مخازن مازوت نیروگاه طرشت جمع‌آوری شده است

مدیر بهره‌برداری نیروگاه طرشت گفت: واحد‌های بخار این نیروگاه به دلیل رعایت موازین زیست محیطی بیش از سی سال است که از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۲۹
|
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵ 10 December 2023
|
2420 بازدید

به گزارش «تابناک»، افشین داودی مدیر بهره‌برداری نیروگاه طرشت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با تأکید بر اینکه این نیروگاه مازوت سوزی ندارد، گفت: این نیروگاه تنها از سوخت گاز (سی‌ان‌جی ) استفاده می‌کند و واحد‌های بخار نیروگاه به دلیل رعایت موازین زیست محیطی از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: مخازن سوخت مازوت بیش از سی سال است که از این نیروگاه جمع‌آوری شده و بخش مازوت‌سوز این نیروگاه به مجموعه ورزشی تبدیل شده است.

مدیر بهره‌برداری نیروگاه طرشت بیان کرد: طبق الزامات سازمان محیط زیست در زمینه آلودگی هوا، به صورت فصلی آلاینده‌های زیست محیطی را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهیم و از طریق آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان محیط زیست در قالب طرح خوداظهاری، نتایج به برق حرارتی و سازمان محیط زیست گزارش می‌شود.

داودی با اشاره به بازچرخانی پساب نیروگاه طرشت گفت: برج خنک‌کننده نیروگاه طرشت از نوع طرح اجباری با جریان متقابل است که هنگام فعالیت نیروگاه در استخر برج خنک‌کننده حدود ۱۵۰۰ مترمکعب آب جمع می‌شود.

وی گفت: با رعایت الزامات زیست محیطی، پس از انجام آزمایش‌های مورد تأیید سازمان محیط زیست و انطباق آنها با نتایجی که برای گیاهان ضرری نداشته باشد، حدود ۱۱ هکتار فضای سبز نیروگاه با آن آبیاری می‌شود و در واقع با این اقدام از خروج بی‌رویه آب از مجموعه نیروگاه جلوگیری می‌شود.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟