حل مشکلات خانوادگی بعد از مهاجرت

کد خبر: ۱۱۳۰۱۰۹
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲ 16 July 2022
|
9653 بازدید
|
۳

خانواده اولین و مهم‌ترین اجتماعی است که ما در آن قرار می‌گیریم و بسیاری از باورها، افکار و رفتار ما در همین محیط خانواده شکل می‌گیرد. رفته رفته با بالا رفتن سن و رسیدن به دوران جوانی به فکر داشتن خانواده‌ای برای خودمان می‌افتیم که می‌تواند از دو تا چند نفر جمعیت داشته باشد. پس از زمان تولد تا پایان زندگی، همواره با خانواده سر و کار داریم. گاهی در این محیط، روابط، احساسات، ساختار یا چیزهای دیگر دچار چالش‌هایی می‌شوند که گذر از آن سخت به نظر می‌رسد. 

حل مشکلات خانوادگی بعد از مهاجرت

مشکلات خانوادگی بعد از مهاجرت

مشکلات مهاجرت باعث می‌شود که اغلب خانواده‌ها در ماه‌ها و سال‌های اول مهاجرت، تمام تلاش خود را به مدیریت این مشکلات مانند یافتن محل زندگی، یافتن کار، سر و سامان دادن به امور مالی و تحصیلی، کنار آمدن با دوری از عزیزان و یافتن دوست اختصاص دهند. هر چند این تلاش‌ها برای ادامه زندگی در غربت ضروری است؛ اما اهمیت خود خانواده نیز باید در نظر گرفته شود. بعد از مهاجرت بسیاری از خانواده‌ها با مشکلات زیر رو به رو می‌شوند که می‌تواند شادابی محیط خانواده را تحت تأثیر قرار دهد:

تردید و عصبانیت نسبت به مهاجرت:

بسیاری از افراد برای پیشرفت‌های شغلی و تحصیلی مهاجرت می‌کنند و اعضای دیگر خانواده آن‌ها را در این مسیر همراهی می‌کنند؛ اما پس از فروکش کردن هیجان اولیه ناشی از مهاجرت، دچار احساسات متناقضی در این ارتباط می‌شوند و ممکن است نسبت به تصمیم خود دچار تردید یا حتی عصبانیت شوند.

استرس:

مهاجرت تجربه سخت و پر تنشی است. برخی از افراد به خوبی از پس این تنش‌ها بر می‌آیند. اگر مسأله مهاجرت برای یکی از افراد خانواده ساده و راحت باشد، شاید متوجه فشاری که والدین، همسر یا فرزندش تحمل می‌کنند، نشود. مهاجرت باعث می‌شود که افراد بیشتر از قبل به یکدیگر تکیه ‌کنند. اگر حمایت اعضای خانواده مخدوش شود، ممکن است استرس شدیدی به اعضای دیگر وارد شود. به همین دلیل درمان استرس یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانوادگی بعد از مهاجرت است.

تنهایی:

گاهی حفظ زندگی مشترک پس از مهاجرت به خاطر بی توجهی یکی از زوجین به احساس تنهایی دیگری دشوار می‌شود. ممکن است مهاجرت همه خانواده با هم صورت گیرد یا چند نفر از اعضای خانواده به صورت مداوم یا مدتی از هم دور باشند. این موضوع باعث ایجاد ناراحتی و دلتنگی‌هایی می‌شود که روند مهاجرت را سخت‌تر می‌کند.

عدم حل مشکلات پیشین پس از مهاجرت:

برخی از زوجین برای یک شروع جدید و به امید ایجاد نشاط در رابطه خود و حل مشکلات پیشین مهاجرت می‌کنند. هر چند این راه حل برای برخی از افراد جواب می‌دهد؛ اما هرگز نباید تصور کنید که با زندگی در یک مکان جدید مشکلات پیشین شما به طور ناگهانی ناپدید می‌شوند. موضوعاتی مانند طلاق، خیانت، سردی رابطه، مشکلات جنسی یا اعتیاد یکی از زوجین نیاز به رسیدگی جدی و حل دارند.

برای رزرو وقت مشاوره آنلاین زوج درمانی کلیک کنید

همچنین مشکلات فردی هر یک از افراد خانواده مانند بیماری‌های جسمی، پرخاشگری، افسردگی، اضطراب، وسواس و افکار خودکشی که روی بقیه افراد تأثیر دارند، با نقل مکان کردن به خودی خود رفع نمی‌شوند و نیاز به کمک حرفه‌ای دارند.

نگرانی‌های مالی:

بسیاری از خانواده‌ها پس از مهاجرت متوجه می‌شوند که زندگی در یک کشور جدید بار مالی بیشتری نسبت به انتظارات آن‌ها دارد. ممکن است تأمین مالی خانواده بر عهده یک یا دو نفر باشد و این موضوع فشارهای روانی بیشتری بر آن‌ها وارد کند.

اختلافات فرهنگی

این خیلی مهم است که خانواده از اعضایی تشکیل شده باشد که از فرهنگ‌های مشابه هستند یا خیر. ممکن است تفاوت فرهنگ در والدین باعث ایجاد اختلافاتی در رفت و آمدها، تقسیم وظایف یا حتی فرزندپروری شود.

فرزند پروری بعد از مهاجرت

این که فرزند شما در کشور مقصد به دنیا آمده باشد یا در ایران، واکنش‌ها و سبک‌های فرزندپروری متفاوتی را می‌طلبد که شاید یک مشاور کودک و نوجوان آشنا با مهاجرت که خود تجربه زندگی در کشورهای دیگر را داشته باشد، بتواند در این موضوع شما را راهنمایی کند.

بعد از مهاجرت چطور مشکلات خانوادگی را برطرف کنیم؟

در صورتی که مشکلات بین شما جدی شده، حفظ زندگی مشترک پس از مهاجرت دشوار شده یا مشکلات خانواده تحت تأثیر مهاجرت شدت پیدا کرده است، مشاوره خانواده آنلاین یا حضوری می‌تواند بسیار موثر باشد. از آن جایی که مشاورانی که درک مشترکی از فرهنگ شما دارند، بهتر می‌توانند به حل مسائل شما کمک کنند، بهتر است با یک مشاور ایرانی صحبت کنید.

مشاوره خانواده چیست؟

مشاوره خانواده یکی از رشته های علوم روانشناسی است که به بررسی چالش‌ها، سبک زندگی و مشکلات خانواده پرداخته و برای بهبود این روابط بهترین راهکارها را ارائه می‌دهد. مشاور طی جلسات روان درمانی که با هر یک از اعضای خانواده دارد و با مطالعه روی رفتارها و اعمال افراد خانواده و نقش هر یک از اعضای خانواده، می‌کوشد تا مشکلات را بررسی کرده و راه حلی ارائه دهد.

مشاوره خانواده چه تأثیری در حل مشکلات خانوادگی دارد؟

مشاوره خانواده باعث می‌شود که سبک زندگی خانواده اصلاح شود، مشکلات و بحران‌ها را پشت سر بگذارند، ارتباط بهتری با هم داشته باشند، سلامت روان تک تک اعضا مورد توجه قرار داده شود، پراشگری و دعوا در خانواده به حداقل برسد و اعضای خانواده بتوانند مسائل مالی و شغلی خود را مدیریت کنند.

حل مشکلات خانوادگی بعد از مهاجرت

آیا خانواده درمانی آنلاین به کیفیت حضوری است؟

مشاوری که انتخاب می‌کنید، تأثیر زیادی در کیفیت مشاوره شما دارد. رزومه او را بررسی کنید تا بتوانید از نظر علمی و تجربی او را تأیید کنید. همچنین وبسایت یا پلتفرمی که این مشاور را به شما معرفی کرده است را باید بررسی کنید که اعتماد لازم را داشته باشید.

مشاوره خانواده آنلاین برای ایرانیان خارج از کشور

وقتی ایرانیان خارج از کشور به مشاوره نیاز دارند، مشاوره با یک روانشناس ایرانی متخصص که خود تجربه مهاجرت داشته یا با فرهنگ کشور مقصد آشناست، اهمیت پیدا می‌کند. مشاوران سیمیاروم در زمینه مشاوره خانواده آنلاین از میان برترین مشاوران فارسی زبان گزینش شده و در وبسایت سیمیاروم در دسترس تمام ایرانیان جهان؛ به ویژه ایرانیان خارج از کشور قرار دارند. با ثبت نام در سیمیاروم و ارتباط با کارشناسان پشتیبانی، با شرح مختصری از مسأله و ترجیحات خود درباره مشاور، بهترین مشاور ممکن در زمینه مشاوره خانواده به شما معرفی می‌شود و در زمان‌های ترجیحی شما جلسات به صورت آنلاین با اپلیکیشن اختصاصی برگزار می‌شوند. برای رزرو جلسات خود همین حالا اقدام کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
والا الان مهاجرت به بورکینوفاسو هم یک امتیازه.مملکتی که نه صاحب داره، نه آینده داره، نه رفاه داره، نه انگیزه داره، نه آرامش داره، نه دلخوشی، به چه دردی میخوره
Arash
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
تمام مشکلاتش به بی برنامه بودن در وطنت می ارزه
وقتی بعد از 17 سال کار کردن می بینی هنوز به هیچی نرسیدی و تمام تلاشت توی تورم گم شده ، می بینی که می ارزه
ناشناس
|
Austria
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
حرف بسیار مفتی است:تقریبا هشتاد تا نود درصد خانواده هایی که در ایران مشکل داشتند بعد از مهاجرت جدا میشوند و مردان در این میان اسیب بسیار می بینند.
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟