته شده و حاوی گذرنامه است. اطلاعات و آدرس‌ها."

و در پایان گفت: "این لیست برای حسین مجیدوف، فرمانده گردان جنوب نیروهای چچنی ارسال شده است... مواظب خود باشید و فریب نخورید."

گفت‌وگوی وزرای امور خارجه آمریکا و اوکراین برای پایان جنگ
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۰۹:۲۷

وزرای امور خارجه آمریکا و اوکراین به بررسی تلاش‌های دیپلماتیک جاری برای پایان جنگ پرداختند.

به گزارش شبکه خبری اسکای، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن و دمیترو کولبا، وزرای خارجه آمریکا و اوکراین درباره "تلاش برای پایان بخشیدن به جنگ انتخابی ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) پرداختند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بلینکن در این گفت‌وگو بر همبستگی استوار آمریکا با اوکراین در دفاع در برابر حمله روسیه تاکید کرد.

این گفت‌وگو در میان گزارش‌هایی مبنی‌بر "پیشرفت قابل‌توجه" مذاکرات و نزدیک بودن دستیابی به یک "موقعیت مشترک" صورت گرفت.

چین گزارش‌ها درباره درخواست کمک نظامی مسکو از پکن را رد کرد
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۰۹:۲۶

سفارت چین در آمریکا در واکنش به گزارش رسانه های غربی درباره درخواست سلاح مسکو از پکن تاکید کرد که در حال حاضر مهمترین مساله این است که از خارج شدن اوضاع از کنترل جلوگیری کنیم.

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با بیان اینکه اوضاع در اوکراین بسیار نگران کننده است اضافه کرد، هرگز نشنیده ام که روسیه از چین درخواست کمک نظامی کرده باشد.

وزنامه آمریکایی فایننشال تایمز روز یک شنبه در گزارش ادعا کرد که یک مقام آمریکایی گفته روسیه از زمان آغاز حمله به اوکراین، از چین درخواست تجهیزات نظامی و دیگر کمک‌ها کرده است.

مقام‌های آمریکایی عصر یکشنبه به وقت تهران اظهار داشتند که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز دوشنبه برای گفت‌وگوهای سطح بالا با «یانگ جیچی» مقام ارشد سیاست خارجی دولت چین به شهر «رم» سفر خواهد کرد و در زمینه بحران اوکراین با این مقام ارشد پکن گفت‌وگو می‌کند.

زلنسکی: منتظر فرود موشک‌های روسیه در قلمروی ناتو باشید

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در یک پیام ویدئویی با اشاره به حمله موشکی روسیه به یک پایگاه نظامی این کشور در مرز لهستان به ناتو هشدار داد که قلمروی اعضای این سازمان ممکن است به زودی از طرف ارتش روسیه مورد حمله قرار بگیرد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی مناطق غربی اوکراین تا کنون از حملات روسیه در امان بود، حمله هوایی شنبه شب و روز یک شنبه به یک پایگاه نظامی این کشور در مرز لهستان نشان داد که روسیه جنگ را به عمق مناطق غربی نیز کشانده است.

هشدار آمریکا به چین درباره روسیه/زلنسکی: منتظر فرود موشک‌های روسیه در قلمروی ناتو باشید

اوکراین اعلام کرد که در نتیجه حمله به این پایگاه در شهر لویو 35 نفرکشته و 134 نفر مجروح شده‌اند.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به مقامات ناتو گفت: اگر آسمان اوکراین را نبندید حمله به قلمروی شما، به قلمروی ناتو و خانه‌های شهروندان ناتو فقط به مساله زمان وابسته است.

وی با این مقدمه بار دیگر خواستار برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین شد.

آمریکا و کشورهای اروپایی درخواست کی‌یف برای اعمال منطقه پرواز ممنوع را رد کرده و آن را عامل تشدید تنشها و احتمال وقوع جنگ همه جانبه میان ناتو و روسیه خوانده‌اند.

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به تحریمهای غرب علیه مسکو خواستار اقدامات بیشتر علیه روسیه شد.

زلنسکی پیش از این درباره کمکهای آمریکا به اوکراین و توانایی واشنگتن برای کمک به کی‌یف گفته بود، مطمئنم جوبایدن رئیس جمهور آمریکا کار بیشتری می‌تواند انجام دهد. مطمئنم می‌تواند و دوست دارم باور کنم که او قادر به انجام این است.

وی افزود: سال گذشته من هشدار دادم که اگرتحریمهای پیشگیرانه علیه روسیه وضع نکنید ممکن است به سمت جنگ برویم. و ما درست پیش بینی کردیم.

مکرون و بایدن بر تقویت تحریم‌های روسیه توافق کردند

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه عصر یکشنبه (به وقت محلی) در تماس تلفنی با جو بایدن همتای آمریکایی‌اش درباره حمله روسیه به اوکراین گفت وگو کرد و طرفین در این رایزنی بر تقویت تحریم‌های مسکو توافق کردند.

به گزارش"سی ان ان"، بر اساس بیانیه کاخ سفید، روسای جمهور دو کشور در این گفت وگوی تلفنی تعاملات دیپلماتیک اخیر را بررسی کرده و بر تعهد خود برای پاسخگو ساختن روسیه به خاطر اقدامات آن و حمایت از دولت و مردم اوکراین تاکید کردند.

در همین حال یک مقام آگاه فرانسوی گفت: بایدن و مکرون توافق کردند که تحریم‌های روسیه را تقویت کنند و با حمایت از اوکراین، تمام اقدامات برای توقف درگیری‌ها را انجام دهند.

مکرون همچنین عصر یکشنبه (به وقت محلی) با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت وگو کرد.

یک مقام آگاه فرانسوی در این باره گفت: مکرون در این تماس تلفنی با زلنسکی، وضعیت اوکراین را بررسی کرد. او همچنین حمایت کامل خود را از کی‌یف اعلام کرد و در خصوص کمک‌های اضافی اتحادیه اروپا به اوکراین توضیح داد. آن‌ها در مورد ادامه مذاکرات بین روسیه و اوکراین نیز تبادل نظر کردند.

هشدار آمریکا به چین درباره روسیه

دولت آمریکا به چین درباره عواقب هرگونه تلاش برای حمایت از اقتصاد روسیه هشدار داد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری ایالات متحده، به چین درباره «هرگونه تلاش برای حمایت از اقتصاد روسیه و تقلیل عواقب تحریم‌های غرب علیه روسیه» هشدار داد.

سالیوان روز یکشنبه(۲۲ اسفند) به سی‌ان‌ان گفت: «ما از نزدیک میزان واقعی حمایت مالی و اقتصادی چین از روسیه را دنبال می‌کنیم. ما به پکن اطلاع داده‌ایم که به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد تا برای جبران خسارات اقتصادی روسیه تلاش کند».

وی بدون این‌که مشخص کند که آیا ایالات متحده آماده اعمال تحریم‌ها علیه پکن است یا خیر، اظهار داشت که «چنین تلاش‌هایی برای کشور چین عواقب خواهد داشت».

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۶۸
ناشناس
|
New Zealand
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
امیدوارم فهمیده باشید، کدخدا یعنی چه؟
البته روس‌ها ۶ ماه دیگه می فهمند
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. اینو آویزه گوشت کن.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
امریکا از هر اختلافی استفاده می کند برای تنش و باج گیری. بهترین و کمنرین هزینه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
تا زمانی که پای سلاح های هسته ای وسط نباشد امریکا کدخدای بلا منازع جهان است ولی با ورود سلاح های هسته ای به جنگ دیگه کدخدایی وجود نخواهد داشت
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
شما يادتون مياد زمان جنگ ايران و عراق كيا به عراق مهمات ميدادند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
بایدن بی‌عرضه خودش را با یکسری تحریم‌های بی‌اثر و تبلیغاتی سرگرم کرده. پوتین دیکتاتوره و جز زبان زور چیزی نمی‌فهمه. اوکراینی‌ها به وضوح نشان داده‌اند اهل جنگیدن و مقاومت کردن هستند. تحریم هم خوبه ولی نیاز اصلی اوکراینی‌ها تجهیزات سنگین و مؤثر نظامی است. اوکراینی‌ها را به موشک‌های ضد تانک و ضد هوایی مجهز کنید. کمک اطلاعاتی و آموزش نظامی به اونها بدهید. چه اشکالی داره اوکراینی‌ها به جنگنده و موشک بالستیک مجهز بشوند. بگذارید اوکراینی‌ها خودشون بجنگند و ماشین جنگی پوتین را از کار بیندازند. پوتین دیکتاتوره و نباید باهاش مماشات کرد.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
کدخدا چندماه دیگه تبدیل به چوپان خواهد شد
007
| United States of America |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
سلطان پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
دنیا نباید کدخدا داشته باشه چون اونا از نسل ما نیستن مارو آدم حساب نمیکنن
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
باید ایران هم برای حمایت از روسیه وارد جنگ بشه تا به امریکا بفهمونیم دیگه کدخدا نیست ،خاورمیانه جای امریکا نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
کدخدایی که با همه یال و کوپالش و همه قدرت و توانایی اش خواست اراده یک ملت را با تحریم ظالمانه بشکنه، اما سه سال بعد اومد گفت اون رییس جمهور قبلی غلط کرده ، شما ای ملت بزرگ ایران ببخشیدش
reza
| United States of America |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
تو هم 6 ماه دیگه میفهمی
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
چطور امریکا و غرب 29 کشور به اوکراین سلاح میدهند و اشکارا اعلام میکنند ولی چین را به تحویل سلاح به روسیه بر نمی تابند اگر همین چین می خواست به اکراین خبیث سلاح بدهد تشویق هم میشد این است دمکراسی غربی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
به خاطر اینکه روسیه متجاوزه و اوکراین داره دفاع می کنه. درکش اینقدر براتون سخته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
اوکراین از خود دفاع میکند کمک کردن به مدافعان اخلاقی است. همچنان که در جنگ تحمیلی برخی کشورها به ایران کمک میکردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
یکی بیاد خونت دزدی اونکه به تو کمک کنه با اونی که به دزد کمک کنه مثل همند؟
ناشناس
| Cyprus |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
شما ظاهرا فرق بین کسی که حمله می کنه و کسی که داره دفاع می کنه رو نمی تونید متوجه بشید شرق گرای محترم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
توده ای ارتش پوشالی روسیه که مدعی قدرت داره بود حالا به التماس برای دریافت اسلحه از چین افتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
پس چرا ما به یمن سلاح میدادیم دنیا داشت اینجوری میکرد؟
آبتین کلانتری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
شما که درکتان بالاست،می شه بفرمائید چرا اربابنتان اجازه نمی دهند که هیچ کشوری به مردم یمن که از خودشان دفاع .می کنند.اسلحه وتجهیزات بدهند
لقمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
این سیاست کثیفی است از خود ملت های منطقه علیه خودشان استفاده می شود، قاره امریکا تا خاورمیانه چند هزار کیلومتر است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
وقتی عرب ها بلد نیستند از سرمایه نفت استفاده کنند چرا باید هرز برود.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
دقیقا به اندازه فاصله روسیه تا کوبا وونزویلا ونیکاراگویه. .
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
دیگه همینه گردن کلفتی روسيه از نظر تکنولوژی خيلي عقب‌
حمار ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
درود بر مزدوران و آدم کشان چچنی اجرکم عندالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
ناتو ومسکو از ترس سلاحههای هسته ای یکدیگر با هم در گیری مستقیم نخواهند داشت .این زلنسکی همینقدر نفهمه یا ادا درمیاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
جنگ کثیف آمریکا و روسیه که مردم بدبخت اوکراین را گوشت دم توپ کرده اند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
کلی بازیگر و سلبریتی با مردم اوکراین اعلام همبستگی کردن.
ناشناس
| Switzerland |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
خیر جنگ کثیف روسیه کجنایت کار ه مردم بدبخت اوکراین را گوشت دم توپ کرده
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
کلا توده ای ها مقصر هر چیزی را آمریکا می دانند پوتین به اوکراین تجاوز کرده امریکا مقصره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
این چه جور رمضانیه که سرباز پوتین لامذهبه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
رجزخوانی اوباشی همچون قدیروف نباید باعث تردید و تزلزل اوکراینی ها شود. هر ملتی که نام و نشانی از آن در تاریخ مانده، برای وطنش و سرزمینش جانفشانی کرده. حتی بعد از تسخیر احتمالی روسیه هم تا زمان خروج اشغالگران باید مبارزه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
تو هم خیلی اشتیاق داری
بفرما اکراین
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
چچنی های داعشی همونایی که راحت سر میبرن
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
دانشمند،عجب تحلیل بدون فکری انجام دادی!!!!چطور از کمکهای آمریکای جنایتکاروناتو که این جنگ را به مردم اوکراین تحمیل کردند،حرفی نمیزنی،اما سراغ قدیروف میروی.اول نیروهای اوکراین را باتصمیمات جنایتکارانه غرب آشنا کن بعدترغیب به شجاعت در مقابل هر متعرض کن.
فراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
ان شا الله بزودی بعد از فتح اوکراین سراغ کاخ سفید هم خواهیم رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
اتفاقا تو از همان کسانی هستی که در اوج جنگ هر روز مردم را به رفتن جبهه تشویق می کردندولی خودشون از تهران تکون نخورند
ربنا
| Brazil |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
یک بزرگواری که استاد تاریخ بود می‌گفت دقیقا همین به قول شما مانور نظامی روسیه در اوکراین در حدود هفتاد هشتاد سال پیش برای ایران اتفاق افتاد و روسیه از شمال. ایران وارد شد . مطمنا تو مسیر گل و شیرینی پخش. نمی‌کرد . خیلی مرد و زنهای مسلمان وطن دوست و غیر مسلمان وطن دوست از این خانه مردانه دفاع کردند و شهید شدند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
شما که قرار بود بری روسیه در رکاب پوتین بجنگی ! هنوز موندی اینجا داری کامنت مینویسی ؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
مگه توروسی هستی
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
نهار ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
اینقدر برای پوتین ذوق می کنی برو در رکابش بجنگ نیرو لازم داره.....
ص
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
پرچم برزیل اتفاقا ۷۰،۸۰سال پیش هم سردمداران ایران اززلنسکی خیلی احمق تروکورن تربودن عهدنامه وقراردا روکه
شاهان بی کفایت وهوسباز ایران امضاکردن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
داد چرا بخاطره اینکه بخندی ملت و حرص میدی نمیگی یه موقع خدای نکرده شیرشون خشک میشه،مگه ما سیاستمون نه شرقی نه غربی نیستش پس چرا یا شرقی هستیم یا غربی
ناشناس
|
Poland
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
ترکیب قدیراف وپوتین چه میشود...خخخخ.هرچه باشد تیغ به دست زنگی مست افتاده...
عدالت طلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
خوشحالم که می بینم آمریکا و غرب و آفتابه پرکن های غرب همه به دست و پا افتاده اند، نه برای این که از خیانت های روسیه به ایران دل خوشی دارم بلکه برای این که دنیا به سمت توازن قوا پیش برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
با کامنت 7 هزار تومنی صاحب خونه نمیشی
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟