با چهارصد و هشتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

کشته و زخمی شدن ۵۳۰ نظامی اوکراینی در حمله ارتش روسیه/ آموزش ۲۴ هزار نظامی ارتش اوکراین توسط اروپا / ناتو: ضد حمله اوکراین موفقیت آمیز نبود

چهارصد و هشتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۶۴
|
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹ 29 June 2023
|
17224 بازدید
|

کشته و زخمی شدن 530 نظامی اوکراینی در حمله ارتش روسیه/ آموزش 24 هزار نظامی ارتش اوکراین توسط اروپا

بین الملل تابناک: چهارصد و هشتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کرملین: روسیه و بلاروس در مسیر یکپارچه‌سازی هستند
۱۴۰۲/۰۴/۰۸ - ۱۸:۱۴

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) بار دیگر بر محقق شدن اهداف عملیات نظامی ویژه در اوکراین تاکید کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، درباره دیدار مشاور رئیس جمهور روسیه با فرستاده پاپ گفت که مسائل بشردوستانه از موضوعات مورد بحث دو طرف بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درخصوص مذاکرات فرستاده پاپ با مقامات روس درباره طرح واتیکان برای پایان درگیری‌ها در اوکراین توضیح داد: «هیچ راه حل یا توافق مشخصی وجود ندارد و در صورت لزوم گفتگو ادامه خواهد یافت».

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوال مجددی درباره محل حضور «یِوگنی پریگوژین» رئیس گروه شبه‌نظامی شورشی «واگنر» اظهار داشت: «من هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارم. نکته اصلی دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه در اواکرین است و آنها محقق خواهند شد».

طبق این گزارش، پسکوف ادامه داد: «تلاش‌های مشخصی برای دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه در اوکراین از روش‌های سیاسی و دیپلماسی وجود دارد، اما تاکنون هیچ اساس مشخصی برای چنین راه حلی وجود ندارد».

وی درباره استقرار تسلیحات اتمی روسیه در بلاروس و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله نظامی و اقتصادی نیز تصریح کرد: «روسیه و بلاروس در مسیر ادغام و یکپارچه‌سازی هستند، اما بحثی درباره تشکیل شورای نظامی مشترک وجود ندارد».

این مقام روس در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ایمنی نیروگاه اتمی زاپروژیا در جنوب اوکراین - که هم‌اکنون در کنترل نیروهای روسیه قرار دارد - گفت: «نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش‌های روسیه برای تضمین ایمنی این نیروگاه را ثبت و مستند کرده‌اند».

به نوشته اسپوتنیک، پسکوف همچنین ضمن امتناع از اظهار نظر درباره مشکلات جسمانی و وضعیت سلامتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به گاف جدید او مبنی بر شکست خوردن روسیه در عراق، اظهار داشت:‌«روسیه علاقمند است که ایالات متحده اطلاعات عینی در مورد رویدادهای جهان دریافت کند».

ناتو: ضد حمله اوکراین موفقیت آمیز نبود
۱۴۰۲/۰۴/۰۸ - ۱۸:۱۳

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» گزارش داد پیشروی سرسختانه و کُند اوکراین در مقابل مواضع به شدت مستحکم روسیه در جنوب شرقی اوکراین که در تصرف مسکو است، امیدها را در برخی پایتخت‌های غربی برای دستاورد سریع در میدان نبرد به ناامیدی تبدیل کرده است. 

به نوشته فایننشال تایمز به نقل از افراد مطلع، ژنرال «کریستوفر کاولی» فرمانده ارشد ناتو در اروپا هفته گذشته در یک نشست خصوصی گفت ضدحملات هنوز به موفقیت چشمگیری نرسیده و در حال مقابله با دفاع روسیه است. به گفته او روسیه هنوز از مزیت فراوانی نیرو برخوردار است. 

بر اساس تخمین‌های اوکراینی و غربی، روسیه بیش از ۴۰۰ هزار نیرو درگیر در جنگ دارد که بیش از تعدادی است که در فوریه سال گذشته در زمان آغاز جنگ داشت. 

ستاد عالی نیروهای متفقین اروپا --مقر نظامی ناتو --SHAPE از اظهارنظر درباره سخنان کاولی خودداری کرد اما در بیانیه‌ای اعلام کرد: ناتو از ابتدا، درگیری در اوکراین را از نزدیک تحت نظر داشته است...مرحله بعدی جنگ آن‌ها ممکن است طولانی و سخت باشد اما ما به انجام هر کاری که می‌توانیم برای کمک به پیروزی اوکراین در جنگ وجودی آن، ادامه خواهیم داد. 

اخیراً همچنین روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی با بررسی ضد حمله اخیر اوکراین به مواضع روسیه به نقل از مقامات آمریکایی اذعان کرد که ضدحملات کی‌یف از برنامه عقب مانده است.

درخواست‌های غرب، اوکراینی‌ها را عصبانی کرد
۱۴۰۲/۰۴/۰۸ - ۱۸:۱۱

نشریه اکونومیست در گزارشی از وضعیت جنگ اوکراین نوشته است که کشورهای غربی از نتایج ضد حمله اوکراینی‌ها راضی نیستند و ارتش این کشور را تحت فشار قرار داده‌اند.

اکونومیست نوشت که اوکراینی‌ها با خوشحالی تمرد نظامی «یوگنی پریگوژین» فرمانده نیروهای واگنر را دنبال می‌کردند و امید داشتند که این رویداد، دولت پوتین را بی ثبات کند، اما پایان سریع این شورش، آن‌ها را مأیوس کرد.

این نشریه با اشاره به نتایج ضعیف ضد حمله اوکراین نوشت: «طی روزهای گذشته ارتش اوکراین پیشروی‌های اندکی در شرق داشته است و ضد حمله‌ای که از تاریخ چهار ژوئن آغاز شده، نتوانسته خطوط دفاعی روسیه را شکست دهد، مسأله‌ای که مقامات غربی را عصبانی کرده است».

اکونومیست در ادامه نوشت که با وقوع تنش در روسیه، ارتش اوکراین توانست در باخموت اندکی پیشروی کند، شهری که نیروهای واگنر به فرماندهی پریگوژین به تصرف خود در آورده‌ بودند اما این پیشروی آن‌چنان که مورد انتظار هم‌پیمانان غربی کی‌یف بود، صورت نگرفت.

به نوشته این نشریه، به نظر می‌رسد که هدف حمله به باخموت از سوی نیروهای اوکراینی، نه ورود به شهر، بلکه محاصره آن بود. «دنیس یاروسلاوکسی» افسر نیروهای ویژه اوکراینی که در شمال باخموت می‌جنگد، به اکونومیست گفت: «ما اکنون می‌توانیم به هر نقطه‌ای در شهر و و در اطراف آن ضربه بزنیم...ما در تلاش هستیم تا تدارکات آنها را قطع کنیم». سرگئی چرواتی، سخنگوی فرماندهی ارتش اوکراین در شرق نیز گفت که تعدادی از تیپ‌ها در روز شورش واگنر توانستند دو کیلومتر در اطراف باخموت پیشروی کند.

بنابراین با توجه به پیشروی اندک نیروهای اوکراینی با توجه به تبلیغات فراوانی که طی ماههای گذشته در خصوص ضد حمله به مواضع روسیه شده بود، موجب شده است تا کشورهای غربی زبان به انتقاد از ارتش اوکراین باز کنند.

به نوشته اکونومیست، مستشاران نظامی غربی نگران این هستند که پیشروی آهسته ارتش اوکراین موجب افزایش تلفات در طولانی مدت بشود.

این انتقادات موجب شده است تا اوکراینی‌ها نیز زبان به گلایه باز کنند. یک مقام سازمان اطلاعات اوکراین در این باره به اکونومیست گفت: «پیشروی کم ارتش اوکراین به تجهیزات و ابزارهای در دسترس، مربوط می‌شود».

او افزود: «برخی شرکا از ما می‌خواهند تا به جلو رویم و به سختی بجنگیم، اما آن‌ها همزمان هیچ عجله‌‌ای در تأمین تسلیحاتی اوکراین و اقلامی که نیاز داریم، از خود نشان نمی‌دهند».

کشته و زخمی شدن ۵۳۰ نظامی اوکراینی در حمله ارتش روسیه

روز سه شنبه، دوزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در محور دونتسک، تلفات نیروهای اوکراینی طی شبانه روز گذشته بالغ بر ۵۳۰ کشته و زخمی، یک تانک، دو خودروی زرهی و دیگر تسلیحات بود.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: با اقدامات شایسته و شجاعانه گروه جنوب، ۴ حمله دشمن در محور دونتسک طی شبانه روز گذشته دفع شد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در شبانه روز گذشته، نیروهای اوکراینی به انجام عملیات تهاجمی در محورهای دونتسک، کراسنولیمانسکی و دونتسک جنوبی ادامه دادند. در محورهای کوپیانسکی و کراسنولیمانسکی بیش از ۹۰ سرباز اوکراینی کشته شدند. مجموع تلفات دشمن طی شبانه روز گذشته در محورهای دونتسک جنوبی و زاپروژیه بالغ بر ۱۳۵ نظامی بود.

آموزش ۲۴ هزار نظامی ارتش اوکراین توسط اروپا

روز چهارشنبه، «سرگئی ناییو» رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین در صفحه تلگرام خود نوشت که نیروهای نظامی اوکراینی هم اکنون در حال آموزش در تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او نوشت که تاکنون ۲۴ هزار نیروی اوکراینی آموزش دیده‌اند و نظامیانی که دوره آموزش خود را می‌گذارنند، در تمرین‌های نظامی ارتش انگلیس نیز مشارکت دارند و همه سلاح‌ها و تجهیزات و اسناد و علائم نظامی به زبان انگلیسی را فرا می‌گیرند.

رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین در ادامه از آغاز مجموعه رزمایش‌های «نسیم دریا» با حضور پرسنل و ناوهای نیروی دریایی ارتش اوکراین خبر داد.

«سرگئی ناییو» همچنین از ارائه لایحه‌ای از سوی زلنسکی به پارلمان اوکراین برای افزایش جایگاه و توجه ویژه به زبان انگلیسی خبر داد و از این اقدام تمجید کرد و افزود: «تمامی نظامیان اوکراینی باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند، پیش از این فقط در حد توصیه بود، اما اکنون باید این شرایط تغییر کند.»

آموزش ۲۴ هزار نظامی اوکراینی در کشورهای اتحادیه اروپا در حالی است که وزارت دفاع اوکراین در سی ام خرداد اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند، طی سال جاری میلادی ۳۰ هزار تن از نظامیان این کشور را آموزش دهند.

در بیانیه وزارت دفاع اوکراین آمده بود: «مقرر شده است که طی سال جاری میلادی، سی هزار نیروی مسلح اوکراین در سرزمین‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا آموزش ببینند.»

وزارت امور خارجه اوکراین نیز گفته که این اقدام در چارچوب ماموریت اتحادیه اروپا در کمک‌های نظامی به اوکراین صورت می‌گیرد.

دیدار مشاور پوتین و نماینده پاپ درخصوص جنگ اوکراین

به گفته روحانی ارشد کاتولیک روسیه، مشاور سیاست خارجی رئیس‌جمهوری روسیه و فرستاده پاپ در مورد مناقشه اوکراین و عمدتا در مورد مسائل بشردوستانه از جمله پناهندگان گفت‌وگو کردند.

«پائولو پزی» اسقف‌ اعظم ناحیه مسکو در روسیه به خبرگزاری تاس گفت که «یوری اوشاکوف» مشاور کرملین و کاردینال «متئو زوپی» نماینده پاپ بر پناهندگان به ویژه کودکان تمرکز کرده‌اند.

اسقف اعظم ناحیو مسکو گفت: «دیدار کاردینال و اوشاکوف به خوبی و مثبت پیش رفت. عنصر اصلی گفت‌وگو، مسائل بشردوستانه مرتبط با پناهندگان، از جمله خردسالان بود.» او جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پیشتر گفته بود که این دو مقام درباره «وضعیت پیرامون درگیری در اوکراین و البته راه‌های احتمالی حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک» گفت‌وگو خواهند کرد.

پسکوف گفت که کرملین «از تلاش‌ها و ابتکارات واتیکان برای یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران اوکراین بسیار قدردانی می‌کند.»

واتیکان روز سه‌شنبه اعلام کرد، هدف اصلی این ابتکار، تشویق «رویکرد بشردوستانه» است که می‌تواند به حل و فصل این مناقشه کمک کند.

اوکراین اعزام هزاران کودک از این کشور به سمت روسیه در جریان جنگ شانزده ماهه را نقض حقوق بشر خوانده است. مسکو اما اتهاماتی مبنی بر کوچ دسته‌جمعی را رد کرده و می‌گوید، در حال نجات کودکان از مناطق درگیر است.

بر پایه یکی از گزارش‌های سازمان ملل که روز سه‌شنبه منتشر شد، روسیه به بازداشت بیش از ۸۰۰ غیرنظامی که برخی از آنها کودک هستند، متهم است. بر اساس برآورد کی‌یف، حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ کودک از فوریه ۲۰۲۲ به شکلی «غیر قانونی» به روسیه یا شبه‌جزیره کریمه که به روسیه ضمیمه شده، انتقال یافته‌اند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی و ناسیونالیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
زنده باد روسیه و زنده باد آمریکا
مرگ انگلیس و مرگ بر چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
با خودت چند چندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
شوت میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
خودت را مسخره کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
عاقبت مصرف الکل و شیشه به صورت هم زمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی ارتدوکس
زنده باد دونالد ترامپ مسیحی کاتولیک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
اگر اطلاع داشتی که بعد از مغول هیچ کشوری به اندازه روسیه ایران را تحقیر نکرده از روسیه دفاع نمی کردی بدان واگاه باش که روسیه 7 برابر کشور بلژیک از خاک ایران تصرف کرده و پدر بزرگهای ما را کشته حرم امام رضا را به توپ بسته مجلس ملی که شروع تمرین دوموکراسی در ایران بود به توپ بسته اگر اندکی مطالعه کنی کار سختی نیست یک گوگلی بکن و از این نااکاهی که وجودت را پر کرده خودت را رها کن در ضمن 16 کشوری که همسایه روسیه هستند از تمامی بدون استثنا زمین گرفته روسیه اگرسیوترین کشور دنیاست در ضمن برای چه همه کشورها به سمت غرب فرار می کنند یکی به طرف روسیه نمی رود چرا همه نخبگان عالم به امریکا فرار می کنند چرا پدر و مادر با امریکا در ستیزند پسر در بهترین دانشگاه امریکا درس می خواند و کسی مزاحمش نمی شود چرا 5400مسئول همه فرزندانشان به امریکا فرار کرده اند یکی هم به روسیه نرفته یعنی همه انها به اندازه شما عقل نداشتند و همشون اشتباه کردند.

اگر شعور داشتی از کشوری حمایت نمی کردی که 7 برابر بلژیک از خاک ایران را به سرقت برده و اجداد ما را کشته اگر عمق فکر کنی می بینی دق کنیم حق داریم خیلی از جامعه شناس ها عدم پیشرفت ایران را به علت تحقیری که مغول ها کردن و در ریشه ایرانیان ماند باعث شده ولی من می گویم تحقیرقی هم که روسیه کرد و اجدادما را کشت و 7 برابر بلژیک ایرانیان را از ما جدا کرد را هم نباید نادیده بگیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
چی زدی که اینقدر شوت میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
خودت را مسخره کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
هردوشون هم باطل هستند
ولی روسیه دوست ماست. بخاطر دشمنی با آمریکا و اتحاد طرفدار روسیه هستیم
عقاید تحریف شده باطل شان برای ما هیچ اهمیتی ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
استفاده از تمام ظرفیت های اختلافات از قدرت سیاسی آمریکا حکایت دارد.
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
باز هم تحقق وعده الهی. ژنرال معروف روس که به بی بیرحمی برای پوتین معروف بود و برلی خوشایند پوتین چه ها که در اکراین و سوریه نکرد حالا به جرم خیانت تو سط پوتین دستگیر شده. این سرانجام همه چابلوسان هست. دیدنی شده. خرایا شکر
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
چقدرم که شما غربگداها نگران مردم سوریه هستید
از نظر شما فقط چشم ابی ها انسان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
اینجاها یاد خدا می افتید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
ان شاء الله که جنگ اتمی و نابودی آمریکایی شیطان کافر ظالم جنایتکار نجس قوم لوط نزدیک است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
بشکنید این موجود بی آبرو را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
لعنت بر پوتین جنایتکار با این جنگ بی معنای بی منطقی که راه انداخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
از دلقکتون بیشتر از این بر نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
دلقک پلاستیکی کوکائینی اوکراین کارش تمومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
لعنت به دلقک پلاستیکی کوکائینی اوکراین
ناشناس
|
Spain
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
اکراین نه ماهه هر روز می گه می خوایم پیشروی کنیم بچه بود تا الان دنیا اومده بود :))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
والا هر روز میگن هزاران اکراینی کشته شدن، تا الان باید تموم میشدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
تو خواب وخیال دلقک در حال پیشروی هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
خیانتی که از روسیه ایران در طول تاریخ دیده از هیچ کشوری ندیده حتی در زمان جنگ عراق
ناشناس
|
Spain
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
آقای زلینسکی قهرمان دموکراسی جهان فرمودند : که چون خودم حالت فوق العاده جنگی در کشور اعلام کردم، پس تا اطلاع ثانوی انتخابات نداریم و من علیرغم میل باطنی! مادام العمر رئیس جمهور اوکراین هستم.
سال گذشته هم ۱۱ حزب رسمی کشور و ۳ تلویزیون را با همین قانون بست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
اینها همشون همینطور هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
اکراین این همه پیشروی می کنه پس چرا یکساله با کمک ۳۲ تا کشور نتونسته یه کشور ضعیف تحریم شده بدبخت ( تعبیر غربزده ها) به نام روسیه رو از خاکش بیرون کنه؟؟؟
پس ظاهرا این پیشروی ها در اوهام و ارزوهای فعالان رسانه های غربی اتفاق می افتد.
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات