بازدید 1493
۱

وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خاجره آمریکا ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت) در هفتمین سفر منطقه‌ای پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از پایان سفر یک روزه خود به عربستان سعودی وارد اردن شد.
کد خبر: ۱۲۳۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ 30 April 2024

 به گزارش تابناک به نقل از فارس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز وارد «امان» پایتخت اردن شد تا در خصوص توافق آتش‌بس و راه‌های رسیدن کمک‌ها به غزه با مقامات این کشور گفتگو کند.
 

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خاجره آمریکا ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت) در هفتمین سفر منطقه‌ای پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از پایان سفر یک روزه خود به عربستان سعودی وارد اردن شد.

او قرار است با مقامات اردنی از جمله «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه این کشور دیدار کند. بلینکن همچنین با «زیگرید کاخ» هماهنک کننده سازمان ملل برای ارسال کمک‌ها به غزه و بازسازی این منطقه دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است پس از این دیدار‌ها به فلسطین اشغالی سفر کند.

روزنامه یدیعوت احارانوت روز گذشته نوشته بود که پیش‌بینی می‌شود بلینکن سفری نیز به اطراف غزه داشته باشد.

به گزارش این روزنامه احتمال دارد بلینکن از کیبوتس «بئیری» در شرق غزه، جایی که صهیونیست‌ها تلفات گسترده‌ای در جریان عملیات طوفان‌الاقصی دادند و همچنین گذرگاه «کرم ابوسالم» دیدن کند.

سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا و رایزنی با مقامات عربستان سعودی، اردن و اسرائیل برای آتش‌بس، در شرایطی است که مقامات تل آویو از جمله نتانیاهو همچنان بر طبل یورش زمینی به رفح می‌کوبند.

نخست‌وزیر اسرائیل امروز در سخنانی مدعی شد: «چه با توافق چه بدون توافق به رفح حمله خواهیم کرد».

همچنین این سفر در حالی است که دانشگاه‌های آمریکا از چهارشنبه هفته پیش صحنه اعتراضات بی سابقه ضد اسرائیلی است؛ اعتراضاتی که از تحصن دانشجویان در دانشگاه کلمبیا آغاز شده و اکنون به بسیاری از دانشگاه‌ها سرایت کرده است و افکار عمومی آمریکا به شدت منتقد حمایت‌های بی، چون و چرای واشنگتن از اسرائیل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
چرا باید شرکت های اسلحه سازی در آمریکا این همه قدرت داده شود که جتی زمانی که خود مردم آمریکا متوجه اقدام کشورشان شده اند هنوز سلاح برای اسرائیل ارسال می کنند!!!!!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی