با چهارصد و هشتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله پهپادهای ارتش اوکراین به پایتخت روسیه / گزارش مهم سی ان ان درباره علت شکست ضد حمله اوکراین

چهارصد و هشتاد و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۸۱
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷ 04 July 2023
|
15617 بازدید
|

حمله پهپادهای ارتش اوکراین به پایتخت روسیه

بین الملل تابناک: چهارصد و هشتاد و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: حمله پهپادی کی‌یف به مسکو بدون کمک آمریکا ممکن نیست
۱۴۰۲/۰۴/۱۳ - ۲۳:۴۶

 وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات به مسکو با پهپادها، بدون کمک آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی به کی‌یف ممکن نیست.

در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه روسیه در پایگاه رسمی خود منتشر کرده، آمده است: «مانند این حملات بدون کمک به کی‌یف از سوی آمریکا و همپیمانان در ناتو امکان پذیر نیست».

 وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای از خنثی شدن حمله تروریستی اوکراین با استفاده از پنج پهپاد به تأسیساتی در منطقه مسکو و نووایا ماسکوا خبر داد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود افزود: «آمریکا و ناتو به حمایت از اوکراین با سلاح ادامه می‌دهند که این تسلیحات شامل پهپادها و آموزش استفاده از آنها و ارائه اطلاعات لازم برای ارتکاب چنین جنایت‌هایی از طریق ماهواره‌های نظامی و غیرنظامی است».

وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: «تمامی این اقدامات، واشنگتن و همپیمانانش را در تهیه و اجرای اقدامات تروریستی برنامه ریزی شده و انجام شده توسط کی‌یف با بودجه و سلاح‌های غربی، شریک می‌کند».

بسته جدید کمک ۱۱۸ میلیون یورویی هلند به اوکراین
۱۴۰۲/۰۴/۱۳ - ۱۹:۴۹

 آذربایجان ۲۴ به نقل از خبرگزاری تاس اعلام کرد که دولت هلند دومین بسته کمک های خود به اوکراین در سال جاری میلادی را رسانه ای کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، هلند در صدد است تا در این بسته جدید ۱۱۸ میلیون یورو به اوکراین کمک کند.

در بیانیه صادره از سوی دولت هلند در این ارتباط آمده است: وجوهی به مبلغ ۹۳ میلیون یورو از ۲.۵ میلیارد یورویی که دولت برای حمایت از اوکراین در سال ۲۰۲۳ اختصاص داده است، تخصیص خواهد یافت.

بیانیه دولت هلند در این ارتباط اضافه می کند: ۲۵ میلیون یورو دیگر از بودجه وزارت تجارت و توسعه همکاری هلند (به اوکراین) کمک خواهد شد.

وزارت دفاع هلند پیشتر در بیانیه ای از برنامه ائتلاف نظامی ناتو برای آموزش خلبانان اوکراینی خبر داده بود.

وزارت دفاع هلند اعلام کرد که ناتو می تواند آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جت های جنگنده اف -۱۶ از اوایل تابستان امسال آغاز کند.

در این بیانیه آمده بود: تابستان امسال خواهیم دید که آیا زمان واقع بینانه ای برای شروع برنامه آموزشی خلبانان اوکراینی است. ما بر عرضه جنگنده های اف -۱۶ به اوکراین اصرار داریم.

وزارت دفاع هلند یادآور شد که این کشور می‌تواند اولین کشور غربی باشد که جت‌های جنگنده اف -۱۶ را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد.

پاتریوت و اف -۱۶، تازه‌ترین تسلیحاتی است که کی‌یف در راستای تقویت قوای تهاجمی خود جهت مقابله به روسیه، از غرب درخواست کرده است؛ تسلیحاتی که به زعم برخی «سرنوشت جنگ را تغییر می‌دهند به ویژه در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره آغاز ضدحملات بهاری کی‌یف که غربی‌ها مدت‌هاست انتظارش را می‌کشند!»

لاوروف: غرب برای ارسال سلاح‌های مرگبار به اوکراین برنامه‌ریزی می‌کند
۱۴۰۲/۰۴/۱۳ - ۱۹:۴۸

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با تأکید درباره نقش غرب در دامن زدن به درگیری‌های اوکراین گفت که کشورهای غربی با ارسال تسلیحات به دنبال ایجاد زیرساخت نظامی جدید در اوکراین هستند تا سلاح‌های مرگبار دوربرد جدید به این کشور ارسال کنند.

وزارت خارجه روسیه گزارش کرد، لاوروف تصریح کرد: «غرب تلاش دارد تا به طور موقت جنگ اوکراین را متوقف کند و آتش‌بس برقرار کند و برای خود فرصت ایجاد کند و زیرساخت نظامی جدیدی ایجاد کرده و سلاح‌های مرگبار دوربرد جدید (به اوکراین) ارسال کند».

پیش از این، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که کشورهای غربی در پیشنهادهایی که برای راه حل جنگ اوکراین مطرح می‌کنند، جدی نیستند.

پوتین: درگیر جنگی ترکیبی هستیم
۱۴۰۲/۰۴/۱۳ - ۱۹:۴۴

رئیس‌جمهوری روسیه که امروز (سه‌شنبه) در نشست مجازی سازمان همکاری شانگهای شرکت کرده، گفت که کشورش درگیر یک جنگ هیبریدی است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی خود در نشست مجازی سازمان همکاری شانگهای گفت: روسیه درگیر یک جنگ ترکیبی است.

پوتین همچنین تاکید کرد که تضادهای ژئوپلیتیکی در جهان در حال تشدید هستند و نظام امنیت جمعی در حال تضعیف است.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود، سازمان همکاری شانگهای به نوبه خود همکاری در زمینه امنیت را تقویت خواهد کرد و متعهد به ایجاد یک نظم جهانی عادلانه با حفظ نقش مرکزی سازمان ملل است.

وی ضمن تاکید بر موضع روسیه در مخالفت با تحریم‌ها و محدودیت‌ها گفت: اتخاذ رویکردهای ضدروسی از مدت‌ها قبل و در مرزهای روسیه و اوکراین آغاز شده بود. و اکنون، در واقع، یک جنگ ترکیبی علیه ما در حال انجام است، تحریم‌های غیرقانونی علیه روسیه در مقیاس بی‌سابقه‌ای استفاده می‌شود.

رئیس جمهور روسیه در ادامه صحبت‌های امروزش همچنین گفت: اختلافات ژئوپلیتیکی بیشتر و بیشتری در جهان ظاهر می‌شود و امنیت جهانی رو به وخامت است.

گزارش مهم سی ان ان درباره علت شکست ضد حمله اوکراین
۱۴۰۲/۰۴/۱۳ - ۱۹:۳۸

 شبکه آمریکایی «سی ان ان» در گزارشی به تشریح علل ناکامی ضدحملات ارتش اوکراین علیه مواضع روسیه پرداخت. این نظامی اوکراینی در خصوص شدت تنش‌ها در جنوب اوکراین گفت که در تمامی سال‌های خدمتش، هرگز این تعداد مین ندیده است.

یک نظامی اوکراینی که در ضدحملات کی‌یف در جنوب این کشور مشارکت داشته است به این رسانه آمریکایی خبر داد که میدان‌های مین در جنوب اوکراین بسیار متراکم است و نیروهایی که تلاش می‌کنند منطقه را آزاد کنند، فقط می‌توانند «درخت به درخت» پیشروی کنند.

این نظامی اوکراینی که خواست با نام «لژیون» شناسایی شود، همچنین به سی ان ان گفت که معتقد است که اقدامات ارتش اوکراین تقریباً موفقیت‌آمیز و کارآمد بوده است اما نظامیان اوکراینی در مناطق جنوبی مجبور به عبور از میادین مین هستند و با دفاع بسیار مستحکم ارتش روسیه و حملات هوایی این کشور مواجه هستند و بسیاری از کشورهای جهان بر این باورند که ضدحملات اوکراین بسیار کند پیش می‌رود.

طبق این گزارش،‌ متحدان غربی اوکراین بسیار مضطرب و عصبی هستند زیرا ضدحملات کی‌یف به جای کیلومتری به صورت متری و خیلی کند پیش می‌رود.

سی ان ان ادامه داد که متحدان کی‌یف همگی بر این امر واقف هستند که اوکراین بدون کمک آن‌ها قادر به شکست روسیه نیست اما سرعت کند ضدحملات اوکراین به این مفهوم است که حمایت غرب در صورت ادامه‌دار شدن درگیری‌های اوکراین، به طور چشمگیری ناپایدار خواهد شد.

طبق این گزارش، بسیاری از کشورهایی که از تلاش‌های جنگی اوکراین حمایت می‌کنند، با تورم بالا، افزایش نرخ بهره و رشد کند دست و پنجه نرم می‌کنند. رهبران این کشورها که برخی از آن‌ها در یک سال و نیم آینده با انتخابات روبرو هستند، باید حجم عظیمی از منابعی را که به اوکراین سرازیر کرده‌اند، در شرایطی که رأی‌دهندگان خودشان در تلاش برای تأمین هزینه‌های زندگی خود هستند، توجیه کنند. در صورتیکه موفقیت چشمگیری در میدان نبرد وجود نداشته باشد که بتوانند این کمک‌ها را توجیه کنند، کار برایشان دشوار می‌شود.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر، حمایت غرب از اوکراین پایدار است. مقامات اوکراینی و غربی اعتراف کرده‌اند که ضدحملات اوکراین تاکنون نتوانسته است پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد اما همچنین گفته‌اند که همین پیشرفت‌ کند نیز قابل توجیه است.

سی ان ان سپس ادامه داد که خطوط مقدم در جنوب و شرق اوکراین طی ماه‌های گذشته تحرک چندانی نداشته است و به نیروهای روسی فرصت کافی برای حفاری و آماده شدن برای یک ضد حمله را داده است.

بر اساس ارزیابی مؤسسه مطالعات جنگ (ISW) مستقر در واشنگتن، برخی از راهبردی‌ترین بخش‌های خط مقدم با خطوط دفاعی متعدد حفاظت می‌شود که شکستن این خطوط دفاعی را برای اوکراینی‌ها بسیار دشوار می‌کند.

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفته است که با توجه به اینکه نظامیان اوکراینی برای جان خود می‌جنگند، سرعت چندان حیرت آور نیست.

وی در این خصوص گفت: «ما تا حد امکان به آن‌ها کمک می‌کنیم اما در پایان روز، سربازان اوکراینی از میان میادین مین و در سنگرها حمله می‌کنند. بله قطعاً کمکی کند پیش می‌رود اما بخشی از آن به دلیل ماهیت جنگ است».

وی مدعی شد که گرچه ضدحملات اوکراین کند پیش می رود اما رو به جلو است و این حملات «به طور پیوسته پیش می‌رود و عمداً از میان میادین مین بسیار دشوار پیش می‌رود و همانطور که می دانید، هر ۵۰۰ متر در روز، هزار متر در روز، دو هزار متر در روز و همین حدودها پیش می‌رود».

سی ان ادامه داد، علی‌رغم آن‌که نیروهای اوکراینی از بین میادین مرگبار مین رد می شوند، همچنان فاقد برتری هوایی در مقابل روسیه هستند و از بالا مورد حملات هوایی متعدد روسیه قرار می‌گیرند.

لژیون در این خصوص گفت: «آن‌ها (روس‌ها) می‌دانستند که این منطقه (جنوب اوکراین) محلی است که حمله صورت خواهد گرفت و بنابراین کاملاً آماده شدند. آن‌ها در این‌جا توپخانه و هوانوردی دارند و جنگجویان و بالگردها به طور منظم کار می‌کنند».

وی ادامه داد که نبرد در این مناطق جنوبی با نبرد در باخموت در جدی‌ترین و داغ‌ترین وضعیت آن قابل مقایسه است.

علی‌رغم آنکه مقام‌های اوکراینی دائماً می‌گویند که ضدحملات آن‌ها علیه مواضع روسیه در جریان است اما هنوز اقدام و نبرد اصلی علیه نیروهای روسیه آغاز نشده است.

«هانا مالیار» معاون وزیر دفاع اوکراین ماه گذشته گفت که اوکراین برخی از ذخایر خود را عقب کشیده است و حمله اصلی علیه روسیه هنوز در راه است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز درباره شدت درگیری‌ها گفت:‌«هر متر، هر کیلومتر هزینه جانی دارد. شما می‌توانید کاری را بسیار سر یع انجام دهید اما میدان‌ها مین‌گذاری شده است. افراد، گنج ما هستند و به این دلیل ما بسیار محتاط هستیم».

زلنسکی همچنین روز دوشنبه اعتراف کرد که هفته گذشته برای ارتش اوکراین در جبهه‌ها بسیار دشوار بوده است، «اما پیشرفت‌هایی می‌کنیم. ما رو به جلو و گام به گام در حال حرکت هستیم».‌

با این‌حال مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا از ناظران خواسته که صبور باشند و گفته که انتظار دارد، ضدحملات اوکراین، ۱۰ هفته به طول انجامد.

وی در این خصوص گفت: «چیزی که گفتم این بود که (ضدحمله)، ۶، هشت، ۱۰ هفته طول می‌کشد. بسیار دشوار خواهد بود. بسیار طولانی خواهد بود و بسیار بسیار خونین خواهد بود و هیچ‌کس نباید توهمی در این باره داشته باشد».

=

حمله پهپادهای ارتش اوکراین به پایتخت روسیه

منابع روسیه گزارش کردند که سه پهپاد ارتش اوکراین در نزدیکی منطقه مسکو منهدم شد که البته در پی این حادثه تلفاتی بر جای نماند.

منابع واحد‌های امور اضطراری روسیه گزارش کردند که سه پهپاد در حالی که عازم مسکو بودند، رهگیری شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، دو پهپاد در منطقه «نوایا موسکوا» در منطقه مسکو و در منطقه مجاور آن یعنی «کالوگا» رهگیری شدند.

رسانه‌های روسیه گزارش کردند که طبق گزارش‌های اولیه، سه پهپاد در ساعات مختلف عازم مسکو بودند که دو پهپاد بر فراز منطقه مسکو در نزدیکی روستای «والووو» منهدم شدند و پهپاد سوم نیز در نزدیکی شهرستان کوبینکا در منطقه مسکو منهدم شد.

روستای والویوو در حدود سی کیلومتری از جنوب غربی کرملین قرار گرفته است. در پی انهدام دو پهپاد، گزارشی از تلفات یا خسارات ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

از طرف دیگر، سخنگوی خدمات اضطراری به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت که دو پهپاد در مسکو منهدم شد که تلفات یا خساراتی به همراه نداشت.

وی در این خصوص توضیح داد: «دو پهپاد در نزدیکی منطقه والویوو» در مسکو جدید منهدم شد. آن‌ها در یک زمین باز سقوط کردند و خسارات یا تلفاتی بر جای نماند.»

پیش از این دفاع روسیه اعلام کرده بود که اوکراین بامداد سه‌شنبه (۳۰ مه) با هشت هواپیمای بدون سرنشین به پایتخت روسیه حمله کرد که همه آن‌ها سرنگون شدند. هدف حمله، توطئه برای ترور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه عنوان شده بود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این باره گفته بود که حمله پهپادی اوکراین به مسکو، پاسخ کی‌یف به حمله موفق روسیه بوده است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که در دوران زمامداری خود حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را در نبرد با روسیه از دست داده است، مدت‌هاست ضدحملاتی را به امید بازپس‌گیری قلمرو‌های اوکراین علیه مواضع روسیه انجام داده که در هیچ یک از آن‌ها نتوانسته موفقیت چشمگیری حاصل کند.

زلنسکی، اما با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صد‌ها میلیارد دلار کمک نظامی از کشور‌های غربی جلب کرده است؛ اما با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشور‌های غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

 

مسکو: حمله پنج پهپاد اوکراین تروریسم بین‌المللی است

 وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای از خنثی شدن حمله تروریستی اوکراین با استفاده از پنج پهپاد به تأسیساتی در منطقه مسکو و نووایا ماسکوا خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، حملات پهپادی صبح امروز کی‌یف به منطقه مسکو را اقدام تروریستی توصیف کرد.

وی در این خصوص گفت: «رژیم کی‌یف اقدام به حمله به منطقه‌ای کرد که تأسیسات زیرساخت غیرنظامی از جمله یک فرودگاه در آن‌جا قرار گرفته و پروازهای خارجی در آن‌جا صورت می‌گیرد و این یک اقدام دیگری از تروریسم بوده است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه به اقدام کشورهای غربی در ارسال تسلیحات به اوکراین اشاره کرد و گفت: « با توجه به اینکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، این حملات تروریستی را با تسلیحات تأمین شده توسط غرب یا با بودجه غرب انجام می‌دهد، این تروریسم بین‌المللی است.»

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در این خصوص گفت که صبح امروز تلاش کی‌یف برای انجام حمله تروریستی با پنج پهپاد به تأسیساتی در منطقه مسکو و نووایا ماسکوا خنثی شد.

زاخاروو سپس با اشاره به این موارد تأکید کرد: «جامعه جهانی باید درک کند که ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه، از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، این رژیم تروریستی را حمایت مالی می‌کنند.»

زلنسکی: سامانه های هوایی توانایی دفاع از قلمرو کشور را ندارند

زلنسکی در کانال تلگرامی خود نوشت، ساختمان سرویس امنیتی اوکراین (SBU) در شهر سومی در شمال این کشور آماج حمله هوایی دشمن قرار گرفت.

وی افزود: یک ضربه دیگر به ساختمان سرویس امنیتی اوکراین در سومی وارد شده است.

پیش از این، رسانه های اوکراینی از وقوع انفجار در سومی خبر داده بودند و در پی آن روز دوشنبه هشدار حمله هوایی اعلام شد.

پیشتر آندری یرماک رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین گفت: کی یف همچنان امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۳ اولین جنگنده‌های F-۱۶ را به کمک کشورهای غربی دریافت کند.

وی در گفت و گو با رسانه اوکراینی آر بی سی گفت: من معتقدم که ما می توانیم جنگنده های اف ۱۶ را تا پایان سال جاری دریافت کنیم.

وی در ادامه افزود، بیشتر کشورهای ائتلاف هوانوردی آماده تحویل F-۱۶ به اوکراین و حتی برخی کشورها آماده تحویل جنگنده تا پایان سال جاری هستند، در حالی که برخی دیگر به دلیل مشکلات فنی نمی توانند این کار را انجام دهند.

هفته گذشته نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات غربی گزارش داد که اوکراین می تواند، نخستین جنگنده های اف-۱۶ خود را در اوایل سال ۲۰۲۴ از حامیان غربی دریافت کند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷۷
ناشناس
|
Bulgaria
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
اوکراین باید پهبادهای بیشتری سمت مسکو بفرسته که پروازهای مسافری به مسکو تعطیل بشه و کلا آسمون رو ببندن مثل کیف , مسکو هم که میگه همرو زده خب پس بفرستید یه 10 -15 تا همشو بزنن )))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
ازین عرضه ها ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
چشم . منتطر بودند تو بگویی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
مزخرف نظر نده
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
چشم اوامر دیگه ای ندارید
ناشناس
|
France
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
"بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، حملات پهپادی صبح امروز کی‌یف به منطقه مسکو را اقدام تروریستی توصیف کرد."

بدون شرح
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
اگر اوکراین وارد ناتو بشه پوتین شکست خورده حتی اگر اوکراین کریمه و دانباس رو نتونه آزاد کنه
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
می‌دونی چرا گرجستان تا الان عضو ناتو نشده بخاطر آبخاز و اوستیا چرا چون طبق قوانین ناتو کشوری می‌تواند عضو شود که درگیر جنگ داخلی یا خارجی نباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
ناتویی که نتونه از تمامیت ارضی اعضاش دفاع کنه به چه دردی می خوره عضویتش؟؟؟
تو حاضری ما سه تا استان بدیم عضو ناتو بشیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
می بینم از حالا ماله باخت رو دستت گرفتی
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
تیراندازی مستقیم پلیس فرانسه در مارسی به سمت مردم:
در بندر تاریخی و قدیمی مارسی قطب اقتصادی فرانسه، پلیس در حال تیراندازی به سمت معترضان است.
از سوی دیگر گزارش رسیده که گروهی از معترضان با حمله به یک فروشگاه اسلحه صدها تفنگ شکاری را غارت کردند.
ماله بکش غربگدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
نوش جان فرانسه
کم در حق ایران خیانت نکردند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
قربون تو چکمه گدا !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
هزاران موردش تو کشورهای خاور میانه و همین کشور خودمون هر روز اتفاق میفته که آنقدر عادی شده رسانه ها اعلام نمیکنن حالا یه پلیسی تو فرانسه به تیر انداخته رسانه ها از خوشی دارن ذوق مرگ میشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
سی ان ان می گه ضد حمله اکراین شکست خورد اینجا هموطنان ما پشت دروازه های مسکو رسبدند پوتین هم فردا صبح قراره اعدام کنن:)))
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
در این جنگ هیچ چیز غیر ممکن نیست خود پوتین احتمالا به اندازه شما از سرنوشتش مطمئن نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
اقتصاد که خراب شد . جیبها خالی و آرزوها بر باد می رود آنگاه مردمان میمه گرسنه سیاست مدار شده از تاکسی تا صف نانوایی بحثهای سیاسی نموده به گونه ای که سیاسیون حقیقی مات و مبهوت نظاره گر این هم درافشانی خواهند بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
ضد حمله که تمام نشده در حال انجامه .در ضمن شما از کی تا حالا مشتری سی ان ان شدی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
اکراینی ها از نظر مردم اروپا و آمریکا روس هستند و هرگز جزو جبهه غرب محسوب نمی شوند.

فقط غربگراهای داخل ایران اکراینی را اروپایی حساب می کنند.
به همین دلیل هم هرگز آمریکایی ها دنبال دفاع از اکراین نیستند فقط دنبال تنبیه روسیه و زمین سوخته کردن اکراین هستند. برای امریکا مردم اکراین به همان اندازه دشمن هستند که مردم روسیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
خود مسکو جزو قاره اروپاست اوکراین که جای خود داره مذهب و نژاد و فرهنگشون هم که به اروپاییها نزدیکه حالا تو چی میگی این وسط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
ناشناس اول تو جغرافی بهتون یاد ندادن روسیه جرو اسیاست؟ کدوم مدرسه درس خوندی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
غربی ها اراده صد در صد برای شکست روس ندارند فقط دارند موش و گربه بازی می کنندا این وسط ایران بدجور در گل فرو رفته
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
ناشناس اولی انصافا فکر کنم نمیدونی موقعیت روسیه روی نقشه کجاست
روسیه پهناورترین کشور دنیاست مسلمان بودایی بهودی مسیحی همه چی داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
اگر امریکا و انگلیس در کار دو همسایه دخالت نمی کردند تا الان صلح شده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
بهتره بگی در همه جای دنیا
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
در اخبار فرانسه گفته شد پلیس فرانسه از شورشیان این کشور ۲ قبضه تفنگ بسیار پیشرفته آمریکایی کشف کرد که تابستان گذشته به ارتش اوکراین داده شده بود تا با روسها بجنگند.

هفته پیش هم در اخبار امده بود که سلاح جنگی در منزل یک دانشجو در المان کشف شده که جزو سلاح های ارسالی به اکراین بوده!

خدا میدونه چقدر هم سر از گروهکهای تروریستی دراورده
وقتی پول یامفت و سلاح رو میدی به فاسدترین حکومت اروپا و گروه های نازی نتیجه همین میشه
مگر اینکه عمدا کرده باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
این خبر از طریق رسانه های ایران منتشر شد نه فرانسه
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
منفی اشتباهی دادم معذرت
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
هرچی باشه از فساد در ایران بیشتر نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
اگر یک روز آمریکا حمایتش را از اوکراین بردارد کار آمریکا هم تمام است. در آن صورت ببی هم به آمریکا اعتماد نخواهد کرد.. ولی گمن معتقدم فج کردن روسیه با جنگ فرسایشی ادامه خواهد یافت تا تجزیه روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
فکر کنم شما بدرد وزارت دفاع ایران می خورید واقعاً حق شما را دارند می خورند
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
همین الانم دیگه عربستان و اسراییل پشت امریکا نیستند این جنگ به جای منزوی کردن روسیه جبهه غرب را منزوی کرده
ناشناس
|
Austria
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
توده ای ها و نوکران روسیه سریعا فکری برای نجات پوتین بدبخت بکنند،، پهبادهای اوکراین به نزدیکی کاخ کرملین در مسکو رسیده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
ان بدبخت تر از پوتین، غرب پرستان هستند.
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
غربگدایان مصداق بارز این آیه هستند: صُمٌ بکُمٌ عُمیٌ فهُم لا یعقلون
یعنی آنها کر و لال و کورند پس تعقل و اندیشه نمی کنند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
نگو ، نوکران پوتین ناراحت میشن !!!!
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات