بازدید 10990

واکنش شمسایی به اخراج خبرنگار توسط دبیر

مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در اینستاگرام نوشت: سیلی عضو شورای شهر و دستان رییس فدراسیون به نشانه ی اخراج خبرنگار اگر چه خطا و نشان از تفرعن حاکم بر بخشی از بدنه مدیران است اما بیش از همه ضعف نظام صنفی رسانه را نمایان می کند.
کد خبر: ۱۱۷۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷ 28 April 2023

به گزارش تابناک، ایمان شمسایی مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در اینستاگرام نوشت:سیلی عضو شورای شهر و دستان رییس فدراسیون به نشانه ی اخراج خبرنگار اگر چه خطا و نشان از تفرعن حاکم بر بخشی از بدنه مدیران است اما بیش از همه ضعف نظام صنفی رسانه را نمایان می کند.

اینکه به راحتی روابط عمومی ها بیانیه می دهند که وی خبرنگار نیست یا خبرنگار تخصصی نیست و یا فلان حرف مربوط یا نامربوط را زد، ادعایی است که ساز و کار قانونی برای رد و اثبات آن وجود ندارد. قانون مطبوعات به عنوان اصلی ترین منشور حقوقی رسانه در ایران، تنها صاحب امتیاز و مدیرمسئول را می شناسد و نسبت به بازیگران کف تحریریه سکوت کرده است. از نظر رسمی، کسی که عضو تحریریه رسانه‌ی دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات و یا خبرنگار نهادهای رسانه ای چون رادیو و تلویزیون است خبرنگار محسوب می شود ولی به سبب انبوه مجوزها و خبرنگارانی که شاید شغل دوم و سومشان این باشد، نمی‌توان آمار دقیقی از فعالان رسانه ارائه کرد. در حال حاضر بیش از هشت هزار خبرنگار عضو سامانه جامع رسانه های کشور داریم و بسیاری خبرنگار که در تحریریه رسانه ها کار می کنند و عضو سامانه نیستند. الزام قانونی هم ندارند. منعی هم برای کارشان در تحریریه ها وجود ندارد. خلاصه آنکه رفتار علیرضا دبیر غلط است چرا که خبرنگار یا هر فردی بی دعوت به آن جلسه نیامده. روابط عمومی فدراسیون هم نمی تواند مدعی خبرنگار غیرورزشی بودن فرد را کند و عملکرد خودش زیر سوال است از این بابت که فرد غیرمرتبط را به جلسه راه داده. رفتار دبیر وقتی بیشتر زیر سوال می رود که از مرام پهلوانی و نماز اول وقت دم بزند و صدایش را پشت بلندگو بلندتر کند و حراست را صدا بزند. افکار عمومی درباره این رفتارها قضاوت خواهد کرد. اما ضعف نظام حرفه ای ما هم باید چاره شود. آن هم ساماندهی و تشکیل ساز و کارهای صنفی برای اعطای عنوان خبرنگاری به فعالان رسانه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۲
جناب شمسایی همه این مسایل از ضعف مدیرانی چون شما بوجود می آید وقتی وظایفتان را میدانید ولی اجرا نمی کنید ! اشکالی ندارد همه فردا طرح و قانون و لایحه اش و هر چیز دیگری که لازم دارد تهیه بفرمایید و تا آخر هفته به مرجع تصمیم گیرش تحویل بفرمایید
نشانه بی ادب بودن دبیر است این رفتار را نمیدونم چه بنامیمم ایشان از همه نوع ریاکاری برای حفظ مقام استفاده میکند و کسی هم در این مملکت نیست به ایشان ادب بیاموزد؟!
سکوت خبرنگاران قابل تامل است حقش بودن این عضو شورای شهر نا محبوب مردم رو با عذرخواهی وادار می گردن
دبیر دیگه زیادی دور برداشته!!!
مدام حرف از مرام و جوانمردي مرحوم تختي مي زنند اما دريغ از يك ذره عمل !
این آدم کشتی را نابود خواهد کرد
دیگه دبیر را همه شناختن
اثرات نماز خوندن وسط جلسه س
شما از چه کسی انتظار مرام پهلوانی دارید ادمی که تظاهر به نماز اول وقت دم میزند ادمی که از رانت برای تحصیل و......استفاده میکند پهلوان نیست لفطا صفت پهلوانی را به هر کس و ناکسی نچسبانید
اعلام نظر خوبی بود ولی اینکار را خود شما باید پیگیری کنید.
این آفای خبرنگار
حرفی که زد دو بهم زنی و اصولا بی ادبی بود
قرارنیست هرکسی که خبرنگار بود هر حرفی بزند و توهین کند و مسخ شخصیت کند
دبیر تظاهرگرای فیلمساز
من نمی دانم این همه هجمه برای دبیر بخاطر چیست؟
چه پاسخ خوب و ادیبانه ای
دبیر مصداق بارز مدیران ریاکار و چاپلوسی هستند که چون خودش با دریوزگی مدیر شده تصور می‌کند هر کسی که مدیر شد می‌شود خان و بقیه رعیت .
بابا تو که تازه به دوران رسیدی و همه هم می‌دونند اینو . بزرگتر از تو هم در مقابل مردم مجبور به کرنش است . زیاد باد نیافته تو غبغبت . هنوز نماز سر جلسه ات به عنوان یک ریاکاری ناشیانه زمینه خنده مردم را فراهم میکند در محافل .
جایی باید جلوی این رفتارهای زشت و متفرعنانه گرفته شود
آدم فرصت طلبی است که براحتی از جیب نظام و اسلام خرج می کند
دبیر بدجور ترمز بریده . با سرعت داره گند میزنه به خودشو سمتشو دین و ایمانش
با اون نمازهای مستحبی که میخوانند همه کارهای غلط هم درست محسوب می شود.
اقای دبیر شب بخیر مثل اینکه تازه از خواب بیدار شدی و خواب الوده هستی .
تفرعن ! اين كلمات را از كجا ميارند؟ كلمه زنده مي كنند . يعني توي خونه هم اينطوري حرف ميزنند
هرگاه مورد حمله عده کثیری قرار گرفتین بدانید که کارتان را درست انجام داده اید. خوشبختانه همه قاضی القضات هستیم. چرا بی احترامی خبرنگار در جمع قضاوت نمیشه؟
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری