شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، همه ساله شرکت های خودروساز را طبق استانداردها و معیارهای خاصی در حوزه خدمات فروش مورد ارزیابی قرار میدهد. مطابق این ارزیابی، در حوزه تجاری شرکت بهمن دیزل با یک پله صعود نسبت به سال گذشته مقام نخست، سیبا موتور مقام دوم و در حوزه سبک نیز شرکت بهمن موتور جایگاه دوم را کسب کردند.
این گزارش حاصل ارزیابی 17 شرکت خودروساز و 1750 نمایندگی مجاز عرضه کننده خودرو سواری و سنگین در سال 1400 و مصاحبه با 321هزار مشتری بوده است.
در شاخص نظام رويه های اجرایی تعريف شده در سيستم مديريتی شرکت ها و وضعيت نمايندگي های مجاز نیز بهمن دیزل مقام نخست را کسب کرد.
شاخص های اصلی این ارزیابی شامل نتایج عملکرد، کیفیت، سرعت و هزینه خدماتی مانند وضعيت نمايندگي ها، سيستم های ارتباطي و اطلاعاتي، رعایت ضوابط روش های متفاوت فروش، ضوابط حمل خودرو، رسیدگی به شکایت و... است که کلیه شرکت های عرضه کننده خودرو در 4 حوزه مذکور مورد سنجش قرار گرفتند.
گفتنی است شرکت های خودروساز گروه بهمن با ارائه خدمات متمایز فروش و هدف قراردادن افزایش رضایت مشتریان اقدامات قابل توجهی انجام داده است. بهرهمندی از فاکتورهایی همچون اطلاع رسانی دقیق طرح های فروش، ارتقای سیستم های ارائه خدمات، آموزش اثربخش پرسنل در سطح شبکه نمایندگان، توسعه و بهبود دسترسی مشتریان به نمایندگیهای مجاز، اجرای نظام نظرسنجی مشتریان، بازرسی خودرو قبل از تحویل به مشتری از علل مهم دستیابی به این جایگاه بوده است.