نیاز ۱.۵ میلیارد دلاری فاز سوم آزادراه تهران-شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: مطالعات فاز سوم آزادراه تهران-شمال انجام شده و برای ساخت آن به اعتباری حدود ۱.۵ میلیارد دلار نیاز داریم.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۱۱
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 25 May 2022
|
8526 بازدید
|
۶

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پروژه آزادراه تهران-شمال در سال ۱۳۷۳ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شد، تاکنون فاز اول و چهارم این محور آزادراهی ۳۲ کیلومتر و ۲۰ کیلومتر افتتاح شده و در حال بهره‌برداری است.

از فاز دوم این آزادراه نیز تاکنون تونل البرز به عنوان طولانی‌ترین تونل کشور به طول بیش از شش کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و به گفته مسئولان وزارت راه شهرسازی قرار است تا پایان امسال باند رفت آن ساخته و پس از آن باند برگشت این محور تکمیل شود. در این میان تنها فاز سوم آزادراه تهران-شمال باقی مانده که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران آغاز شده و به طول ۴۷ کیلومتر ادامه پیدا کرده و در سه راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می‌شود. اما در طول این ۲۶ سال هیچ گاه اتفاق و پیشرفت خاصی در این منطقه دیده نشده است.

خیراله خادمی –معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: برای ساخت آزادراه تهران –شمال اولویت بندی صورت گرفت. به گونه‌ای که در وهله نخست فاز چهارم آن ساخته شد و به بهره‌برداری رسید. سپس فاز نخست این آزادراه که مشکلات ترافیکی بسیاری برای مردم کرج به وجود آورده بود و می‌توانست مسیر تهران تا مازندران را تا بیش از ۶۰ کیلومتر کاهش دهد در اولویت بود و نهایتا منطقه دوم به خاطر عبور از قله البرز اولویت داشت.

وی افزود: منطقه سوم آزادراه تهران-شمال در اولویت پایانی قرار گرفته و در این منطقه آب و هوای متعادل‌تری وجود دارد و برف سنگینی در طول سال نمی‌بارد و جاده چالوس در آنجا زیباترین جاده کشور به شمار می‌رود. هم اکنون مطالعات فاز سوم آزادراه تهران-شمال انجام شده و آماده شروع عملیات اجرایی است تنها منتظریم که سرمایه گذار از منابع خارجی یا داخلی برای تامین منابع مالی پیش قدم شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: البته فراخوانی برای تامین سرمایه از کشورهای خارجی مانند چینی‌ها آماده کرده‌ایم و با توجه به اینکه ۱.۵ میلیارد دلار برای ساخت و تکمیل این فاز از آزادراه تهران-شمال نیاز داریم و این عدد قابل توجهی است، بنابراین تامین آن برای دولت بسیار سخت است اما به هر حال این پروژه باید به اتمام برسد و تکمیل شود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
لطفا یک بررسی کنید ببینید هزینه های اجرایی پروژه های عمرانی در ایران نسبت به سایر کشورها در چه وضعیتی قرار دارد.
asd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
آنقدر ریال بی اعتبار و بی ارزش و غیر قابل اعتماد است که حتی وزیر برای پروژه ای تماما داخلی که از مواد اولیه و مصالح و نیروی کار و مهندس ایرانی استفاده می کند ، مجبور است مبنای قیمت و هزینه ها را به دلار بسنجد. بهتر نیست واحد پول ایران دلار آمریکا شود ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
این پورژه چند ده ساله است و چطور زمینها را اول کار گرفتندولی اجرایش دها سال طول کشیده آنهم با بودجه های کلان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
یکی بره تحقیق کنه ببینه چجوری بیش از 80 سال پیش با امکانات اون زمان و 1 ریال مالیات قند و شکر راه اهن سراسری رو ساختند . جوری که تا الان هم داره خدمت رسانی میکنه . تفکر متروپل سازها هنوز فعال است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
کدام زمین را اول کار گرفته اند . حاشیه فاز چهار که یا املاک مردم است و یا کوههای با بفت سست خاک و سنگ که دائم ریز می کند. در فاز یک هم بیشتر ان تونل است و فقط چند تکه کوچک برای تاسیسات خدماتی و راهداری زمین وجود دارد و بقیه هم که کوه است. فاز دوم هم که تونل 6400 متری البرز است که از زیر کوه می گذرد. الکی جو سازی نکنید .
زینال بندری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
با احتساب دلار 30هزار تومنی میشه 45هزارملیارد تومن یعنی به ازای هر کیلومتر کمی بیش از 957 ملیارد. بعید میدونم این محاسبه درست باشه
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟