بازدید 182114

المالکی: ایران به ما مدرک داد

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق گفت که ایرانی‌ها شواهد و مدارکی در اختیار ما قرار داده‌اند که نشان می‌دهد برخی کشورهای خارجی در ائتلاف سه‌گانه دخالت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۱۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ 06 April 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در یک گفت‌ وگوی تلویزیونی اعلام کرد که اختلافات میان چارچوب هماهنگی شیعی و ائتلاف سه‌گانه (متشکل از مسعود بارزانی، مقتدا صدر و محمد الحلبوسی)، دو جنبه داخلی و خارجی دارد.

رئیس ائتلاف دولت قانون از ائتلاف سه گانه خواست که بر سر یک میز بنشینند و بدون دخالت خارجی، دولت تشکیل دهند.

ائتلاف سه جانبه از حزب دمکرات کردستان عراق (مسعود بارزانی)، جریان صدر (مقتدا صدر) و السیاده (الحلبوسی – خمیس الخنجر) شکل گرفته و درصدد انحصار تمامی پست‌های کلان این کشور از جمله ریاست جمهوری، نخست وزیری و تشکیل کابینه بود، هرچند پیش از این نیز به ریاست پارلمان دست یافت.

نوری المالکی ادامه داد: از ایران خواستیم که در این موضوع دخالت نکند و دخالت هم نکرد تا اینکه شواهد و عکس‌های دیدار محمد الحلبوسی و خمیس الخنجر با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را نشان دادند.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق افزود: اینکه تأکید ما بر تشکیل دولت برآمده از فراکسیون اکثریت است، برای این است که در تجربه دولت عادل عبدالمهدی، او برآمده از فراکسیون اکثریت نبود و با استعفای عبدالمهدی فراکسیون اکثریتی در کار نبود تا جانشین وی را معرفی کند و این باعث بلاتکلیفی شد.

وی گفت: بسیار امیدوار هستیم که با انعطاف بالای چارچوب هماهنگی کار به انتخابات مجدد و دولت فوق‌العاده یا انحلال پارلمان یا اقداماتی از این دست نکشد، چراکه در اینصورت مردم امیدی به فرآیند سیاسی کشور نخواهند داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری