بحران سربازی در اردوی تیم ملی فوتبال/ سرنوشت پولادی در انتظار آزمون، جهانبخش و قدوس!

برخی بازیکنان فعلی تیم ملی فوتبال مشمول خدمت سربازی شده‌اند و در صورت عدم تعیین تکلیف خود به زودی وارد بحران خواهند شد.
کد خبر: ۱۲۲۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵ 09 July 2024

بحران سربازی در اردوی تیم ملی فوتبال/ سرنوشت پولادی در انتظار آزمون، جهانبخش و قدوس!

به گزارش تابناک ورزشی، با توجه به تغییر دوباره قوانین سربازی برای ورزشکاران و به ویژه فوتبالیست‌ها که معافیت‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده بود، حالا یک بحران بین این بازیکنان ایجاد شده است. به خصوص بازیکنان تیم ملی که مدتی از این معافیت استفاده کردند و تا ۳۰ سالگی به آنها فرصت داده شده بود تا بدون کارت معافیت یا پایان خدمت لژیونر باشند و برای تیم ملی هم به میدان بروند.

در این خصوص وبسایت حیات در گزارشی به ماجرای سربازی فوتبالیست‌ها پرداخته و نوشته است: «ماجرای خدمت سربازی فوتبالیست‌ها در سال‌های اخیر یکی از سوژه‌های قابل پیگیری و قابل بحث محافل ورزشی و رسانه‌ای بوده است. وضعیت خدمت فوتبالیست‌ها سال‌هاست که مورد بحث و توجه قرار دارد. در این میان بارها قوانین مختلفی در خصوص آن وضع شده و بعد از مدتی بنا بر تصمیم مسئولان ذیربط دچار تغییر شده است.

سال گذشته دستورالعملی از سوی ستادکل نیروهای مسلح، مبنی بر لغو قانون معافیت موقت ورزشکاران قهرمان ابلاغ منتشر و اعلام شد بازیکنان فوتبالی که تا پیش از این به واسطه این قانون معافیت موقت دریافت کرده بودند، از این به بعد مشمول حساب شده و باید هرچه زودتر در این خصوص تعیین تکلیف کنند.

پس از این ماجرا بود که وزارت ورزش و جوانان، رایزنی‌هایی با مسئولان نظام وظیفه داشتند که طی آن موفق شدند اعزام فوتبالیست‌های شاغل در لیگ برتر را تا پایان فصل به تعویق بیاندازند تا باشگاه‌های ورزشی و مسابقات لیگ برتر با مشکل و اختلال مواجه نشوند و حالا این نفرات در حال انتقال به تیم‌های نظامی از جمله ملوان هستند.

در این میان اما برخی از بازیکنان هستند که چنین شرایطی را ندارند و وضعیت آنها هم در نوع خودش جالب توجه است. لژیونرهای فوتبال ایران که تکلیف خدمت سربازی خودشان را مشخص نکردند از این به بعد دچار مشکل خواهند شد چرا که آنها هم مثل فوتبالیست‌های شاغل در لیگ برتر از این پس باید وضعیت خدمت سربازی خودشان را مشخص کنند.

علی قلی‌زاده، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی و سامان قدوس ۵ بازیکن لژیونر فوتبال ایران هستند که طبق قانون از این پس مشمول خدمت سربازی شده و اگر در این خصوص تعیین تکلیف نشوند، علاوه بر مشکل در ورود و خروج به کشور، از حضور در تیم ملی هم محروم خواهند بود و این یک بحران بزرگ در اردوی تیم ملی در آستانه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی است.

طبق اخباری که به دستمان رسیده این نفرات باید هرچه سریع‌تر در خصوص خدمت سربازی خود اقدام کنند و در غیر این صورت باید قید ادامه حضور در تیم ملی را زده و با خداحافظی زودهنگام و اجباری با لباس تیم ملی مواجه خواهند شد. ضمن اینکه طبق این شرایط پیوستن این نفرات به لیگ برتر و استقلال و پرسپولیس که این روزها حرف و حدیث آن مطرح است، منتفی بوده و شرایط حضور در این تیم‌ها برای‌شان فراهم نیست».

این گزارش در حالی منتشر شده که می‌توان در تکمیل آن به ماجرای مهرداد پولادی نیز اشاره کرد. هرچند در آن زمان ماجرای کارت‌های جعلی معافیت یا پایان خدمت مطرح بود، اما پولادی به دلیل عدم پشت داشتن کارت معتبر مشمول خدمت سربازی شده بود. با این حال فدراسیون فوتبال توانست موافقت نظام وظیفه را برای حضور پولادی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ بگیرد تا این بازیکن پس از پایان قراردادش در قطر به ایران بازگردد و در یک تیم نظامی به میدان برود. در ادامه این اتفاق رخ نداد تا پولادی علاوه بر از دست دادن پیراهم تیم ملی، دچار مشکلات دیگری هم شود و از واهمه ممنوع الخروجی دیگر به ایران بازنگشت.

حالا مسئله در خصوص بازیکنان فعلی تیم ملی به این بغرنجی نیست، اما می‌توان پیش‌بینی کرد در صورتی که این نفرات هم در راستای انجام خدمت سربازی خود اقدام لازم را انجام ندهند از حضور در تیم ملی محروم شوند و علاوه بر آن در صورت حضور در ایران، برای سفر به کشورهای دیگر به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت ممنوع الخروح شوند. باید دید این بحران از سوی ستاره‌های تیم ملی فوتبال و البته فدراسیون چگونه مدیریت خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
هیچ افتخاری که کسب نکردن. پس باید بیان و برن سربازی. خون اینا که از بقیه جوون ها رنگی تر نیست؟ مگه سون هیونگ مین تو کره جنوبی از تاتنهام نرفت کشورش و سربازی رو گذروند؟
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
بدون طرفداری از فوتبالیست ها و خصوصا لژیونرها آیا موارد قانونی ولی تبعیض آمیز تر و مهم تر از این مورد در کشور وجود ندارد؟
سهمیه فرزندان هیات علمی دانشگاه ها
پرداخت های نجومی کارکنان نفت گاز پتروشیمی فولاد
مس به کارکنانشان
دریافت مالیات بیشتر از کارکنان بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی
پرداخت نکردن حق اولاد و تاهل به کارکنان خانم در
بخش دولتی
باید دید هدف از پیگیری یک مطالبه از هزاران مطالبه دیگر که گاها از درجه اهمیت کمتری برخوردار است ولی نمایش و سر و صدای بیشتری دارد چیست؟
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
من هجده ماه بوشهرخدمت کردم منطقه محروم بودناراحتی معده گرفتم چندسال که درگیرم خوب هم نمیشم خون این جماعت که ازماقرمزترنیست
غلامرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
اعزام بشن مرزبانی لطفا؛ بذار بدونن درد مردم چیه آقایون حواله خودرویی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
دقیقا بفرستن مرز سیستان اگه واقعا این مملکت برای همه یکسانه
ناصر
|
Germany
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
جهانبخش رو بفرستن برجک تو جزیره ابوموسی لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
طارمی هم باهاش بره تنها نباشه لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
مثل بچه های بقیه مردم باید بروند سربازی حتی اگر دلخور شوند حتی اگر تیم ملی ببازد یا حذف شود از جام جهانی. عدالت سنگ بنای جامعه است
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
چند نفر بازیکن ملی داریم .الان که از بس لیسانس وفوق لیسانس داریم زحمت نظافت وابدارخونه به دوش آنهاست .این چندنفر همبگذارید تو تیم های خودشان باشند ونصف قرار داد را هم واریز کنند به خزانه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
چقدر ترسناکه کامنتها.... مثل بچه های بقیه مردم بروند سربازی؟ نه عزیزم. من به عنوان کسی که با مدرک فوق لیسانس دو سال رفتم سر چهارراه و از مردم فحش خوردم از مافوق فحش خوردم میگم که بچه های بقیه مردم هم نباید برند. دو سال عمر مفید یک جوون رو تلف می کنید بابت چیزی که هیچ چی تهش نیست. نمی دونم چه تفکریه که حتما باید این سربازی وجود داشته باشه؟ چیزی اضافه میشه به کسی؟ و بعد حالا نشستید که طارمی رو کجا بفرستند فلانی رو کجا؟ زورمون نمیرسه این گرداب رو جمع کنیم پس باید همه رو با خودمون بکشیم پایین آره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
اینکه سربازی برای همه برداشته شود یا نه مساله دیگری است که ربطی به این خبر ندارد. الان بحث سر این است که چرا چند نفر ورزشکار باید معاف شوند؟ شما هم به جای وقت گذرانی در سایتهای خبری برو به فکر ارتقای فنی و اخلاقی ات در باشگاه فوتبالت و تیم ملی باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
من حاضرم بجای هر کدوم که می خواند در بدترین نقاط ممکن برم و۲۰درصد از قرارداد یک فصل را بگیرم راستی چرا بعضی ه بخیلن اگه نصف قرار دا. را به خزانه واریز کنه بهتر یا دوسال از عمر یک نفر خراب بشه ؟کاش میشد بقیه بیکاران جای افراد پول دار سربازی میرفتن .
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان