به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین از سی ان ان، گروهی از کسب و کارهای کوچک میگویند جنگ به آنها هدفی جدید داده تا به طور متفاوت به جامعه و کشور خود خدمت کنند.
به عنوان مثال T.C Pizza تبدیل به مرکز تهیه غذای بسته بندی شده برای سربازان جنگ شده است.
این پیتزافروشی روز ۲۴ فوریه و زمان آغاز تهاجم روسیه بسته بود.
چهار روز بعد از تهاجم آنها تصمیم میگیرند تا وعدههای غذایی برای جنگ درست کنند و با تشدید درگیریها در شرق اوکراین، آنها روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ وعده غذایی ساخته و ارسال میکنند.
غذای تهیه شده ساده بوده و شامل سالاد، سیب زمینی و بعضی مواقع گوشت است و رانندگان داوطلب غذاها را به بیمارستانها، به ارتش برای سربازان و به سالمندان میرسانند.
آنتون فوسا، فیلمساز که صاحب پیتزافروشی است گاهی اوقات همراه با رانندگان برای توزیع غذا میرود.
تیمها باید به مینهای کاشته شده در خیابان دقت کنند تا جان خود را از دست ندهند.
اما حکایت بعدی کفاشی کاچوروفسکا است که از ۱۹۵۷ بدین سو کفش زنانه تولید و عرضه کرده است.
آلینا به عنوان نسل سوم مالک برند گفت کفش سفارشی برای همسر زلنسکی ساختهاند، اما حالا چکمه نظامی برای سربازان میدوزند.
آلینا کاچوروفسکا مانند سایر کسب و کارهای محلی نمیدانست حمله روسیه چه بر سر وی و ۱۱۷ نیرویش خواهد آورد.
وی تازه میخواست وارد بازارهای بینالمللی شود که روسیه حمله را آغاز کرد و حالا در حال تولید چکمه نظامی برای نبرد است.
وی و نیروهایش تاکنون ۱۳۹۳ چکمه تولید کرده و به صورت رایگان در اختیار ارتش قرار دادهاند.
اما ولادیسلاو مالاشنکو کسب و کار «نان خوب» را در سال ۲۰۱۷ در کی یف راه انداخت تا آموزشگاه خوبی برای نانوایان باشد.
آلیخونا مارتیننکو از مسوولین آن گفت بعد از شروع جنگ کسب و کارشان بسته شد، اما از ۱۰ مارس دوباره فعال شد و به داوطلبان پخت نان را آموزش داده و روزانه ۷۰۰ قرص نان با پول و آرد مردم درست کرده و به خانوادههای محتاج و سالمندان میدهند.
سایر کسب و کارها در اوکراین نیز خود را با شرایط جنگی وفق داده و تلاش میکنند ضمن کمک به مردم و ارتش، زنده بمانند.