بیش از ۹۸ درصد شهرها و ۸۶ درصد روستاها تحت پوشش گازرسانی هستند / گازرسانی به هرمزگان و سیستان و بلوچستان اولویت دولت سیزدهم است

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در حال حاضر هزار و ۲۵۳ شهر و ۳۹ هزار و ۶۹۹ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
کد خبر: ۱۱۸۶۷۷۰
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ 07 August 2023
|
7604 بازدید
|
۹

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران منصوب شد | خبرگزاری فارس

به گزارش تابناک: مجید چگنی در نشست خبری امروز  (۱۶ مرداد ۱۴۰۲) گفت: با توجه به روند توسعه پالایشگاه‌های گاز کشور، زیرساخت‌های توسعه در شبکه نیز صورت گرفته است. 

وی ادامه داد:  در حال حاضر هزار و ۲۵۳ شهر و ۳۹ هزار و ۶۹۹ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. بر اساس آخرین آمار ارائه شده در دو سال گذشته، به پنج هزار و ۲۹۷ روستا با بیش از ۳۰۷ هزار خانوار و همچنین ۴۱ شهر با بیش از ۹۴ هزار خانوار گازرسانی شده است. 

چگنی ادامه داد: بنابراین حدود ۹۸.۶ درصد از جمعیت شهری  و ۸۶.۳ درصد از جمعیت روستایی تحت پوشش گاز رسانی قرار گرفته‌اند. 

این مقام مسئول توضیح داد: تعداد مشترکین گاز در حال حاضر ۲۷.۵ میلیون مشترک برآورد می‌شود.

میزان مصرف گاز در بخش‌های مختلف چقدر است؟

او همچنین درباره میزان مصرف گاز نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ توضیح داد: نیروگاه‌‌ها حدود ۷۵ میلیارد مترمکعب گاز ( به عبارتی ۳۲ درصد از سهم کل مصرف گاز)  را به خود اختصاص داده‌اند.  

چگنی ادامه داد: دیگر بخش‌ها نظیر صنعت ۳۱ درصد (۷۱ میلیارد مترمکعب)، بخش خانگی ۲۷ درصد(۶۲ میلیارد مترمکعب)، بخش عمومی ۴ درصد (۹ میلیارد مترمکعب)، حمل و نقل ۴ درصد (۹ میلیارد مترمکعب) و  کشاورزی ۲ درصد (۴.۸ میلیارد مترمکعب) گاز مصرف می‌کنند‌. 

او تصریح کرد: با این حساب در مجموع حدود  ۲۳۰ میلیارد متر مکعب گاز صرف مصارف داخلی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، به گاز رسانی در نیروگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تاکنون به حدود ۱۵ نیروگاه گازرسانی شده و در کل حدود ۱۰۱ نیروگاه از نعمت گاز برخوردار هستند. 

اهمیت سیستان و بلوچستان و هرمزگان در گازرسانی

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان عنوان کرد: این دو استان برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد‌ و همکاران ما نیز در توسعه گازرسانی این استان ها تلاش کرده‌اند. 

وی ادامه داد: در دوسال گذشته هفت شهر و ۱۴۵ روستا در استان سیستان و بلوچستان و سه شهر و ۲۴ روستا در استان هرمزگان گازرسانی شده است.

چگنی درباره حجم سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز طی دوسال گذشته گفت: در بخش پروژه‌های گازرسانی روستایی و شهری حدودا ۳۸.۶ همت، در بخش پروژه‌های انتقال گاز حدود ۲.۹ همت، پروژه‌های مهندسی توسعه گاز حدودا ۱۹.۶ همت، پروژه‌های پالایشگاه‌های گاز ۲.۴ همت و بخش پژوهش و فناوری ۴.۷ همت سرمایه‌گذاری شده است.

او ادامه داد: به این ترتیب در مجموع در دو سال گذشته‌ ۶۷.۷ همت در بخش‌های مذکور سرمایه‌گذاری انجام شده است. در سال جاری نیز پیش‌‌بینی می‌شود که این ارقام در بخش پروژه‌های گازرسانی حدود ۳۴.۵ همت، در بخش پروژه‌های انتقال گاز ۲.۴ همت، پروژه‌های مهندسی توسعه گاز حدودا ۲۳.۴ همت و در بخش پالایشگاه‌ها حدودا ۹ همت باشد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
تو بگو ۱۰۰ در ۱۰۰ ...چه فایده نمیتونی تامین کنی!!!..دومین منابع گازی دنیا رو داریم..تو تابستون کم میارم مازوت میسوزونین....همه سرطانی شدن و اسم گرفتن...تو زمستون..گاز کم میارم....گاز صنایع بزرگ قطع میشن...ضرر میدن...برا جبرانش میکشن رو قیمت جنس...
برو یاد بگیر ببین اروپایی که یه قطره نفت و گاز نداره...تو زمستون سخت چیکار میکنه این مشکلات رو نداره...وگرنه حرف زدن که کاری نداره....ما اصلا مریخ رو هم فتح کردیم....اما فعلا تو ساخت هواپیما ملخی موندیم...حرف کشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
لوله کشی گاز اشتباه است. بجای آن هزینه هنگفت انتقال گاز، نیروگاه برق بسازید. انرژی برق خیلی کاربردی تر از گاز است.
ضمنا شما که بمب ساز نیستید. روی انرژی خورشیدی سرمایه گذاری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
پنل های کوچک خورشیدی
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
بله وقتی پول گاز رسانی رو از مردم میگیرید چرا که نه!! پردیس فاز سه گاز ما دو ماه قطع بود بعد از دریافت دوازده میلیون تومان جهت نوسازی گاز مارو وصل کردند. صدای ما به جایی نرسید فرماندار، شهردار، امام جمعه گفتند باید برای خدمات پول بدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
این که سیاست استفاده از منابع گاز و نعمت برق و بهداشت فقط محدود به شهرهای بزرگ نباشد و از مرکز به محیط کشیده شود سیاست بسیار پسندیده ای است که متولیان امر باید این سیاست را با جدیت دنبال کنند.
در گذشته بسیاری از روستاهای ایران از آب قنات و چاه استفاده می کردند و بسیاری از مردم از کودک و جوان گرفته تا بزرگسال مبتلا به بیماری های عفونی و گوارشی می شدند ولی امروز بسیاری از روستاها به آب لوله کشی مجهز شده اند که همین اقدامی که شاید کوچک دیده شود باعث جلوگیری از بسیاری از بیماری های عفونی و گوارشی شده است.
در گذشته مسیر بسیاری از روستاها تا کیلومترها خاکی بود ولی امروز آسفالت راه های روستایی باعث شده مردم روستاها هم تا حدود زیادی از امکانات شهری برخوردار شوند و همچنین استفاده از نعمت برق و به ویژه مراکز بهداشت که برای مردم روستایی بسیار مهم است.
در گذشته بسیاری از روستاها مرکز بهداشت نداشتند و از پزشک محروم بودند ولی یکی از کارهای پسندیده وزارت بهداشت، ایجاد مراکز بهداشتی در بسیاری از روستاهای کشور و دسترسی مردم روستا به پزشک است چون بسیاری از روستاها فاصله زیادی از مراکز شهری دارند و نمی توانند در هر زمانی به شهر بیایند استقرار پزشک در مراکز بهداشتی شهری - روستایی، کار پیشگیری و درمان را آسان تر می کند و علاوه بر این که باعث می شود مردم روستا هم از خدمات بهداشتی - درمانی برخوردار شوند باعث کاهش هزینه های دولت به ویژه در بخش بیمه ای خواهد شد و همچنین طرح پزشک خانواده که اگر اجرایی شود تحول بزرگی در نظام سلامت جامعه ایجاد خواهد کرد و علاوه بر بهره مندی مردم از امکانات بهداشتی - درمانی، هزینه های بیمه را نیز کاهش خواهد داد و به نفع دولت و مردم است که این طرح با جدیت دنبال شود تا به نتیجه مطلوب برسد.
و این سیاست توزیع منابع از مرکز به محیط باید ادامه داشته باشد تا همگان چه شهری و چه روستایی از خدمات دولت بهره مند شوند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
کار بیهوده با کلی خرج اضافه انجام دادین افتخار هم میکنین؟ به جای گازرسانی به دورافتاده ترین مناطق کشور که توو زمستون باعث کشته شدن چندین هموطن میشه باید چنتا نیروگاه برق میساختین این گاز رو به نیروگاه میدادین و برق پایدار رو به خونه های مردم میرسوندین،ولی چون رانت و منفعت شخصی و جناحی توو این کاره تا ابد ادامش میدین
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
اماراتون واقعی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
این امارتون هم مثل امار دادن یارانه به 75 میلیون نفر دروغی بیش نیست....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اقاجان آب رو بچسب.
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟